علمی و پزشکی

ورود به باشگاه سازندگان واکسن کرونا و درخواست کشورها از ایران

واکسیناسیون تاج در سراسر جهان آغاز شد. ابرقدرتها واکسیناسیون را بدون در نظر گرفتن وضعیت سایر کشورها آغاز کرده اند. در ایران ، علاوه بر واردات واکسن از منابع معتبر ، مسیر اصلی تهیه واکسن برای واکسیناسیون عمومی تولید داخلی و تولید همزمان شناسایی شده است. تولیدکنندگان داخلی آستین های خود را بالا زده اند و امروز ایران در میان شش یا هفت کشور جهان است که واکسن تاج را در جهان تولید می کند …

به گزارش خبر روزانه ، تاج گفته است كه نشان می دهد با تمام پیشرفت های صورت گرفته در سیستم بهداشت جهانی ، طبیعت هنوز هم می تواند برای مردم مشكلات جدی ایجاد كند. چالش هایی که خطری برای زندگی روی زمین دارند. اکنون ویروس چاموش می خواست توانایی کشورها در کنترل بیماری همه گیر را در قرن بیست و یکم آزمایش کند و کشوری که نسبت به حضور خود نادیده گرفته یا بی تفاوت بود ، در گرداب بیماری و مرگ قرار گرفت. بر این اساس است که کشورهایی که تاج را جدی نگرفتند ، نخست مرگ صدها و حتی هزاران نفر را تجربه کردند.

در ایران ، علیرغم تمام اقداماتی که قبل از ورود رسمی و اطلاع از ویروس در کشور ما از جمله توقف پروازها به و از چین ، کنترل و نظارت بر مرزها و مسافران ورودی به کشور و غیره در نظر گرفته شده است ، ولی تاج سرانجام وارد ایران شد. اما به گفته مقامات بهداشتی کشور ، این ویروس نیازی به گذرنامه و ویزا ندارد و دیر یا زود مرزها را رد می کنند و به کشورهای مختلف می رسند. در هر صورت ، تاریخچه تاج در کشور ما با اعلام رسمی وزارت بهداشت در مورد کشف دو مورد مثبت کرونا در کوما ، 20 فوریه 2017 آغاز شد.

تاج ، تحریم ها و جنگ اقتصادی در ایران

با شروع بیماری همه گیر Covid-19 در ایران ، این مشکل نه تنها به ویروسی به نام کرونا تبدیل شده است ، بلکه کشور ما با مشکلات زیادی از جمله تحریم های آمریکا ، فشارهای بین المللی و غیره روبرو شده است. در حالی که کادر پزشکی و بیماران به دلیل کمبود لباس محافظ ، ماسک ، اکسیژن و غیره در وضعیت متشنجی قرار داشتند ، کشورهای مختلف به دلیل تحریم های آمریکا از کمک به ایران خودداری کردند. بر این اساس است که وزیر بهداشت بارها مدیریت تاج در کشور را برای شنا در اقیانوس بلا ، با دستان بسته توصیف کرده و البته اعلام کرده است که در این اقیانوس چشم ایران باز است ؛ زیرا ایران خیلی زود توانست نقایص موجود در این زمینه را جبران کند.

سال سختی برای تاجگذاری

بر این اساس ، وزیر بهداشت بارها و بارها اظهار داشت که ما سال سختی را پشت سر گذاشتیم و علاوه بر مشکلات ناشی از ناجوانمردی تحریم های سرکوبگرانه و خزانه خالی ، به دلیل Covid 19 تحت فشار زیادی قرار گرفتیم و در آغاز از همه گیری که ما می خواهیم تجهیزات بیاوریم و از هر نقطه دنیا با سختی و ستم مضاعف روبرو هستیم. برای قرار دادن و حمل ماسک N95 ، در روزهای ابتدایی ما به جهان سفر می کردیم و سپس وقتی این تجهیزات به فلان فرودگاه رسید ، آنها اقلام را مسدود کردند.

با این حال ، وزیر بهداشت تأکید کرد که در عرض 55 روز ما از یک وارد کننده ماسک و تجهیزات به یک تولید کننده و سپس یک صادر کننده منتقل شدیم. علاوه بر این ، در بحبوحه تحریم ها و بی پولی و فشارهای بین المللی ، به جایی نرسیدیم ، ما دو ماه در این کشور داروهایی مانند رامد ساویر و فاوپیویر تولید کردیم و به سازمان بهداشت جهانی گفتیم که آنها اعتقاد ندارند آی تی.

جنگ واکسن

گام بعدی ، جنگ برای واکسن ها بود. این واکسن که در ابتدا توسط واکسن سازهای جهانی شروع شده بود ، اما از همان ابتدا مشخص بود که با وجود تحریم های آمریکا علیه واردات دارو و تجهیزات پزشکی ، واکسن م againstثر علیه Covid-19 در سراسر جهان تولید می شود. علاوه بر این ، این برای کشور ما یک مشکل بود ، ورود به ایران کار آسانی نیست. همانطور که وزیر بهداشت در این زمینه اظهار داشت ، شما نمی دانید که ما در طول یک سال گذشته چه ترسیم کرده ایم. از بین کشورهایی که خود را دوست ما می دانستند ، ما نمی توانستیم واکسینه شویم. برخی از افراد که دوست ما بودند فقط گفتند که ما واکسن را مستقیماً به شما نمی دهیم ، ما آن را به کشور خاصی می دهیم تا به کشور خاصی بدهد و در داخل آن راه حلی پیدا می شود تا نام ما فاش نشود تا ایالات متحده ما را تحت فشار قرار می دهد.

در عین حال ، ایران نمی خواست جمعیت کشور را در مراحل آزمایشی واکسن های خارجی وارد کند. همانطور که وزیر بهداشت در این زمینه به صراحت اظهار داشت ، ما از کشورها خواستیم تا در تولید واکسن با ما همکاری کنند ، ما به تدریج با آنها همراه شدیم و وقتی آنها به مرحله تحقیق رسیدند ، آنها می خواستند در ایران آزمایش کنند ، که ما گفتیم ما نمی رویم کشورهای منطقه که گفته می شود واکسینه شده اند در آزمایشات واکسیناسیون کشورهای دیگر شرکت کرده اند ، اما ما تشخیص نداده ایم که مردم ما باید واکسینه شوند. با این حال ، ما گفتیم که اگر بیاییم و واکسن را با هم درست کنیم آماده همکاری هستیم ، اما تنها کشوری که در انتقال دانش فنی با ما موافقت کرد کوبایی ها بودند که مراحل اول و دوم خود را به پایان رسانده اند کشور خود و مرحله سوم. ما این کار را در ایران انجام دادیم.

بنابراین ، مسیر اصلی تهیه واکسن برای واکسیناسیون جهانی در کشور تولید داخلی یا تولید همزمان واکسن در نظر گرفته شد و تولیدکنندگان تولید واکسن کرونا در کشور آستین مطرح شدند.

ورود تولیدکنندگان واکسن ایرانی در زمینه تولید واکسن تاج

بدین ترتیب واکسن زنهای ایرانی یکی پس از دیگری در سکوهای مختلف وارد حوزه تولید واکسن بیماری کرونا شدند و پس از انجام تحقیقات اولیه و آزمایشات و نتایج موفقیت آمیز آزمایشات حیوانی وارد زمینه مطالعه بالینی واکسن ها شدند. مجموعه هایی مانند برکت ، انستیتو پاستور ایران ، انستیتو انجماد رازی و … در سیستم عامل های مختلف برای تولید واکسن تاج ایرانی فعالیت کرده اند. بر این اساس است که وزیر بهداشت در تاریخ 30 ژانویه 2017 ، در ابتدای آزمایشات انسانی واکسن تاج ایرانی برونکو ، اعلام کرد که ما 100 سال است که در این کشور واکسن تولید می کنیم. کسانی که فکر می کنند ما برای اولین بار واکسیناسیون را انجام می دهیم بسیار اشتباه می کنند. در سال 1299 ما م Instituteسسه پاستور ، در سال 1303 م theسسه رازی داشتیم و همه مردم زندگی خود را با واکسن های ایرانی آغاز کردند. ما اولین واکسیناسیون در آسیا بودیم و این واکسن را به بسیاری از کشورهای جهان و منطقه صادر کرده ایم.

بنابراین ، واکسیناسیون علیه تاج گذاری در کشور ایجاد شد. سرانجام ، در 15 ژوئن 1400 ، وزیر بهداشت از صدور مجوز اضطراری برای واکسن تاج ایران کوایران برکت خبر داد و بدین ترتیب ایران به کلوپ واکسن تاج جهانی پیوست. در همان زمان ، وزیر بهداشت اعلام کرد که به زودی مجوز استفاده اضطراری از واکسن “Postakovats” صادر می شود.

ایران به باشگاه واکسن تاج پیوست

دکتر کیانوش جهانپور – سخنگوی دفتر کنترل اداره غذا و دارو کشورمان در این زمینه خبر روزانهوی می گوید: “پیوستن به کلوپ واکسن جهانی رویدادی بزرگ بود که شاید در قرن گذشته در کشور ما اتفاق نیفتاده باشد.” با تولید حداقل یک واکسن از صفر به 100 و تولید انبوه در مقیاس صنعتی. این یک رویداد بسیار بزرگ است که هم مایه مباهات ملی بوده و هم نشانه درستی استراتژی ها و برنامه ریزی های انجام شده در این زمینه است که ما را به یکی از شش یا هفت کشور جهان تبدیل کرده است. قادر به تولید واکسن تاج تا به امروز بوده است. تولید صنعتی سرب. این اقدام پتانسیل فن آوری های مراقبت های بهداشتی ، صنعت داروسازی و علوم پزشکی در ایران را نشان می دهد.

وی افزود: با توجه به زیرساخت های برنامه ریزی شده و این واقعیت که در ماه های آینده ، حتی در تولید مواد اولیه و محصولات جانبی ، می توانیم تا حدودی مستقل شویم ، زمینه بسیار خوبی برای صادرات به دنیا خواهیم داشت. البته با توجه به مزیت نسبی واکسن ما ، یعنی کیفیت بالای واکسن ایرانی و ایمنی ، امنیت و ایمن سازی بهینه و همچنین تولید و مقیاس گسترده آن ، در ماه های آینده قطعاً مشتریان زیادی برای این واکسن خواهیم داشت و واکسن های مشابه در ایران.

درخواست کشورها برای واکسن ایرانی علیه تاج

جهانپور می گوید که اغلب از کشورهای جهان درخواست می شود هر هفته واکسن های ایرانی بخرند ، اما مسلماً در ماه های اول تولید داخلی واکسینه سازی بیشتری در داخل کشور صورت می گیرد ، اما تمایل به تولید مشترک و انتقال وجود دارد. فناوری در کشورهای مختلف ، واکسن ایرانی باید منتقل شود ، و مازاد مصرف و فرصت های واکسیناسیون کشور – کشورهای دوست ، همسایگان و سپس سایر کشورها. به طور متوسط ​​، هر هفته یک یا دو کشور درخواست رسمی را به دفتر همکاری های بین المللی در وزارت بهداشت ارائه می دهند.

آمادگی ایران برای انتقال دانش فنی واکسن های ملی

جهانپور ادامه می دهد: “ایران آماده انتقال دانش فنی در مورد واکسن ها به کشورهای دیگر است و بسیاری از کشورها ممکن است در هفته ها و ماه های آینده یا به عنوان تولید مشترک یا تحت قرارداد از ایران برای انتقال دانش و فناوری استفاده کنند. تولید واکسن ها.” ایرانی ها در کشور خودشان تولید می کنند. ایران در تلاش است تا از نظر انسان دوستانه و همچنین رویکردی انسانی و انسانی به این مشکلات ، این امکانات را در اختیار این کشورها قرار دهد و برخی از این کشورها در حال مذاکره با شرکت های واکسن ساز ایرانی در زمینه انتقال فناوری و تولید مشترک هستند.

وضعیت تولید واکسن ایرانی

در همان زمان جهانپور درباره وضعیت واکسن های تولید داخل می گوید: “در حال حاضر در مورد تولید داخل که خوشبختانه طبق برنامه اولیه حداقل یک واکسن مجوز اضطراری دریافت کرده است که این از برکات واکسن کوویران است ، که شروع به تولید کرده و تولید آن هر ماه افزایش می یابد. ” برکت می تواند تا سه میلیون دوز در ماه اول تولید کند ، و احتمالاً در سه ماهه اول ، یعنی تا پایان ماه سپتامبر ، 30 تا 50 میلیون دوز از این واکسن قابل تزریق است که در صورت رسیدن به این تعداد ، قابل قبول است و بسیاری از نیازهای کشور را برآورده می کند.

به گفته وی ، واکسن ضد پاستاکوک موسسه پاستور ایرانیان نیز در آستانه صدور مجوز استفاده اضطراری است. واکسن سرخک می تواند ماهیانه یک میلیون دوز در سه ماهه اول و سپس دو میلیون دوز در ماه در سه ماهه دوم و احتمالاً سه میلیون دوز در ماه در سه ماهه سوم بدهد. علاوه بر این ، واکسن کوپارز رازی ، فخرا و اسپیکوژن احتمالاً مجوز استفاده اضطراری را دارند و تا پایان تابستان که آزمایش بالینی آنها موفقیت آمیز باشد به تولید انبوه می رسند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا