خطر چهار رقمی شدن مرگ‌های کرونایی / افراد علمی وارد وزارت بهداشت شوند

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به روند فعلی بیماری کووید -19 در کشور گفت: دولت جدید باید شرایط را درک کرده و به تجربیات وزارت بهداشت و درمان گوش دهد. به آن عمل کن. ” البته این امر مستلزم آن است که ما ابتدا در وزارت بهداشت و افراد دلسوزی که این موضوع برای آنها مهم است ، بدون ذکر نام افراد دعوت به عمل آوریم و تخصص لازم را انجام دهیم.

دکتر علیرضا ناجی در گفت وگو با خبر روزانه وی در خصوص روند فعلی بیماری کووید -19 با غلبه دلتا در کشور گفت: اول از همه باید توجه داشت که هنوز در برخی شهرها به قله قله پنجم نرسیده ایم. پیک ها در شهرهایی که اقدامات مناسب در آنها انجام شده بود بررسی شدند. مثلا در سیستان و بلوچستان با ورود گروه دکتر سوره و واکنش سریع که اقدامات مناسب را انجام داده است ، شاهد روند نزولی هستیم ، اما در بسیاری از شهرها هنوز این روند نزولی وجود ندارد. به عنوان مثال ، در استان های خراسان و مشهد می بینیم که هنوز به قله قله نرسیده ایم.

بحران؛ نتیجه دست گذاشتن روی تاج

وی افزود: مایه تاسف است که ما دستان خود را جمع کرده ایم و شاهد این هستیم که بیماری روند طبیعی خود را طی می کند ، اما باید اقدامات لازم را انجام دهیم. در حال حاضر ما باید آزمایش های زیادی انجام دهیم و از بیماران به درستی مراقبت کنیم ، با این تفاوت که شهرها واقعاً مسدود خواهند شد. اکنون این درمان می تواند سرپایی ، قرنطینه و ایزوله و … باشد و ما می توانیم واکسیناسیون را افزایش دهیم. این قوانین باید به درستی رعایت شوند.

کشورهای موفق برای کنترل کوئید چه کرده اند؟

ناجی تاکید کرد: این اقدامات باید در شرایط بحرانی کنونی انجام شود. مهمتر از همه ، ما باید از بحرانی که کشورهای موفق کویت مانند چین و استرالیا در حال ایجاد آن هستند جلوگیری کنند. به عنوان مثال ، هنگامی که موردی از بیماری را در ملبورن مشاهده می کنیم ، شهر ملبورن بلافاصله قرنطینه می شود و آزمایشات گسترده ای آغاز می شود ، یا در چین موارد متعددی از این بیماری در ووهان مشاهده می شود و کل استان بلافاصله قرنطینه شده و به صورت میلیونی آزمایش می شود. به این کشورها بیکار نمی ایستند و مراقب وقوع بحران ، قرمز شدن پی در پی شهرها ، افزایش تعداد بیماران و بروز بحران و مراقبت از کادر پزشکی نیستند. فشار زیاد در مواقع بحرانی ، قطعاً اشکالات زیادی وجود دارد.

حمله به تاج

وی گفت: “هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که فرصت های بی پایان برای خدمت به مردم در سیستم مراقبت های بهداشتی داشته باشد.” “بنابراین ما باید از بحران جلوگیری کنیم.” به عنوان مثال ، ما می دانستیم که نوع آلفا از یک کشور همسایه به خوزستان آمده است ، اما هیچ واکنشی نشان ندادیم. پس از آن ، ما حتی یک جنگ -بیرام انجام دادیم و این مشکل بر سر کشور آمد. سپس در پنجمین افزایش گزینه های دلتا و بتا از جنوب ، ما وارد شدیم و نگاه کردیم ، نگاه کردیم و نگاه کردیم تا همه استانهای ما یکی یکی قرمز شدند ، ویروس در سراسر کشور گسترش یافت و اکنون ما در بحرانی هستیم که می خواهیم حل.

احتمال مرگ چهار رقمی از تاج

ناجی گفت: این روش کار کنترل علمی بر کوئید نیست ، بلکه به مردم الهام می دهد. روشها و اقداماتی که ما انجام می دهیم اصلاً صحیح نیست. در این شرایط ، مرگ ما حتی می تواند به چهار رقم برسد. آنچه اکنون با 709 کشته می بینیم دو هفته پیش است. با توجه به این شرایط ، در هفته های آینده هنوز باید انتظار چنین مرگ و میر بیشتری را داشت.

راه حل های بحران کووید

قدرت علمی وزارت بهداشت را تقویت کنید ، بگذارید کل دولت به حرف متخصص گوش دهد

وی درباره راه های غلبه بر بحران برای دولت جدید و وزیر بهداشت پیشنهادی گفت: “ما باید از تجربیات بد قبلی خود استفاده کنیم.” هرکسی که به عنوان وزیر بهداشت به وزارت بهداشت می آید ، ابتدا باید متوجه شود که باید ساختار وزارت بهداشت را بسیار بسیار غنی کند ، دانشمندان مناسب را جذب کرده و ساختار را اصلاح کند. اگر در این مورد باید ساختار وزارت بهداشت پاسخگو بود ، قبلاً پاسخ داده بود ، اما می بینیم که پاسخی نداده است. بنابراین مردم باید تغییر کنند ، ساختار باید تقویت شود ، افراد علمی باید وارد شوند.

منجی تاکید کرد: در عین حال ، دولت باید درک کند که باید به تجربه وزارت بهداشت گوش دهد و عمل کند. البته این امر مستلزم آن است که ما ابتدا در وزارت بهداشت و افراد دلسوزی که این موضوع برای آنها مهم است ، بدون ذکر نام افراد دعوت به عمل آوریم و تخصص لازم را انجام دهیم. در عین حال ، ما باید سرمایه گذاری زیادی انجام دهیم و تغییرات زیادی را در مبارزه با بیماری ایجاد کنیم ، به آن استقلال مناسب بدهیم و بدنه علمی آن را تقویت کنیم. همزمان سایر نهادهای دولتی نیز باید درک کنند که بیماری کووید فقط بر عهده وزارت بهداشت نیست و تنها وزارت بهداشت نیست که باید آن را کنترل کند. به هر حال ، ممکن است بسیاری از نهادهای دیگر برای نظارت نقش مهمی ایفا کنند.

وی گفت: متأسفانه رفتار وزیر بهداشت مورد توجه قرار گرفت که کمی من را دفع کرد. البته امیدوارم از من ناراحت نشوند ، اما وقتی وزیر بهداشت در میانه کوئید حاضر می شود و در یک جلسه خصوصی با تعداد زیادی از مردم بدون ماسک و مکالمه شرکت می کند ، کمی ناراحت کننده است و احساس می شود که مشکل و اهمیت مشکل ممکن نیست فهمیده البته امیدوارم اشتباهی غیر عمد بوده باشد. زیرا ما به عنوان فردی که معیار سنجش سلامت یک کشور است ، باید رفتار خود را بسیار دقیق و با دقت انجام دهیم و در حضور مردم و عموم مردم باید این پیام را به مردم منتقل کنیم که کووید است و باید رعایت کنیم و ماسک بزن هرکسی که به وزارت بهداشت می آید باید با همدلی وزارت بهداشت را اصلاح کرده و مبانی علمی آن را تقویت کند ، در غیر این صورت فکر نمی کنم بتوانیم مشکل را حل کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا