عمومی

آنتی اسکالانت، قیمت و خرید آنتی اسکالانت

در فرمول محاسبه تزریق آنتی اسکالانت فاکتورهای مختلفی نقش دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نوع این مواد اشاره نمود. علاوه براین، مقدار PH، دما، مقدار TDS و دبی آب ورودی نیز همگی در این فرمول نقش دارند و در نهایت مقدار دوز دقیق به کمک نرم افزارهای مخصوص از جمله Crla.t اندازه گیری می‌گردد.

قیمت آنتی اسکالانت براساس برند تولید کننده و وارداتی یا داخلی بودن مواد آن، نوع و ترکیبات آنها، مقدار ph و کیفیت تعیین می‌گردد. با توجه به تنوع بالا در مواد ضد رسوب و همچنین نوسانات موجود در نرخ ارز پیشنهاد می‌کنیم برای استعلام قیمت با کارشناسان فروش گروه صنعتی هفت/ در ارتباط باشید. نوع مواد ضد رسوبی که در فرایند تصفیه آب و شیرین سازی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، بر اساس نوع و مقدار املاح موجود در آب و شرایط محیطی و دما متفاوت خواهد بود.

مزایای آنتی اسکالانت فلوکن ۲۶۰٫
آنتی اسکالانت فلوکن ۲۶۰ چگونه عمل می کند؟

آنتی اسکالانت فلوکن ۲۶۰٫

گروه بازرگانی شیمیایی تهران، از جمله واردکنندگان مواد شیمیایی می‌باشد و در حوزه خرید و فروش مواد شیمیایی صنعتی تجربه بالایی دارد.

آنتی اسکالانت چیست؟

این مواد از جمله مواد پرکاربرد در رسوب زدایی سیستم‌های اسمز معکوس یا R می‌باشند که جهت از بین بردن رسوب‌های موجود در فیلترهای اسمز معکوس استفده می‌شوند. در برخی موارد آنها را مهارکننده‌های مقیاس یا Scale inhibitrs نیز می‌نامند. این مواد معمولاً ترکیباتی شامل سولفانات ها، فوسفونات ها یا گروه کربوکسیلیک اسیدی می‌باشند. Antiscalant ها معمولاً با دز مناسبی همراه آب ورودی به ممبران های اسکز معکوس تزریق می‌شوند و با کمک به جلوگیری از رسوب گیری باعث عدم کاهش دبی جریان خروجی و بالا رفتن TDS آب می‌گردند.

یکی از ضد رسوب‌های مرسوم و پر استفاده در سیستم‌های R سدیم هگزامتا فسفات یا (SHMP) می‌باشد. این ماده علاوه بر اینکه بازدارنده خوبی است، قیمت مناسبی هم در دارد، قیمت انتی اسکالانت یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب کارفرمایان می‌باشد.

این نوع در صورتی که مقدار آهن بالا باشد می‌توانند باعث ایجاد فولینگ در سطح غشا شوند و باعث بسته شدن آن شوند. همچنین می‌توانند باعث افزایش فشار شوند، عموماً با کاهش PH قابل پاکسازی هستند.

عملکرد شگفت انگیز آنتی اسکالانت در سیستم اسمز معکوس
قیمت آنتی اسکالانت فلوکن ۲۶۰٫

قیمت آنتی اسکالانت فلوکن ۲۶۰٫

اگر دوز مناسب این محصول به آب اضافه شود، می‌تواند از تشکیل رسوب کربنات کلسیم و رسوبات سولفاتهایی مانند کلسیم، استرانسیوم و باریم جلوگیری کند. حداکثر سطح دوز مورد استفاده در آب خوراک برابر با ۵٫mg/l است. لازم به ذکر است این محصول دارای خاصیت اسیدی می‌باشد، بنابراین با تزریق آن به آب، PH آب کاهش می‌یابد.

همان طور که می دانیم ممبران اسمز معکوس (R)، مهم‌ترین مرحله در دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی اسمز معکوس به شمار می‌رود. بنابر این محافظت از نظر کیفیت و دبی آب خروجی و نیز کنترل TDS (کل مواد جامد محلول) آب تولید اهمیت بسیار فروش آنتی اسکالانت بالایی دارد. بنابر این باید از آنتی اسکالانت های مرغوب موجود در بازار برای این کار استفاده کنید تا صدمات غیر قابل جبرانی به ممبران وارد نشود. علاوه بر این استفاده از آنتی اسکالانت در دستگاه‌های آب شیرین کن صنعتی، باعث کاهش هزینه‌های نگهداری از دستگاه نیز می‌شود.

باید به آب ورودی واحد اسمز معکوس تزریق شود

در سیستم‌های تصفیه اسمز معکوس (R) با گذر زمان به علت وجود نمک‌ها و املاح موجود در آب ورودی به سیستم، روزنه‌های موجود روی سطح غشای ممبران دچار گرفتگی می‌شوند. در این مواقع از آنتی اسکالانت فلوکن ۲۶۰٫ که نمونه‌ای مرغوب از ترکیبات مؤثر ضد رسوب است، برای جلوگیری از تشکیل رسوبات و گرفتگی فیلترهای ممبران صنعتی استفاده می‌شود.

نکته بسیار مهم این است که آنتی اسکالانت در سیستم‌های تصفیه آب صنعتی باید از همان ابتدای راه اندازی دستگاه مورد استفاده قرار گیرد. هم چنین دوز مناسبی از آنتی اسکالانت باید به آب ورودی واحد اسمز معکوس تزریق شود. دوز تزریقی آنتی اسکالانت با توجه به آنالیز و تحلیل آب خام ورودی، میزان جریان، دما و PH آب متفاوت است.

می‌توان از طریق نرم افزار CRLa-T مقدار دوز تزریقی مناسب آنتی اسکالانت را به دست آورد. آنتی اسکالانت فلوکن دویست و شصت/ ۱/ آنتی اسکالانت چند منظوره می‌باشد که قادر است محدوده وسیعی از آب خوراک شامل آب‌های لب شور و آب دریا را پوشش دهد.

این مسئله را در نظر داشته باشید که به همان اندازه که استفاده از آنتی اسکالانت در دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی اهمیت دارد، به همان اندازه نیز استفاده از آنتی اسکالانت مرغوب و با کیفیت دارای اهمیت می‌باشد. آنتی اسکالانت فلوکن ۲۶۰٫ دارای مشخصاتی مطابق با جدول زیر می‌باشد.

در شرایط دمای استاندارد، پایدار می‌باشد. واکنش با قلیا و تولید گرما: از گرمای بیش از حد برای مدت زمان طولانی اجتناب شود. مشتقات خطرناک حاصل از تجزیه: در تماس با آتش تولید گازهای سمی و بخارات سمی مانند مونو اکسید کربن (C)، دی اکسید کربن (c۲٫)، اکسید نیتروژن و سولفور می‌کند. برای استفاده از آنتی اسکالانت ها باید نکات ایمنی توصیه شده توسط سازنده آنها شامل شرایط نگهداری و محافظت‌های شخصی را رعایت کنید تا از آسیب‌های فردی جلوگیری شود.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئناً می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد خرید آنتی اسکالانت لطفاً از صفحه ما بخواهید.

دکمه بازگشت به بالا