بهترین قهوه کافئین بالا چه قهوه ای است؟

بسیاری از موادی که روزانه مصرف می کنیم حاوی کافئین هستند. کافئین به طور طبیعی در انواع گیاهان از جمله دانه های قهوه ، برگ چای ، دانه های کاکائو و غیره یافت می شود. کافئین محرکی است که بر سیستم عصبی ، قلب و عضلات بدن تأثیر می گذارد. هیچ آمار دقیقی از مصرف کافئین در جهان وجود ندارد ، اما حدود 70 درصد از مردم جهان هر روز قهوه می نوشند.

کافئین موجود در قهوه چیست؟

کافئین خالص یک پودر سفید تلخ است. این ترکیب از ترکیب کربن ، هیدروژن ، نیتروژن و اکسیژن تشکیل شده است. کافئین رایج ترین دارو در بین مردم است و تقریباً 90٪ مردم روزانه از آن استفاده می کنند. افزایش متابولیسم در بدن ، تحریک سیستم عصبی مرکزی و افزایش آگاهی و آگاهی از محیط از مهمترین تأثیرات کافئین است.

نوشیدن قهوه دلپذیر است. و اکنون پس از خوردن آنها در حال بهبودی هستیم. این احساس زیر کافئین است. بعدها ، قهوه به نوشیدنی شماره یک در جهان تبدیل شد و قهوه به لطف کافئین محبوب شد.

مردم قبل از روز ، بعد از بازگشت از محل کار ، در مهمانی ها و جلسات ، قهوه می نوشیدند. در میان منابع طبیعی قهوه بیشترین مقدار کافئین وجود دارد. سطح کافئین در انواع مختلف قهوه متفاوت است.

به طور متوسط ​​، یک فنجان قهوه 90 تا 100 میلی گرم کافئین دارد که در قهوه با مقدار کافئین بالا ، بسته به نوع دانه های قهوه و روش دم کردن ، بیشتر است. در این مقاله ، ما قصد داریم قهوه کافئین دار و بهترین قهوه با محتوای کافئین بالا را بررسی کنیم.

کافئین در بدن چگونه کار می کند؟

کافئین بر سیستم عصبی بدن انسان تأثیر می گذارد و بنابراین به عنوان محبوب ترین داروی تحریک کننده در سراسر جهان شناخته می شود.

پس از استفاده ، به سرعت از معده به خون منتقل می شود. از آنجا به کبد فرستاده می شود و به ترکیباتی متصل می شود که می توانند عملکرد اندام های مختلف بدن را تحت تأثیر قرار دهند.

با این حال ، مهمترین اثری که کافئین بر مغز دارد. کافئین جلوی آدنوزین را می گیرد. آدنوزین یک انتقال دهنده عصبی است که باعث شل شدن مغز و احساس خستگی در ما می شود.

سطح آدنوزین به تدریج در طول روز افزایش می یابد و ما خواب آلودگی را تجربه می کنیم. کافئین به گیرنده های آدنوزین در مغز متصل می شود ، فعالیت آنها را مسدود می کند و انتقال دهنده های عصبی دیگر مانند نوراپی نفرین و دوپامین را آزاد می کند.

در نتیجه ، احساس خستگی کاهش می یابد و سطح هوشیاری افزایش می یابد.

چه عواملی بر میزان کافئین قهوه تأثیر می گذارد؟

برای خرید قهوه با مقدار کافی کافئین ، باید بدانید که هر فنجان قهوه مقدار متفاوتی از کافئین دارد. عوامل مختلفی وجود دارد که درجه آن را تعیین می کند:

  • نوع دانه های قهوه
  • روش دم کردن
  • تفاوت در ترکیب قهوه

راه های دم کشیدن قهوه

روش ها و تکنیک های مختلفی برای تهیه قهوه وجود دارد. هر یک از این تکنیک ها بر میزان کافئین موجود در یک فنجان قهوه تأثیر می گذارد.

  • اسپرسو
  • قهوه را با فیلتراسیون قطره ای درست کنید
  • مطبوعات فرانسه
  • قهوه ترک (از طریق قهوه جوش یا عدس)

میزان کافئین موجود در قهوه به نوع آن بستگی دارد

همانطور که گفته شد ، قهوه برای کافئین مفید است. قهوه با مقدار کافی کافئین عمدتا از دانه های روبوستا تشکیل شده است. Arabica – محبوب ترین دانه قهوه مورد استفاده در جهان است. اما باید بدانید که قهوه Robesta دو برابر قهوه Arabica کافئین دارد.

بهترین قهوه با مقدار کافئین بالا چیست؟

فواید و خواص قهوه با مقدار کافی کافئین

کاهش وزن و چربی سوزی قهوه

کافئین یکی از بهترین روش های طبیعی برای افزایش چربی سوزی و متابولیسم است که به افراد کمک می کند تا با مصرف کالری بیشتر وزن کم کنند.

یک مطالعه نشان داد که زنانی که 2 تا 4 فنجان قهوه می نوشند (دارای کافئین زیاد) اکسیداسیون چربی بیشتری دارند و سریعتر وزن کم می کنند.

کافئین برای عملکردهای ورزشی

کافئین می تواند عملکرد بدنی را در آستانه تحمل ورزش بهبود بخشد. کافئین می تواند ثبات و استقامت کار را افزایش دهد و اثرات درک و تمرکز را کاهش دهد.

کافئین قهوه و جوان سازی پوست صورت

کافئین حاوی تعداد زیادی آنتی اکسیدان است که از پوست در برابر اشعه ماوراlet بنفش محافظت می کند ، به از بین بردن چین و چروک صورت و اطراف چشم کمک می کند ، پوست را جوان می کند.

کافئین برای عملکرد مغز

کافئین بر گیرنده های آدنوزین در مغز تأثیر می گذارد. کافئین همچنین حاوی آنتی اکسیدان های پلی فنولیک است که آنها نیز متفاوت عمل می کنند. مطالعات نشان می دهد که مصرف کافئین می تواند به بهبود برخی از مهارت های تفکر و کاهش عقب ماندگی ذهنی که با افزایش سن رخ می دهد ، کمک کند.

کافئین در بیماری آلزایمر و پارکینسون

مطالعات نشان داده است که استفاده از کافئین در طول زندگی می تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد. مطالعات همچنین گزارش می دهد که افراد با مصرف کافئین زیاد خطر کمتری در ابتلا به بیماری پارکینسون دارند.

با قهوه حاوی کافئین بالا استرس و افسردگی را برطرف کنید

مطالعات نشان داده است که مصرف روزانه 200 تا 250 میلی گرم کافئین باعث افزایش تولید سروتونین و دوپامین می شود و با بهبود روحیه به درمان استرس و افسردگی کمک می کند. کافئین همچنین خستگی را برطرف کرده و هوشیاری را افزایش می دهد.

تأثیر کافئین موجود در قهوه بر بیماری کبد و سرطان

مطالعات متعدد نشان می دهد که کافئین موجود در قهوه خطر بیماری کبدی از جمله فیبروز کبدی ، هپاتیت C و سیروز کبدی را کاهش می دهد. کافئین به دلیل دارا بودن مقادیر بالای آنتی اکسیدان ، در معرض خطر بالای سرطان از جمله سرطان دهان است. سرطان روده بزرگ و سرطان پوست.

چه مقدار کافئین در روز مناسب است؟

مصرف 400 میلی گرم کافئین (معادل حدود چهار فنجان) در طول روز برای بزرگسالان سالم بی خطر است. به خاطر داشته باشید که مقدار واقعی کافئین در نوشیدنی های مختلف متفاوت است.

کافئین برای افرادی که بیش از حد حساس هستند یا از داروهای خاصی استفاده می کنند ، گزینه مناسبی نیست. زنان باردار و کسانی که قصد بارداری یا شیردهی دارند باید در مورد مصرف کافئین با پزشک مشورت کنند.

* تبلیغات

دکمه بازگشت به بالا