اختصاص منابع بانکی برای احیاء واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه‌فعال

وزیر صنعت ، معدن و تجارت (سمت) از اعلام مهلت آزادسازی سه ماهه معادن زندانی خبر داد و گفت: مطابق قانون ، معادن طولانی مدت زندانی شده و فعالیت نمی کنند پروانه بهره برداری آنها باطل و آزاد می شود.

همانطور که خبر روزانه با اشاره به وزارت صمت گزارش داد ، علیرضا رزم حسینی در اولین جلسه شورای معاونین وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت:

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه باید از میز مردم محافظت شود ، افزود: مسئولیت ذاتی وزارت صمت این است که با سایر ارگان ها و نهادهای تصمیم گیرنده در تهیه کالاهای اساسی مورد نیاز میز همکاری کند. امروز وزارت صنعت ، معدن و تجارت در خط مقدم جبهه اقتصادی جنگ قرار دارد و همه ما باید در تأمین معیشت با هم کار کنیم ، بنابراین همه ابزارها باید در کنار هم کار کنند تا به موقع نیازهای مردم را برآورده کنیم.

وزیر صمت در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به لزوم استفاده از نظرات همه ذینفعان در تصمیمات و تصمیمات مربوط به صنعت ، معدن و تجارت خاطر نشان كرد: پتانسیل مجلس شورای اسلامی ، سازمانهای بخش خصوصی ، اتاقهای بازرگانی و اتحادیه های صنفی. برای تصمیم گیری باید از افراد متخصص استفاده شود تا در حین اجرا از قدرت تمام این قطعات استفاده شود.

وی اظهار داشت: سیستم تجارت یکپارچه یکی از وظایفی است که رئیس جمهور به وزارت صنعت ، معدن و تجارت محول کرده است ؛ لازم به ذکر است که تکمیل این سیستم گامی بزرگ در جهت کاهش زمان صدور مجوز و جلوگیری از رانت و فساد اقتصادی است.

رزم حسینی همچنین از برنامه ریزی برای تخصیص منابع بانکی برای احیای واحدهای صنعتی خبر داد و گفت: بانک صنعت و معدن منابع مورد نیاز برای احیا و فعال سازی واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه فعال را تأمین می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا