افزایش پلکانی تعرفه گاز برای مشترکان پرمصرف

رئیس اداره هماهنگی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: بر اساس تعرفه‌های جدید، گازهای مشترکان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و مصرف آنها در سه مرحله اول آزاد و تعرفه گروه‌های بعدی است. استفاده بیشتر به تدریج رشد خواهد کرد.

به گزارش خبر روزانه، سیدجلال نورموسوی گفت: براساس بند «ب» ماده یک قانون هدفمندی یارانه ها، هیأت وزیران می تواند قیمت انرژی را متناسب با نیازی که تشخیص می دهد تغییر دهد که در این راستا ارقام مورد نیاز برای اخذ انرژی را تعیین می کند. از کم مصرف قبض رایگان اخذ می شود و متناسب با میزان کمک هزینه های مازاد بر مصرف از سطوح بالاتر محاسبه و دریافت می شود.

وی ادامه داد: با این حال مشترکان عادی و حتی مشترکان کمیته امداد و سازمان بهزیستی در صورت تغییر این سقف مصرف (از پله سوم) در معرض قیمت بالاتری قرار خواهند گرفت که در روز چهارم 40 درصد افزایش می یابد. پله نسبت به پله سوم.» سفارش تا پله دوازدهم نیز 40 درصد افزایش داشت تا اینکه تومان 55 به مرحله نهایی رسید.

رئیس اداره هماهنگی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه در بند «ج» تبصره 8 آمده است که پله های باقی مانده که به اصطلاح پرمصرف و کم مصرف هستند باید کسری را جبران کند. میزان این بخشش، گفت: بار دیگر در ادامه بند «ی» تاکید می کنم مبلغ دریافتی از مشترکین پرمصرف نباید کمتر از میزان عذرخواهی باشد که البته با تمهیدات لازم این موضوع جبران خواهد شد و احتمالاً به دلیل این فرهنگ کاهش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت نفت، نورموسوی با اشاره به اینکه سرماخوردگی زودهنگام امسال دامنه سرماخوردگی و به تبع آن مصرف را افزایش داده است، خاطرنشان کرد: آمارهای ما نشان می دهد که با روی کار آمدن جبهه سرد، مصرف گاز در کشور به 536 میلیون مترمکعب در صنعت رسید. افزایش یافته است و این در حالی است که به دلیل نوسانات دما مصرف به حدود 475 میلیون متر مکعب در روز رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد افزایش داشته که رقم قابل توجهی است.

وی یکی از ابزارهای کنترل مصرف را ابزار قیمتی دانست و ادامه داد: البته ابزارهای غیر قیمتی برای مدیریت مصرف وجود دارد که مهم ترین آن بحث فرهنگی است. پیش بینی ما این است که در این بخش فرآوری انرژی مطلوب اصلاح قیمت را داشته باشد که بدون شک محقق خواهد شد، در حالی که عامل قیمت قطعا بازدارنده است و این جای تردید نیست.

رئیس اداره هماهنگی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در پایان بار دیگر از مردم خواست با رعایت طرح مصرف بهینه و همراهی شرکت ملی گاز ایران در حمل و نقل پایدار و ایمن گاز طبیعی در سرما. فصل

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا