ایمیدرو بالغ‌بر هزار میلیارد پروژه در لرستان در دست اقدام دارد

خبر روزانه/ لورستون مدیرعامل سازمان صمت لرستان گفت: ایمیدرو بیش از 1000 میلیارد پروژه در استان دارد.

بهمن جعفری در جریان بازدید معاون وزیر و رئیس هیئت مدیره سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران از کارخانه آهک آبکشی پلدختر، گفت: در سفر ریاست جمهوری به لرستان در آذر 1400 داشتیم. در مجموع 9 قطعنامه صنعت، معدن و تجارت که سه مورد آن در منطقه ایمدر واقع شده است.

وی با بیان اینکه این سه پروژه شامل پلدختر هیدراته، کاغذ سنگ الیگودر و ساخت پروفیل های آلومینیومی است، گفت: زیرساخت های آب، برق و گاز کارخانه آهک خاموش منجر به عقد قرارداد شد و بحث اجرای آن ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان ایمنی لرستان خاطرنشان کرد: امروز مصوب شد مطالعات طرح توسعه پیشنهادی در دستور کار شرکت تولیدی قرار گیرد.

جعفری افزود: 127 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های زیربنایی معادن استان تخصیص یافته و این پروژه ها در دست اقدام است که یکی از آنها برقی سازی معادن در الیگودر، دو راه دسترسی به معادن در چگانی و الیگودر است.

وی بیان کرد: با توجه به طرح های اکتشافی و استعداد یابی که در زمینه تهیه و استخراج مواد معدنی در ایران صورت گرفته است باید 6 کانسار فلزی در دست بررسی داشته باشیم.

مدیرکل لرستان سمت با اشاره به مجتمع ذوب آهن و فولاد ازنا گفت: در این راستا بالاترین مقام وزارتخانه تکلیف بحث ایمیدرو را دادند و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شد.

جعفری ادامه داد: سیمان خرم آباد نیز امروز مورد بازدید قرار گرفت. یکی از پتانسیل های استان وجود ماده معدنی دولومیت است و طرح استخراج دولومیت در دستور کار قرار گرفته تا در استان عملیاتی و اجرایی شود.

وی گفت: ظرفیت تولید آهک آبکشی «پلداچتر» 60 هزار تن در سال است و پیش بینی می شود کارخانه آهک آبکشی «پولداچتر» تا پایان نیمه اول سال 1402 به بهره برداری برسد.

رئیس لرستان سمت با بیان اینکه پروژه کاغذ سنگ الیگودر نیز در نیمه اول سال آینده به بهره برداری می رسد، افزود: در مجموع وام هایی که هم اکنون ایمیدرو در استان دارد بالغ بر 700 میلیارد تومان است. که با استفاده از نرخ های قبلی به 1000 میلیارد تومان می رسد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا