۳ هفته بعد از ابتلای اولیه، اُمیکرون وضعیت انفجاری خود را نشان میدهد

وزیر بهداشت گفت که معمولاً سه هفته پس از آلودگی اولیه، سویه جدید وضعیت انفجاری خود را نشان می‌دهد، اما همچنین خاطرنشان کرد که این امر مستلزم وارد کردن سریع دوز سوم از واکسن است.

به گزارش خبر روزانهدکتر بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از کلینیک الف، آئودیسیان با بیان اینکه امروز روز بسیار بزرگی است، گفت: امروز علاوه بر تبریک به کادر درمانی و پزشکی به این کلینیک خیریه که توسط هموطنان ارمنی اداره می شود آمدیم. مجموعه در جریان مشکلات و مشکلات این عزیزان قرار گیرد.»

وی ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید بتواند بهترین خدمات را به همه مردم به ویژه هموطنان مسیحی که در همه صحنه ها مانند دفاع مقدس حضور داشتند و همواره پشتیبان انقلاب اسلامی بوده اند، ارائه دهد. .

آخرین جزئیات اجرای طرح الکترونیکی شدن دستور پخت در کشور

عین اللهی درباره آخرین جزئیات اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی نسخه های پزشکی در کشور نیز گفت: اجرای این طرح در نقاط مختلف کشور متفاوت است، به طور کلی حدود 93 درصد محقق شده و درصد کمی باقی مانده است. به دلیل زیرساخت ها خدا کنه حل بشه

وزیر بهداشت با بیان اینکه البته وضعیت تهران چندان خوب نیست و این برنامه تقریباً 68 درصد محقق شده است، افزود: خدای ناکرده با تلاش همکاران وضعیت بهتر شود. شرکت های بیمه در اجرای این طرح حمایت زیادی دارند اما مشکلات موجود نرم افزاری نیست و بیشتر به سخت افزار مربوط می شود.

وی درباره اقدامات انجام شده برای جلوگیری از شیوع سویه آمیکرون در کشور گفت: متاسفانه این سویه بسیار شایع است و می تواند به صورت تصاعدی افراد را مبتلا کند. خوشبختانه نرخ بالای واکسیناسیون همان چیزی است که در کشور به آن امیدواریم. تهران 90 درصد دوز اول و حدود 78 درصد از هر دو دوز واکسن را دریافت کرد که این یک نقطه قوت است.

سومین دوز واکسن تا 80 درصد سویه آمیکرون را مسدود می کند

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، عینالهی ادامه داد: دنیا ثابت کرده است که دوز سوم واکسن تا 80 درصد از آمیکرون جلوگیری می کند. مهمترین مسئله استفاده از ماسک و تزریق واکسن است. ما یک تا دو هفته طلایی داریم که معمولاً سه هفته پس از شروع عفونت اولیه، سویه جدید حالت انفجاری خود را برای این منظور نشان می دهد و اگر فرصتی داشته باشیم باید سریعاً دوز سوم واکسن را تزریق کنیم.

وزیر بهداشت در خاتمه بر حفظ فاصله ها تاکید کرد و گفت: امیدواریم با تلاش رسانه ها و همراهی مردم بتوانیم وضعیت خوبی را که در کشور شاهد هستیم حفظ کنیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا