برپایی ایستگاه‌های مرهم زائر توسط هلال احمر در تاسوعا و عاشورای حسینی

رئیس سازمان داوطلبان از برپایی ایستگاه‌های مرهم زائر در هیات مکتب الزهرا و ریحانه النبی(س) با همکاری داوطلبان جمعیت هلال احمر استان تهران همزمان با ایام عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) خبر داد.

به گزارش خبر روزانه به نقل از روابط عمومی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر؛ وحید سلیمی‌با اشاره به اعلام عمومی فراخوان پویش “مرهم زائر”، گفت: عموم مردم می‌توانند با جمعیت هلال احمر در زمینه ارائه خدمات دارویی به زائرین مراسم اربعین حسینی(ع) همکاری کنند و داروهای سالم و مازاد بر مصرف خود را به شعب، خانه‌های هلال و پایگاه‌های این جمعیت در سراسر کشور تحویل دهند.

سلیمی‌با بیان اینکه جمعیت هلال احمر همه ساله در مراسم اربعین حسینی (ع) خدمت به زائرین را سرلوحه وظایف خویش قرار می دهد، اظهار کرد: به همین منظور، سازمان داوطلبان در قالب طرح ملی”مرهم زائر” و برای تامین بخشی از اقلام دارویی مورد نیاز این مراسمِ جهانی و اجتماعِ انبوه، اعلامِ مشارکتِ عمومی‌کرده است.

وی افزود: با توجه به حضور پرشور و گسترده اقشار مختلف مردم در مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی(ع)، با هماهنگی سازمان داوطلبان با مسئولان و مداحان هیات مکتب الزهرا و ریحانه النبی (س)، ایستگاه‌های مرهم زائر برای جمع آوری داروهایی اهدایی مردم و خیرین و عزاداران، با همکاری داوطلبان جمعیت هلال احمر استان تهران در ورودی‌های این هیئات برپا شد و تا پایان ایام عزاداری دهه اول محرم به کار خود ادامه خواهند داد.

سلیمی یادآور شد: عمومِ هموطنان، خیرین و حامیانِ حقوقی در سراسر کشور نیز می‌توانند در راستای مسئولیتِ اجتماعی خویش و همچنین خدمتِ دارویی و درمانی به زائرینِ اربعینِ حسینی (ع)، داروهای اهدایی خود را با لحاظ نمودن شرایط خاص به تمام شعب شهرستانی ،خانه‌های هلال و پایگاه‌های جمعیت هلال احمر تحویل نمایند.

رئیس سازمان داوطلبان در پایان گفت: داروهای اهدایی پس از طی فرایند تفکیک، برای انتقال به کشور عراق و توزیع در مراکز درمانی تحت نظارت جمعیت هلال احمر ایران،در اختیار مرکز پزشکی حج و زیارت این جمعیت قرار می‌گیرد.

انتهای پیان

تیم تحریریه علمی پزشکی

من به عنوان یک نویسنده علمی و پزشکی، تمام تلاشم را می‌کنم تا با ارائه مطالبی قابل فهم و مفید، به شما در درک بهتر مسائل سلامتی کمک کنم و راهنمایی‌های لازم را ارائه دهم تا بهترین اقدامات را در این زمینه انجام دهید.
دکمه بازگشت به بالا