جبران کمبود اعتبارات حوزه سلامت و افزایش اختیارات دانشگاه‌ها

فرمانده عملیات تاج گذاری در کلانشهر تهران در پیامی به مناسبت دهمین خطر (روز شورای ملی) خواستار جبران کمبود بودجه در زمینه مراقبت های بهداشتی و افزایش اختیارات دانشگاه های علوم پزشکی شد.

به گزارش خبر روزانه و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر علیرز زالی ضمن تبریک رئیس مجلس شورای اسلامی ، نمایندگان سخت کوش ملت فهیم ایران ، به ویژه نمایندگان استان تهران و اعضای سخت کوش کمیته مشورتی بهداشت اسلامی پررنگ

متن پیام دکتر علیرضا هال به شرح زیر است:

“ورود به 10 دسامبر ؛ روزی که روز تقویم ملی به نام روز مجلس ملی نامگذاری شده فرصتی عالی برای قدردانی از زحمات نمایندگان برجسته مجلس شورای اسلامی در این نهاد حاکم است که مظهر اراده ملت برای تجلیل از انقلاب اسلامی و ترویج آنها محسوب می شود.

آذر دهم که همراه با دلاوری های تاریخی شهید سید حسن مدرس در دفاع از حقوق ملت ایران است ، فرصت مناسبی برای ارج نهادن به تلاشهایی است که در طول زمان برای استفاده از مشارکت های مردمی در تصمیم گیری های مهم کشور صورت گرفته است. امروز ، همانطور که برای انقلاب اسلامی بالغ می شویم ، استفاده از آرا public عمومی یکی از ارکان اصلی جمهوری اسلامی ایران است.

در این روزهای دشوار نبرد با تاج ، هنگامی که همه ارگان ها و نهادهای کشور با سیستم های مراقبت های بهداشتی “سفید” هماهنگ شده اند ، اهمیت قانون ، قانونگذاری و موقعیت محبوب پارلمان در حفاظت و محافظت از سلامت مردم بیش از هر زمان دیگری مشهود است.

با توجه به اینکه در آستانه تشکیل بودجه برای سال آینده هستیم ، التیام زخم های مزمن از کمبود بودجه در مراقبت های بهداشتی ، که در سال های اخیر همیشه مورد تقاضای جامعه بوده است ، و متخصصان بهداشت می توانند به ویژه در این زمینه مراقبت های بهداشتی را بهبود بخشند. زیرساخت های بهداشتی و تکمیل پروژه های توسعه سلامت ، طراحی مجدد سیستم ارائه خدمات ، تعمیق و گسترش مراقبت های بهداشتی اولیه (PHC) ، اجرای برنامه هایی مانند سیستم بهداشت الکترونیکی و اجرای سیستم ارجاع نقش مهمی دارد.

افزایش سهم بودجه های تحقیقات بهداشتی در تولید ناخالص داخلی نیز شرکت های دانش بنیان را تشویق می کند و با توجه به اینکه بیماری عروق ویروس کرونا قلب در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت ، عاقلانه است که برای مقابله با تاجگذاری تاکنون به بودجه نگاه کرد اصلاح روند استخدام در مراقبت های بهداشتی ، اصلاح ساختاری در دانشگاه های علوم پزشکی ، به ویژه در ارتباط با تحول نیروهای شرکتی و قراردادی ، افزایش اختیارات دانشگاه ها تحت قانون توسعه ششم و تدوین برنامه های قانونی برای حمایت از مدافعان بهداشت می تواند گامی اساسی در جهت ریشه کن کردن بیماری باشد. تاج در کشور است.

با توجه به نقش موثر آگاهی دقیق از نیازهای مردم در بهبود بهداشت و درمان در کشور ، ما از حمایت سیستم مراقبت های بهداشتی این موسسه عالی به ویژه در هنگام شیوع بیماری ویروس کرونا قلب قدردانی می کنیم و امیدواریم که در آینده قانونی وضع کنیم. با پیشرفت تدریجی این نهاد ، شاهد پیشرفت و رشد سیستم مراقبت های بهداشتی کشور خواهیم بود.

با تبریک به رئیس محترم مجلس شورای اسلامی ، نمایندگان پرتلاش ملت فهیم ایران ، به ویژه نمایندگان استان تهران و اعضای پرتلاش کمیسیون بهداشت مجلس ، امیدواریم که بتوانیم همکاری سازنده و همگرایی این نهاد و دستگاه های اجرایی به ویژه دانشگاه های علوم پزشکی داشته باشیم. نام مراکز علمی ، آموزشی و بهداشتی نقش مهمی دارد ، ما می توانیم اقدامات موثری برای حفظ سلامت انسان و خلاص شدن از بیماری عروق ویروس کرونا قلب انجام دهیم.

“بزرگترین توفیق ، سلامتی و افتخار همه خادمان جمهوری اسلامی ، به ویژه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی را از خداوند متعال خواستارم.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا