استان ها

خانه مطبوعات باید در قزوین فعال شود

به گزارش خبرگزاری خبر روزانه از قزوین؛ حسین براتی، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در دیدار با محمدرسول ملاحسنی مدیر روابط عمومی، تشریفات و امور بین‌الملل استانداری قزوین اظهار کرد: قزوین با این پیشینه و سبقه تاریخی، انجمن مفاخر فرهنگی ندارد لذا در این خصوص با مکاتباتی که با مرکز انجام دادیم درخواست اخذ مجوز جهت ایجاد نمایندگی دبیرخانه مفاخر فرهنگی استان را داشتیم.

او افزود: طبیعتا یکی از فعالیت‌های خوبی که انجمن مفاخر استان می‌تواند داشته باشد این است که در حوزه نشر و تولید کتاب، تجلیل و گرامیداشت پیشکسوتان یا برگزاری همایش‌هایی با محوریت مفاخر استان برنامه‌های منسجمی را تدوین و اجرایی کند.

براتی گفت: نگاه ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان این است که آنچه در حیطه وظایف این دستگاه متناسب با اقتضائات ملی و استانی تعریف شده را اجرایی کنیم.

این مسئول تاکید کرد: تلاش داریم تا تعاملات ما در همه سطوح رسانه‌ای، هنری، شورای فرهنگ عمومی و معاونت‌های چندگانه استانداری و دستگاه‌ها و نهادهای مختلف حداکثری باشد.

او یادآور شد: باید دغدغه‌ها و مشکلات استانی احصا، شناسایی و راهکارهای برون‌رفت مشکلات، تعریف و تبدیل به برنامه شود و در تقویم اجرایی برای آن کار تعریف شود.

براتی گفت: خانه مطبوعات باید فعال شود تا در حوزه فعالیت رسانه‌ها و بهبود شرایط آنان بتوان درست و قانونمند تسهیل‌گری کرد همچنین اداره کل فرهنگ و ارشاد استان آمادگی دارد تا دوره‌های آموزشی برای تربیت نیروهای ماهر برگزار کند.

این مسئول ادامه داد: این مجموعه برای نقش‌آفرینی بیشتر در شورای اطلاع‌رسانی و روابط عمومی‌ها تلاش می‌کند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در پایان اظهارکرد: همچنین لازم است خدمات دولت و تحقق آرمان‌های انقلاب در حوزه‌های مختلف تبیین و به اطلاع مردم رسانده شود.

دکمه بازگشت به بالا