تاثیر مستقیم استرس بر روی سیستم ایمنی بدن

اخبار خورشیدی: تأثیر مستقیم استرس بر سیستم ایمنی بدن

محمدرضا محمدی در مصاحبه با ایرنا شنبه شب اظهار داشت: “برای درک این موضوع می توانیم به افرادی که به ویروس Covid 19 آلوده شده اند ، یعنی کوراو ویروس مراجعه کنیم ، زیرا این بیماری نیز قاعده استرس و هیجان نیست. یک استثناء است ، و بسیاری از پزشکان بر این باورند که شدت بیماری هنگام تحمل استرس به حداکثر می رسد و سیستم ایمنی بدن بیمار به شدت تضعیف می شود.

به عنوان مثال ، وی گفت: “فردی که در خانه یا محل کار از سرماخوردگی یا آنفولانزا رنج می برد ، از احتمال ابتلا به افراد دیگر به این بیماری رنج می برد و نگران می شود ، به عبارت دیگر ، این آلرژی کمین و پنهان می شود.” ترس بیماری را همراهی و تشدید می کند.

وی گفت: “استرس نه تنها بر سلامت روان بلکه بر سیستم ایمنی نیز تأثیر مستقیمی دارد.” او انجام می دهد

وی توضیح داد: “هنگامی که استرس عملکرد سیستم ایمنی بدن را تغییر می دهد ، یعنی وقتی فرد از استرس رنج می برد ، به طور طبیعی با کاهش شدید تکثیر سلول های مضر قاتل در بدن روبرو می شود و بنابراین می توان گفت که بین زمان ارتباط وجود دارد. بین استرس و میزان تغییر در سیستم ایمنی بدن.

محمدی گفت: “استرس زا باعث می شود افراد نگران باشند معمولاً کمتر استراحت کنند ، کمتر ورزش کنند و در حالی که بیشتر سیگار می کشند بنابراین یک رژیم ناسالم بخورید.” این روش به دلیل اضطراب و استرس در بیماران مبتلا به کورو ویروس رایج است و بنابراین ، با انجام مراحل درمانی ، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنید ، از ادامه رفتارهای استرس زا جلوگیری می کنید.

این روان درمانی گفت: “نشان داده شده است که استرس تأثیر مخربی بر سلامت روان و حتی بر بدن فرد یا افراد به ویژه کسانی که از بیماری های عفونی یا غیرقابل تحمل رنج می برند ، حداقل برخی از آنها مربوط به یک سیستم ایمنی ضعیف است.” اتفاق می افتد بنابراین با کاهش اضطراب می توان سلامت انسان را تا حد زیادی احیا کرد.

دکمه بازگشت به بالا