اختصاص ۱.۵ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه شازند

خبر روزانه / مرکزی مدیر عامل شرکت گاز مارکوزی گفت: “نیروگاه حرارتی شازند 1.5 میلیون متر مکعب گاز دارد.

محمدرضا سامعی در تاریخ 13 ژانویه در جلسه تداوم انرژی با صرفه جویی در مصرف برق و گاز گفت: اولویت شرکت ملی گاز تأمین گاز به بخش داخلی است و در واقع این بخش خط قرمز شرکت است.

وی افزود: در فصل گرم که مصرف گاز داخلی کاهش می یابد ، گاز به بخش صنایع ارسال می شود و در فصل سرما به دلیل افزایش مصرف داخلی ، مصرف گاز در صنعت به طور حتم محدود می شود و در زمان مصرف داخلی برای صرفه جویی ، می توانید تخصیص دهید صنایع گاز ، اقتصادی تر و سازگار با محیط زیست.

با بیان اینکه با هر افت دما ، 6 درصد در مصرف سوخت صرفه جویی می کند که معادل 25 تا 30 میلیون متر مکعب در کشور است و می تواند به نیروگاه گازسوز تحویل داده شود و افزود: میانگین دمای مناطق مسکونی در حال حاضر 26 است درجه سانتیگراد ، در حالی که دمای راحت 18 تا 22 درجه سانتیگراد تنظیم شده است ، این نشان دهنده مصرف زیاد گاز خانگی است که منابع گاز صنعتی محدودی دارد.

مدیر کل شرکت گاز استان مارکاسی گفت: در حال حاضر 1.5 هزار متر مکعب گاز در CHP شازند است و در شرایط عادی این نیروگاه 7 میلیون متر مکعب گاز مصرف می کند. دمای محیط را در ساعات غیر کاری شروع و اندازه گیری می کند. در همین راستا تاکنون 5000 بازدید از دفاتر استانی انجام شده ، 1100 هشدار داده شده و برق 37 دفتر نیز قطع شده است. غذا شامل می شود.

وی گفت: استان ماركاسی یك استان صنعتی است كه 70٪ گاز مصرفی در بخشهای صنعتی ، 26٪ – در بخشهای داخلی و تجاری ، مابقی – در بخشهای دیگر مورد استفاده قرار می گیرد كه البته در فصول مختلف متفاوت است.

سمیعی با بیان اینکه در حال حاضر 60 درصد گاز استان توسط منازل مصرف می شود ، گفت: امسال طرحی را برای تشویق مشترکان کم مصرف نیز در نظر گرفتیم و اگر ماهانه کمتر از 40 متر مکعب مصرف کنند ، مصرف بنزین آنها به صورت رایگان محاسبه می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا