خاندوزی: بالاترین میزان سرانه شعب بانکی را در دنیا داریم

خبر روزانه/خوزستان وزیر اقتصاد و دارایی گفت: یکی از الزامات قانون برنامه 5 ساله کاهش تعداد شعب است چرا که ما بیشترین سرانه شعب بانکی را در دنیا داریم و باید بتوانیم افزایش دسترسی مردم به خدمات بانکی از طرق دیگر.

سید احسان خاندوزی امروز 25 شهریور در جلسه شورای اداری و فعالان اقتصادی خوزستان که در اهواز برگزار شد، گفت: مسئولان کشور نیازمند گفت وگوی بیشتر با فعالان اقتصادی در بخش خصوصی هستند و رئیس جمهور نیز بر این موضوع تاکید دارند.

به گزارش خبر روزانه، وی افزود: اگر انتقادات و گلایه هایی وجود دارد که اکثراً موجه است، به این معناست که علی رغم میل مسئولان سیاست گذار و مدیران عالی رتبه، فعالان اقتصادی در بسیاری از هزارتوهای بروکراسی اداری از حقوق خود برخوردار نیستند. نیا

وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: فعالان اقتصادی در کشور مجبور هستند به مرجع یا سازمان بالاتر مراجعه و دستور مستقیم دریافت کنند تا بتوانند مشکلات خود را حل کنند.

خاندوزی ادامه داد: تا زمانی که نتوانیم بر انقلاب بوروکراتیک در نظام اداری و اجرایی کشور غلبه کنیم، به سمت تحول اقتصادی نمی رویم.

وی با اشاره به موضوع انتقال حساب شرکت های فعال در خوزستان به استان گفت: این موضوع چندین بار مطرح شده و ما نیز پیگیر این موضوع هستیم. پیگیری های زیادی در این زمینه صورت گرفته است اما بسیاری از شرکت های بزرگ کشور شرکت هایی هستند که در زیر مجموعه های نفتی، پتروشیمی و صنعتی فعالیت می کنند و امیدواریم با هماهنگی با وزرای مربوطه، شرکت ها به ریشه های آنها بازگشت

وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص موضوع ارائه رونوشت قرارداد به فعالان اقتصادی گفت: اگر موردی وجود داشته باشد که یک فعال اقتصادی برای گرفتن قرارداد تسهیلات اقدام کرده و شبکه بانکی کشور از این موضوع شکایت کرده است. باید دنبال شود ما به عنوان زیرمجموعه شبکه بانک های دولتی کشور، این موضوع را یک تعهد انجام شده و متوقف شده می دانیم و اگر واقعاً تخلفی در این زمینه وجود داشته باشد، به هیچ وجه از آن چشم پوشی نمی کنیم.

خاندوزی ادامه داد: اگر در شرکت یا واحدهای تولیدی سودی وجود نداشته باشد اخذ مالیات اضافی از بنگاه های اقتصادی غیرمنصفانه است و این موضوع را پیگیری می کنیم.

وی در خصوص واحدهای تعطیل شده توسط بانک ها افزود: در راستای تاکید رئیس جمهور بر این موضوع، در 11 ماه گذشته شواهد روشنی مبنی بر اضافه شدن واحد جدید بانک ها به لیست شرکت های قبلی تعطیل شده وجود ندارد.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: یکی از الزامات قانون برنامه 5 ساله کاهش تعداد شعب است چرا که ما بیشترین سرانه شعب بانکی را در دنیا داریم و باید بتوانیم افزایش دسترسی مردم به خدمات بانکی از طرق دیگر.

خاندوزی با بیان اینکه بیش از 4 سال است که شاخص تورم اسفبار گریبانگیر کشور شده است، گفت: برای رهایی از این وضعیت باید سیستم اعتباری را بازنگری کنیم. البته این بدان معنا نیست که ما در قبال پرداخت اشیا سیاست کاملاً ظالمانه داریم، بلکه در این زمینه باید راه میانه ای را انتخاب کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا