ارائه ۷ هزار فقره خدمات توانمندسازی به شرکت‌های دانش‌بنیان

ارائه ۷ هزار فقره خدمات توانمندسازی به شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی از ارائه 7000 سرویس توانمندسازی به شرکت های دانش بنیان در دوره جدید صندوق نوآوری خبر داد.

به گزارش خبر روزانه، دکتر سیاوش ملکی پور در سومین رویداد صادراتی یکشنبه به منظور توسعه صادرات محصولات دانش بنیان به ارمنستان و همچنین بررسی و ارائه نمایشگاه انحصاری ارمنستان به شرکت های دانش بنیان ، امروز 25 مه ، با حضور سفیر ایران در ارمنستان ، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل ارمنستان میزبان نمایشگاه بین المللی ایران و مشاور بازرگانی سابق ایران بود و نمایندگان شرکت های دانش بنیان بر نقش صندوق نوآوری در صادرات محصولات دانش بنیان تأکید کردند و گفتند: شرکت های دانش بنیان ارائه می شوند. بر این اساس ، از دسامبر 1997 تا پایان سال گذشته ، 7000 خدمات ظرفیت سازی به مبلغ 30 میلیارد تومان به صورت رایگان در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار گرفت.

وی ادامه داد: مجموعه اعتبارات نوآورانه خدمات صادرات در آموزش و مشاوره ، نمایشگاه های تخصصی خارجی ، دفاتر صادرات دائمی ، مالکیت معنوی و اخذ استانداردهای بین المللی و در نهایت پذیرش و اعزام هیئت تجاری.

معاون وزیر بنیاد نوآوری و شکوفایی تأکید کرد: در زمینه آموزش شرکت ها باید ادبیات حضور در بازارهای صادراتی و ارتباط با بازارهای هدف را مطالعه کنند ، برای این بنیاد نوآوری و شکوفایی خدمات آموزشی مانند آموزش داخلی 10 میلیون آموزش در سایر مناطق کشور یا معلمان خارجی با 20 میلیون تام تا 70 درصد و آموزش شرکت ها با 20 میلیون تام تا 90 درصد هزینه.

در مورد سایر خدمات صادراتی بنیاد نوآوری و شکوفایی ، ملکی پور به خدمات اخذ استانداردهای بین المللی و هزینه حمایت از مالکیت معنوی اشاره کرد و گفت: در مورد مالکیت معنوی ، این شرکت باید اختراع و نشان تجاری خود را در کشور مقصد به عنوان حمایت ثبت کند در سطح ملی صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته صندوق نوآوری و شکوفایی در زمینه حمایت از مالکیت معنوی 1.3 میلیارد تن به طور رایگان بوده است ، گفت: در زمینه اخذ استانداردهای صادرات 2.7 میلیارد تن در سال گذشته بصورت رایگان خدمات ارائه دادیم در دانش

ملکی پور در مورد برنامه های صندوق نوآوری برای توسعه بازار صادرات محصولات دانش بنیان به ارمنستان گفت: “امسال از حضور شرکت های دانش بنیان در قالب غرفه ها در نمایشگاه ویژه ای در ایران ، ارمنستان حمایت خواهیم کرد. “ما همچنین از حضور مستقل دانش بنیان در چهار نمایشگاه صنعت ، ساخت و ساز ، نمایشگاه و دیجیتال ارمنستان به طور مستقل حمایت می کنیم.

وی در پایان با یادآوری نمایشگاه دائمی ایران در ارمنستان یادآور شد: سال گذشته یک هیئت تجاری متشکل از 30 شرکت دانش بنیان به ریاست رئیس صندوق نوآوری به ارمنستان اعزام شدند و نمایشگاه دائمی و پایگاه صادراتی ایران در ایروان افتتاح شد.

امسال 84 نمایشگاه در تهران برگزار شده است

حمیدرضا آملی مدیر کل روابط عمومی و روابط بین الملل ایران نیز با برپایی نمایشگاه هایی در رویداد “کلینیک مدیریت صادرات دانش بنیان” به رونق تجارت توجه کرد و خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه ها موجب رونق تجارت و توسعه صادرات می شود. “سال 1400 اوج شکوفایی صنعت نمایشگاه خواهد بود ، زیرا امسال 84 نمایشگاه در تهران برنامه ریزی شده است.

وی به نقل از صندوق نوآوری گفت: “یک نمایشگاه ویژه اختصاص داده شده به ارمنستان می تواند بسیاری از انتظارات صادراتی ما به ارمنستان را برآورده کند که شامل غرفه های مختلف در زمینه هایی مانند غذا ، نفت ، گاز و مهندسی خواهد بود.” همزمان با برگزاری نمایشگاه در ارمنستان ، جلسات تخصصی با تاجران و تصمیم گیرندگان برگزار می شود و بانک ها ، شرکت های بیمه و صندوق ها برای رونق و افزایش صادرات در نمایشگاه حضور خواهند داشت

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا