علمی و پزشکی

توده ۱۰ کیلویی از شکم بیمار ۶۰ ساله خارج شد

در مرکز پزشکی ، آموزشی و پزشکی مهدی ، یک بیمار 60 ساله به وزن 10 کیلوگرم از شکم وی خارج شد.

به گزارش خبر روزانه ، به نقل از بیمارستان مهدی ، دکتر عاطفه مریدی ، عضو دانشکده انکولوژی و محقق بیمارستان مهدی ، در این رابطه اظهار داشت: یک زن 60 ساله با توده شکمی بسیار بزرگ از دو سال پیش با بزرگ شدن تدریجی شکم به بیمارستان رفت. و اخیراً شدت گرفته است.

وی افزود: این بیمار به دلیل وجود هیسترکتومی کامل شکم (TAH-BSO) یا برداشتن رحم و تخمدان ها در بیمارستان بستری شد و در حین عمل در بیمارستان برای جراحی زنان و زایمان و گروه سرطانی با موفقیت از توده 10 کیلوگرم خارج شد.

این معلم خاطرنشان کرد: به دلیل حجم زیاد جرم که تمام شکم و لگن را پر کرده است ، بیمار مشکلات زیادی داشت.

دکتر عاطفه مریدی خاطرنشان کرد: در معاینه سونوگرافی از این بیمار ، جرم بزرگی به ابعاد 29 29 29 در یک لگن کوچک که از تخمدان راست یا رحم منشا گرفته است ، گزارش شده است که دو شاخ آن از شاخ سمت راست گرفته شده است. توموگرافی کامپیوتری او توده های بزرگی را در شکم و لگن به ابعاد 30 30 30 16 16 سانتی متر نشان داد ، که به نظر می رسد در تخمدان منشا گرفته و دارای یک بدن جامد است.

به گفته دکتر مریدی ، طبق آزمایشات مربوط به نشانگرهای تومور ، این بیمار دارای ca15-3 و ca19-9 بالاتر از حد نرمال بود.

وی با تشریح این عمل گفت: “بعد از معاینه و معاینات بالینی و آزمایشگاهی ، بیمار توسط جراحان زنان و انکولوژیست های بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفت. خوشبختانه تومور کاملاً از شکم وی خارج شد و این اولین بار است.” انبوهی از این اندازه از بدن بیمار در این بیمارستان بیرون می آید.

به گفته این معلم ، بیمار بعد از عمل به بخش مراقبت های ویژه منتقل شده و مراقبت های لازم را دریافت کرده است. بیمار معمولاً در شرایط خوبی است و برای معالجه بیشتر به بخش منتقل شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا