چگونه بهترین تشک برقی را انتخاب کنیم؟

به نقل از مجله خبر روزانه ؛ تشک برقی یکی از انواع لوازم پزشکی خانگی است که می تواند به بهبود وضعیت جسمی بیماران کمک زیادی کند. اما با توجه به اینکه در بازار صنایع پزشکی، تشک های زیادی خواهید یافت و این تنوع در انتخاب ممکن است منجر به سردرگمی شما گردد. به همین دلیل با چند راهنمایی ساده می توانید انتخاب مناسبی برای تشک برقی و خرید آن داشته باشید.

تشک برقی چیست و چه کاربردی دارد؟

در ابتدا بصورت کوتاه بیان خواهیم کرد تشک برقی چیست. به بیان ساده یک تشک برقی شباهت زیادی به کیسه آب داغ دارد اما عملکرد آن بسیار پیشرفته تر از کیسه آب گرم است . در این تشک ها از المنت های برقی برای ایجاد گرما استفاده شده است. این گرما بر خلاف کیسه آب گرم، بصورت یکنواخت ادامه دار خواهد بود و می تواند موضعی خاص از بدن را گرم نگه دارد. اما تشک های برقی همانطور که در بالا اشاره کردیم، انواع زیادی دارند که توسط فروشگاههای محصولات پرشکی عرضه می گردند. در ادامه با بیان نکاتی شما را برای انتخاب مناسب، راهنمایی خواهیم کرد.

نیاز شما به تشک چگونه است؟

بسته به نیاز شما، تشک های گوناگونی در نظر گرفته شده اند. اگر نیاز به تغییر دمای موضعی از بدن را دارید ، تشک های برقی با دمای 65 درجه می توانند بصورت فوری دمای ناحیه را بالا ببرند تا در رفع گرفتگی عضله به شما کمک کنند. البته اگر برای مصارف عادی و زمانی که نیاز دارید فقط محیط گرمتر از دمای بدن باشد می توانید از پتوی برقی استفاده نمایید که دمای بدن را 5 الی 7 درجه بالاتر از حالت عادی می برد. این پتوها برای سالمندان نیز توصیه می شوند.برای مقایسه و خرید تشک برقی پیشنهاد میکنیم به سایت های دیجی کالا و رویال مدیکال مراجعه کنید.

اندازه تشک برقی مورد نیاز

اینکه تشک برقی را برای چه موضعی نیاز دارید، به انتخاب شما کمک خواهد کرد. تشک های برقی ابعاد متنوعی دارند و از سایزهای کوچک که برای مواضع کوچکتر تا سایزهای بزرگ مثلا 60 در 150 که برای گرم کردن همزمان کمر و پاها مورد استفاده قرار می گیرد مناسب است. استفاده از تشک با سایز بزرگتر از نیاز پیشنهاد نمی گردد. چرا که علاوه بر بی مورد گرم شدن سایر مواضع، هزینه های شما را نیز افزایش می دهد.

تنظیم دمای تشک برقی

برخی تشک های موجود در بازار و فروشگاههای محصولات پزشکی معتبر، این قابلیت را در اختیارتان قرار می دهند که دما مورد نظرتان را خودتان تنظیم نمایید. این اتفاق با استفاده از یک دکمه تنظیم، گرمایی که المنتهای گرمایی تولید می کنند را کنترل می نماید تا به میزان خاصی برسند و گرمای بیشتری تولید نشود. استفاده از این نوع تشک طبی برای کسانی که ممکن است نیاز به تغییر دما داشته باشند مناسب است. در صورتی که حس می کنید ممکن است دمای ثابت تشک برقی را نتوانید تحمل کنید انتخاب این نوع تشک طبی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

امنیت در تشک های برقی

در استفاده از تشک برقی، با توجه به اینکه از المنت های گرمایی و برق شهری استفاده می شود، داشتن امنیت بالا اهمیت زیادی دارد. داشتن سیستم ایمنی BSS جهت حفاظت از بافت های بدن شما در برابر گرمای بالا یکی از مواردی است که تسک های برقی دارا می باشند. همچنین داشتن سیستم ضد برق گرفتگی یکی از ملزومات هر تشک طبی است. حال ممکن است نوعی تشک طبی استاندارد به مراتب امن تری استفاده کرده باشد که منجر به افزایش هزینه نهایی تشک نیز گردد.

در کنار موارد ذکر شده در بالا، داشتن تایمر خاموشی اتوماتیک نیز یکی از موارد امنیتی است که برخی از تشک های برقی را از رقبا متمایز می کند. همچنین سیستم تشخیص گرمای بیش از حد و خاموشی خودکار نیز از مواردی است که به بخش ایمنی مرتبط است

در صورتی که محدودیت بودجه ندارید، انتخاب گزینه ای با امنیت بالاتر به مراتب بهتر خواهد بود. اگرچه تشک هایی که توسط فروشگاههای مجاز محصولات پزشکی در کشور فروخته می شوند، دارای حداقل استانداردهای امنیتی خواهند بود تا با خیال آسوده از آنها استفاده نمایید.

توصیه های مفید برای انتخاب و خرید تشک برقی

معمولا برای خرید هر وسیله رعایت نکاتی ساده می تواند به انتخاب و خریدی مطمئن برای شما تبدیل شود. در نظر گرفتن این نکات نه تنها در انتخاب و خرید تشک برقی بلکه در تمامی خریدهای شما نیز می تواند موثر باشد.

  • در انتخاب تشک برقی حتما به امکانات آن توجه کنید. وجود هر نوع امکانات خاص می تواند برای شما خیلی مفید باشد و یا برعکس
  • در انتخاب تشک برقی به سایز آن دقت کنید. انتخاب سایز مورد نیاز شما یک موضوع ضروری است
  • در انتخاب تشک برقی به قابلیت شستشو توجه نمایید. قابلیت جدا شده لایه رویی و شسته شدن آن می تواند به نظافت شما کمک کند

و نکته آخر انتخاب فروشگاه مناسب جهت خرید کالای پزشکی است. انتخاب فروشگاه کالای پزشکی می تواند به آسوده خرید کردن شما کمک کند. این موضوع در میان فروشگاه های اینترنتی محصولات پزشکی نیز صادق است. فروشگاهی که دارای پشتیبانی و پاسخگویی مناسب به مشتریان و همچنین مواردی همچون نماد اعتماد الکترونیک است از ویژگی های یک فروشگاه خوب است.

دکمه بازگشت به بالا