اقتصادی

حمایت ۷۰ درصدی از شرکت‌ها برای اخذ استانداردهای بین‌المللی

رئیس مرکز توسعه فناوری پارک فناوری پارک از حمایت مالی شرکت های عضو پارک فناوری پردیس و کارخانه های نوآوری آزادی و بزرگراه برای دریافت استانداردها ، گواهینامه ها و مجوزهای بین المللی خبر داده است.

به گزارش خبر روزانهمیلاد صدر خانلوف با اشاره به حمایت مالی این پارک توسط شرکت های مبتنی بر دانش برای اخذ استانداردها و مجوزهای بین المللی ، گفت: این حمایت 70٪ هزینه دریافت این وام ها را پوشش می دهد. روند تسهیل از متقاضیان دریافت استاندارد ، گواهینامه ها و مجوزهای بین المللی پشتیبانی می کند.

صدر خانلوف در این باره توضیح داد: یکی از الزامات صادرات محصولات به بیشتر بازارهای بین المللی وجود استانداردهای نهادهای بین المللی است. تعداد کمی از بازارها می توانند بدون استانداردها و مجوزهای بین المللی تجارت کنند. اما اکثریت قریب به اتفاق بازارهای جهانی کالاهایی را خریداری نمی کنند که مجوزهای عمومی پذیرفته شده نداشته باشند.

وی ادامه داد: در این راستا پارک فناوری پردیس از طریق مرکز توسعه تجارت فناوری از شرکت های عضو در اخذ تأییدیه ها ، گواهینامه ها و استانداردهای بین المللی حمایت می کند که این پشتیبانی برای تأمین زیرساخت های لازم جهت ورود به بازارهای بین المللی در اختیار شرکت ها قرار می گیرد.

صدر خانلوف افزود: کلیه شرکت ها و گروه های فناوری عضو پارک فناوری پردیس از جمله شرکت های مستقر در پارک و کارخانه های ابتکاری آزادی و بزرگراه می توانند از این حمایت بهره مند شوند.

رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری در مورد دامنه این حمایت گفت: براساس این طرح 70 درصد هزینه های شرکت ها برای اخذ استانداردهای بین المللی ، مصوبات و گواهینامه ها توسط پارک فناوری پردیس تأمین می شود. این حمایت مالی در قالب وجوه تا 100 میلیون باقیمانده است.

وی درباره هزینه های تحت پوشش دانشگاه در دانشگاه توضیح داد: کلیه هزینه های مربوطه از جمله مشاوره ، اجرا ، آزمایش و صدور گواهینامه در خارج از شرکت ها ، مربوط به سیستم های مدیریتی مانند ISO ، GMP و موارد مشابه ، گواهینامه انطباق محصول اساس بازارهای صادراتی هدف ، مانند گواهینامه محصول اروپا ، استاندارد محصول روسیه یا سایر گواهینامه ها و مارک های محصول ، توسط این طرح پوشش داده می شود.

صدر خانلوف تأکید کرد که هزینه های به روزرسانی ، نگهداری و تأیید گواهینامه ها در این پشتیبانی لحاظ نشده است.

رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری در مورد شرایط دریافت این پشتیبانی گفت: تأییدیه ها ، گواهینامه ها و استانداردهایی که شرکت ها درخواست می کنند باید مربوط به حوزه شرکت باشد. محصول مورد نظر همچنین باید با تأییدیه ها ، گواهینامه ها و استانداردهای استفاده شده برای بدست آوردن آنها مطابقت داشته باشد.

وی افزود: به همین دلیل ، شرکت ها قبل از اقدام و صرف هزینه برای دریافت تأیید ، گواهینامه یا استاندارد ، لازم است تا مرکز توسعه تجارت جهانی را برای انطباق با حوزه فعالیت شرکت و گواهی مورد نیاز تأیید کنند. در این صورت ، شرکت متقاضی اطمینان خواهد داشت که می تواند از حمایت پارک در این زمینه بهره مند شود.

صدر خانلوف در مورد اسناد لازم جهت پشتیبانی مالی از پارک خاطرنشان کرد: اخذ تأیید مرکز توسعه تجارت جهانی جهت هماهنگی حوزه فعالیت شرکت و محصول مورد نظر با تأیید ، گواهینامه یا استانداردهایی که شرکت می خواهد اولین قدم و شواهد لازم است. پشتیبانی. شرکت ها همچنین باید مستندات مالی را با هزینه شخصی خود ارائه دهند.

وی در مورد مدت زمان دریافت این پشتیبانی گفت: فرآیند دریافت این پشتیبانی وقت گیر و پیچیده نیست. شرکت ها باید علاوه بر موسسه مسئول ارائه چنین پشتیبانی ، مرکز توسعه تجارت فناوری ، تأییدیه را به همراه اسناد مالی خود ارائه و درخواست کنند.

رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری ادامه داد: مدت زمانی که برای حمایت از شرکت متقاضی صرف می شود به کامل بودن اسناد ارائه شده توسط آنها و پرونده های فعلی مجموعه ما بستگی دارد. با این حال ، ما تلاش می کنیم تا هرچه سریعتر کلیه درخواست ها را پردازش کرده و مبالغ مناسب را به شرکت ها پرداخت کنیم.

همانطور که در گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس گزارش شده است ، صدر خانلو سرانجام ابراز امیدواری کرد: “امیدواریم این امکانات بتواند زمینه را برای دستیابی شرکت ها به استانداردهای بین المللی فراهم کند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا