تحویل ۱۵ هزار تخت بیمارستانی از سوی دولت/ افتتاح بیمارستان غدیر در روز عید غدیرخم

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت از افتتاح پروژه بیمارستان غدیر همزمان با عید غدیر خم خبرداد.

به گزارش خبر روزانه، دکتر بهروز رحیمی در جریان بازدید از پروژه درحال افتتاح بیمارستان غدیر تهران که به همراه مدیران ارشد وزارت بهداشت و نیز رییس و جمعی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شد، با اشاره به افتتاح پروژه کلان بیمارستان ۸۲۱ تختخوابی غدیر تهران همزمان با عید سعید غدیر و با حضور رییس جمهور، اظهار کرد: افتتاح این پروژه مهم و عظیم بیمارستانی، سرمایه اجتماعی بسیار بزرگی برای نظام سلامت است.

وی ایجاد چنین پروژه‌ای را در این برهه زمانی در این منطقه از شهر تهران اقدامی بسیار بزرگ عنوان کرد و افزود: این پروژه ملی از ارزش و شان بسیار بالایی برخوردار است و روز عید غدیرخم با حضور ریاست جمهوری اسلامی ایران به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در بازدید از این بیمارستان، زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی ایران را سرآمد کشورهای منطقه دانست و با اشاره به اقدامات مناسبی که در زمینه بیمارستان‌سازی در سطح کشور انجام شده است، گفت: کارگاه بزرگی از سازندگی در نظام سلامت درحال فعالیت است و در حال حاضر ۵۱ هزار تخت بیمارستانی و بیش از ۴۰۰۰ پروژه بهداشتی در سراسر کشور در حال ساخت است که این موضوع از لحاظ شاخص‌های جمعیتی و جغرافیایی در بین کشورهای منطقه سرآمد است.

تحویل ۱۵ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم

رحیمی، از تحویل ۱۵ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: درحال حاضر نزدیک به ۱۰ هزار تخت بیمارستانی در استان تهران درحال تکمیل است.

وی با اشاره به رضایتمندی مقام معظم رهبری در فرمایشات آغاز سال ۱۴۰۲ در جوار حرم مطهر رضوی از عملکرد حوزه سلامت به‌ ویژه در بخش بیمارستان‌سازی، تصریح کرد: اولویت وزارت بهداشت تکمیل پروژه‌های نیمه‌ تمام است که در این مسیر، پروژه‌های بیمارستانی متعددی در سال گذشته به بهره‌برداری رسیده و این موضوع در سال‌جاری نیز ادامه خواهد داشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت همچنین با اشاره به بیش از ۲۵۰ پروژه آموزشی و بیش از ۳۰ هزار تخت خوابگاهی در دست ساخت، تاکیدکرد: دولت مردمی سیزدهم توجه ویژه‌ای به پروژه‌های نظام سلامت دارد که انعکاس این اقدامات به‌ عنوان نمونه‌های موفق در کشور ضروری است.

بر اساس اعلام وبدا، بیمارستان غدیر که جنب بیمارستان شهدای تجریش احداث شده، دارای ۱۳ طبقه و ۸۲۱ تخت بیمارستانی است و به زودی با حضور رییس‌ جمهور به بهره برداری خواهد می رسد. بیمارستان‌های شهدای تجریش و غدیر در مجموع با ۱۲۰۰ تخت بیمارستانی، خدمت‌ رسانی خواهند کرد.

انتهای پیام

تیم تحریریه علمی پزشکی

من به عنوان یک نویسنده علمی و پزشکی، تمام تلاشم را می‌کنم تا با ارائه مطالبی قابل فهم و مفید، به شما در درک بهتر مسائل سلامتی کمک کنم و راهنمایی‌های لازم را ارائه دهم تا بهترین اقدامات را در این زمینه انجام دهید.
دکمه بازگشت به بالا