تکمیل ۱۴ پروژه نیمه تمام حوزه بهداشت و درمان در لرستان

خبر روزانه/ لورستون استاندار لرستان از اتمام 14 پروژه نیمه تمام در استان خبر داد.

فرهاد زاویه جمعیت لرستان را حدود یک میلیون و 850 هزار نفر عنوان کرد و گفت: پروژه ها و طرح هایی در این استان در حال انجام است. این یک سرمایه گذاری شکست خورده و بیهوده با ده ها هزار میلیارد تومان است که امیدواریم با دولت شبانه روزی سیزدهم و جهاد به نتیجه لازم برسد.

وی تصریح کرد: با تلاش فراوان دولت سعی کردیم جز در مواقع ضروری و توجه ویژه دستگاه های تخصصی جیب بری نکنیم.

استاندار لرستان سفر رئیس جمهور به استان را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه تاکنون حدود 180 مصوبه اجرایی شده است، افزود: در این سفر با حمایت دولت حدود 700 میلیارد تومان وام سلامت و درمان اختصاص یافت. که 2 تا 3 سال طول می کشد، هزار تخت به بیمارستان های استان اضافه می شود.

زاویار خاطرنشان کرد: علاوه بر معرفی حدود 50 میلیارد تومان از دانشگاه علوم پزشکی و وام های عمرانی استانی، 270 میلیارد تومان نیز برای بیمارستان 550 تختخوابی هرم آباد برای فاز اول اختصاص داده ایم.

وی ادامه داد: همچنین مبلغ 400 میلیارد تومان برای ساخت بیمارستان های کوهدشت و دورود اختصاص یافت.

استاندار لرستان با اشاره به بازدیدهای امروز از بیمارستان شهید رحیمی و بیمارستان نیایش خرم آباد که در حال ساخت هستند، ساخت این پروژه را می تواند تحولات اساسی در استان ایجاد کند و اظهار داشت: علاوه بر کارهای سخت افزاری در حوزه نرم افزاری، تجهیزاتی نیز وجود دارد. و سرمایه انسانی به ویژه نیروهای متخصص نیازمند حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستیم.

زاویار افزود: «لرستان» پتانسیل بالایی در حوزه گیاهان دارویی و صنعت داروسازی برای کشوری دارد که نیازمند حمایت و سرمایه گذاری است.

وی گفت: از 46 تاسیسات ناتمام منطقه 14 مورد افتتاح می شود اما 32 مورد باقی مانده نیازمند تامین اعتبار است.

استاندار لرستان گفت: با توجه به اعلام آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد برای افتتاح دوره های تخصصی و پزشکی و امکانات موجود در بیمارستان های لرستان، ضروری است وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشد. این موضوع.

زاویار همچنین با اشاره به موضوع واکسیناسیون کرونا در لرستان خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه استان از نظر شیوع کرونا شرایط نامساعدی داشت، تعداد فوتی ها نسبت به سایر نقاط کشور بهتر بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا