بررسی برنامه وزرای پیشنهادی خارجه، فرهنگ و صمت در کمیسیون انرژی

سخنگوی کمیسیون مشورتی انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی برنامه های وزیران پیشنهادی سیاست خارجی ، فرهنگ و صنعت ، معدن و تجارت در بعد از ظهر این کمیسیون خبر داد.

مصطفی نهائی در گفت وگو با خبر روزانه ، در تشریح جلسه بعد از ظهر کمیسیون مشورتی انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز این کمیسیون ، سه وزیر پیشنهادی را پذیرفتیم. در ابتدای جلسه ، وزیر پیشنهادی امور خارجه برنامه های خود را به اعضای کمیسیون ارائه کرد و اعضای کمیسیون علاوه بر طرح موضوعات محلی و منطقه ای که در نظر داشتند ، مسائل مربوط به دیپلماسی انرژی را نیز مطرح کردند. به

وی افزود: انرژی یکی از جنبه های مثبت کشور ما است و بسیاری از کشورهای همسایه به آن نیاز دارند. در این رابطه ، اعضای کمیسیون مسائلی را مطرح کردند. از سوی دیگر ، در مورد نقش و اهمیت همسایگان ، تأکید بر دیپلماسی آب ، به ویژه با همسایگان ، اجتناب از دیدگاه های صرفاً سیاسی و نیاز به ارتباط مداوم با کمیسیون های مختلف ، به ویژه با کمیسیون انرژی ، از دیگر مواردی بود که در این ملاقات.

سخنگوی کمیسیون مشورتی انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: از سوی دیگر در این جلسه تاکید شد که وزیر امور خارجه نباید فقط با کمیسیون امنیت روابط داشته باشد و فقط از دریچه سیاسی به مسائل نگاه کند. به در این نشست درباره هم افزایی فرهنگی بین سازمان های مختلف که در زمینه فرهنگ فعالیت می کنند و از عدم موفقیت در زمینه فرهنگ از سوی رهبری و مردم شکایت شده است ، بحث شد.

وی در ادامه تاکید کرد: برنامه ها و اهداف خود را نیز ارائه کرد. در نهایت ، وزیر پیشنهادی صنعت ، معدن و تجارت را پذیرفتیم. از جمله مشکلات جدی ناشی از نمایندگان ، مشکلات صنعت و سیستم توزیع کالا در کشور از جمله توزیع مرغ ، تخم مرغ و سیمان بود. بسیاری از مشکلاتی که در صنعت معدن وجود دارد ، به ویژه از نظر فروش ، و همچنین امضای طلا و مسائل بعدی ، موارد دیگری بود که مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: نادیده گرفتن مدیریت زمین در احداث واحدهای تولیدی که باعث محرومیت بیشتر مناطق محروم و توسعه بیشتر مناطق توسعه یافته ، توجه به دغدغه های سرمایه گذاران ، مشکلات ایجاد شده در اصل 44 در توسعه مناطق محروم ، مسئولیت های اجتماعی بزرگ گیاهان و آب خلیج فارس در استانهای مرکزی و شرقی کشور موضوعات اصلی بود که با حضور وزیر پیشنهادی سماتا مورد ارزیابی قرار گرفت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا