ابرسویه کرونا امیکرون در راه است؟

به گزارش شفاف، یادداشتی در روزنامه توسط علیرز ناجی ویروس شناس نوشته شده است مربای مربا وی نوشت: اخیراً مدیر عامل یک شرکت غربی واکسن کرونا نسبت به ترکیب سویه های آمیکرون، دلتا و تولید سوپراشباع جدید هشدار داد که یک هشدار واقعاً جدی است. در هفته اول تعریف این جنبه از جهان، من هم به صورت کتبی و هم در گفتگوهای شفاهی و رسانه ای به این موضوع پرداختم، زیرا اکنون در شرایطی هستیم که سویه های دلتا و آمیکرون در سراسر جهان در حال گردش هستند. همان زمان. بنابراین، خطر عفونت با دلتا و آمیکرون که به طور همزمان در انسان یا حیوان رخ می دهد، تبادل ژن رخ می دهد، نوترکیبی رخ می دهد و یک نوع بسیار قوی ایجاد می شود.

بنابراین، ما باید همیشه شکل گیری ابرقدرت های کرونا را به یاد داشته باشیم و بدانیم که ابرنواخترها به دلیل قدرت انتقال، عفونت و مصونیت بالایشان همچنان ما را تهدید می کنند.

البته ممکن است این سوال پیش بیاید که اگرچه گفته می شود تغییر شکل آمیکرون ضعیفتر از دلتا است که آیا باید از تشکیل ابر سیال بترسید که باید به آن پاسخ دهم: بله. واقعیت این است که اگرچه جهان اکنون در گفتمان خود بیان می کند که آمیکرون طرف ضعیف تری است، اما برای قضاوت زود است. ما باید بیشتر منتظر بمانیم تا اطلاعات لازم را جمع آوری کنیم و اطلاعات ژنتیکی و اپیدمیولوژیک را ترکیب کنیم تا ایده خوبی از سویه Amicron بدست آوریم. با این حال، تا کنون می دانیم که این سویه جدید بسیار خطرناک است و جای نگرانی دارد. دلیل واضح آن این است که سازمان بهداشت جهانی بلافاصله پس از آن یک جلسه اضطراری در مورد این گزینه تشکیل داد.

البته ما نمی خواهیم با این حرف ها مردم را بترسانیم، اما هدف ساده سازی نیست، بلکه آگاه سازی مردم است. در بریتانیا، یک مطالعه نشان داد که سویه آمیکرون باعث مرگ 25000 تا 75000 نفر در ماه های آینده خواهد شد، مگر اینکه محدودیت های اضافی برای جامعه اعمال شود. این یک تحلیل علمی است، بنابراین ما باید قبل از این گزینه بسیار هوشمند باشیم. برای جلوگیری از شکل گیری بحران و سپس به فکر راه حل. تاکنون تنها کاری که کرده‌ایم کنترل بحران است و باید از بحران جلوگیری کنیم.

یکی از مهم ترین راه های پیشگیری از بیماری عروق کرونا قلب و درگیری با سویه های جدید، گسترش واکسیناسیون و معرفی دوز سوم به جامعه است. درست است، اقدامات غیر درمانی مانند استتار، فاصله، شستن دست ها و پرهیز از جمعیت همچنان توصیه می شود، اما گسترش واکسیناسیون امن ترین راه است.

ما نیاز داریم که معرفی دوز سوم واکسن را تا حد امکان گسترش دهیم، زیرا در آینده با توجه به گسترش ویروس در جهان، به ویژه در کشورهایی که به دلیل مراقبت های بهداشتی ضعیف مهد گزینه های جدید هستند، موارد جدید می توان سویه هایی را به دست آورد که اثربخشی واکسن های فعلی را کاهش می دهد.

دکمه بازگشت به بالا