افزایش احتمال ورود موج جدید کرونا به ایران

بر اساس یک گزارش روشن، پدرام پاک آیین گفت: در حالی که ماه گذشته تعداد جان باختگان بر اثر کرونا در کشورمان به مدت 13 روز به صفر رسید، آمریکا، فرانسه و آلمان سه رقمی فوت کردند. بنابراین، بین 14 تا 20 دسامبر، تعداد افراد آلوده به سویه‌های جدید کرونا به نام‌های BQ1 و BA5 با نسبت‌های مختلف هر سویه در ایالات متحده 50٪، در ژاپن 13٪، در کره جنوبی 13٪، در فرانسه 5٪ بود. و در برزیل سه درصد بیشتر از هفته قبل بود. همچنین در کشورهای افغانستان، آفریقای جنوبی، آذربایجان، آرژانتین و برزیل روند افزایشی در تعداد مبتلایان به کرونا وجود دارد.

وی با اشاره به روند کاهش ابتلا به کرونا در کشورهای ایران و هند گفت: در کشورهای ترکیه و روسیه آمار تعداد مبتلایان نسبت به هفته های گذشته روند مشابهی داشته و بدون تغییر باقی مانده است.

وی ادامه داد: معمولا یک ماه پس از انتشار سویه های جدید کرونا در اروپا، این سویه ها در ایران مشاهده شده است، اما سویه جدید BQ1 هنوز در ایران مشاهده نشده است. اما با توجه به روند افزایشی بیماران کرونایی در جهان در زمستان امسال، احتمال موج جدید کرونا با زیرسویه‌های جدید Omicron در کشور افزایش یافته است.

وی همچنین گفت: با این همه، کرونا نه در ایران و نه در هیچ جای دنیا تمام نشده است. کرونا در ایران وجود دارد و به لطف همکاری مردم و مدیریت تهیه واکسن، روند نزولی را طی کرده است که ناشی از همکاری مردم، رعایت الزامات بهداشتی و مدیریتی است. 156 میلیون دوز واکسیناسیون در کشور

وی تاکید کرد: وزارت بهداشت از مردم می‌خواهد که سالی یک‌بار واکسن کرونا بزنند و اگر امسال فردی واکسن کرونا انجام نداده است این واکسن را انجام دهد. علاوه بر این، بر اساس آخرین تاییدیه کمیته ملی واکسیناسیون کرونا، به تمام افراد بالای 18 سال که دارای یک بیماری زمینه‌ای هستند و از آخرین واکسن آن‌ها شش ماه می‌گذرد اکیداً توصیه می‌شود که به محض دریافت دوز تقویت‌کننده دارو. ممکن است.

به گزارش وبدا، وی گفت: متأسفانه مراجعات روزانه برای واکسیناسیون کمتر از 5 هزار نفر است که کافی نیست و بر این اساس از رسانه ها و مردم می خواهیم که موضوع واکسیناسیون را جدی بگیرند. بر اساس توصیه‌های کارشناسان، افرادی که علائم سرماخوردگی یا بیماری‌های تنفسی دارند باید از ماسک استفاده کنند، در حالی که به سایر افراد توصیه می‌شود حداقل در مکان‌های بسته و تنگ از ماسک استفاده کنند.

دکمه بازگشت به بالا