توضیحاتی درباره الزام استفاده از ماسک از در منازل از هفته آینده

: فتاب‌‌نیوز:

محسنی بندپی در خاتمه جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا در استان انوشیروان تهران به خبرنگاران گفت: در پاییز با پدیده وارونگی و افزایش آلودگی هوا روبرو هستیم. بنابراین ، از این پس باید منابع آلودگی را شناسایی کنیم. یکی از مباحث مورد بحث در این زمینه استفاده از سوختهای فسیلی سنگین است که توسط شرکت گاز گزارش شده است تا اطمینان حاصل شود که از سوختهای فسیلی سنگین برای نیروگاهها با افزایش مصرف گاز استفاده نمی شود. مشکلی که برای تهران به وجود می آورد آلودگی هوا و بو است.

وی ادامه داد: نظارت و تشدید برخورد با کامیون و موتورسیکلت نیز در دستور کار قرار دارد و باید از آب بندی فک و نصب پلاک های تعمیراتی بر روی این دستگاه ها پشتیبانی شود. همچنین ارزیابی مراکز معاینه فنی و همچنین بازدید از تجهیزات و امکانات آنها در دستور کار خواهد بود.

استاندار تهران در بخشی دیگر از سخنان خود در مورد ایجاد محدودیت ها پس از تشدید بیماری بیماری کرونا قلب در تهران گفت: پس از افزایش شدت بیماری بیماری کرونا قلب ، ستاد تاج گذاری در استان ها و سلامتی به طوری که پس از تأیید قابل اجرا باشند.

وی ادامه داد: ستاد استانی تاج پیشنهادات خود را در رابطه با افزایش تعداد بیماران بستری در حال حاضر بستری به 4800 نفر در تخت بیمارستان ها و تعداد بستری های روزانه بیشتر از تعداد بیماران درمان شده ارائه داده است ، بنابراین برای ماه گذشته به صورت روزانه انجام می شود. ما تعداد مراجعه و بستری شدن در بیمارستان را به بیش از 70 نفر افزایش داده ایم. بر این اساس ، محدودیت هایی در دسترس بودن کلاس ها ، سالن ها ، باغ موزه ها و جلساتی که زنجیره انتقال را افزایش می دهد و همچنین نماز جمعه اعمال شده است.

وی در مورد پیشنهاد شغلی در این شبکه گفت: ما کار را از راه دور پیشنهاد داده ایم که باید توسط کمیته امور اداری و استخدام ستاد ملی ارزیابی شود. ما تغییری را پیشنهاد داده ایم که باید در ستاد ملی مورد توجه قرار گیرد.

در مورد فعالیت های رستوران ، بندپی گفت: اعلام شده است که رستوران ها با ظرفیت کمتری فعالیت می کنند ، اما سالن هایی که شلوغ باشد و در آنها فاصله اجتماعی مشاهده نشود ، ممنوع است.

وی در مورد نظارت بر اجرای پروتکل ها گفت: در این راستا گزارشی از جانب معاون وزیر بهداشت در زمینه نظارت و مبارزه با نکات مثبت و آنلاین و موم ها ارائه شد اما مترو که روزانه یک میلیون مسافر را جابجا می کند از نظر اجتماعی دور است و همچنان مورد استفاده قرار می گیرد. این ماسک باید نظارت شود و شهرداری دستور می دهد این کار را انجام دهد.

استاندار تهران گفت: از هفته آینده ماسک در درب منازل استفاده می شود و روند کار نیز رصد می شود.

دکمه بازگشت به بالا