شیوع اسهال ویروسی در کشور/ نیازی به مصرف آنتی بیوتیک نیست

رئیس اداره تغذیه و داروی وزارت بهداشت گفت: بررسی های انجام شده در آزمایشگاه های مرجع وزارت بهداشت نشان می دهد که اسهال حاد بیشتر توسط عوامل ویروسی ایجاد می شود.

به گزارش خبر روزانهدکتر مریم مسعودی فر با اشاره به اینکه با شروع فصل بهار و تابستان معمولاً افزایش بیماری های گوارشی که از طریق آب و غذا منتقل می شوند، پیش بینی می شود، گفت: پس از محدودیت های تاج، ارتباط بین مردم و جماعات در آن زمان مانند بسیاری از افراد افزایش یافت. به دلیل محدودیت ها، به دلیل محدودیت ها با بسیاری از عوامل بیماری زا تماس نداشتند و به این ترتیب با شروع فصل تابستان، اسهال و استفراغ بیشتر شد.

وی تاکید کرد: با افزایش موارد گزارش شده از بیماران مبتلا به اسهال حاد و آبکی، آنها را از نظر وبا و سایر میکروارگانیسم ها بررسی خواهیم کرد. بررسی های انجام شده در آزمایشگاه های مرجع وزارت بهداشت نشان می دهد که اغلب باعث اسهال حاد می شود: عوامل ویروسی وجود دارد.

وی با بیان اینکه ویروس ها بسیار مسری هستند، گفت: این ویروس ها محدود به عفونت های گوارشی بوده و مدت کوتاهی دارند اما در عین حال به شدت مسری هستند و می توانند افراد زیادی را مبتلا کنند.

اسهال ویروسی نیازی به آنتی بیوتیک ندارد

وی مسیر انتقال این ویروس را تماس انسان به انسان و مصرف آب و غذای آلوده عنوان کرد و گفت: رعایت بهداشت، شستن دست ها به مدت 20 ثانیه، شستشوی صحیح میوه ها و سبزیجات و جلوگیری از کم آبی بدن، پرهیز از تماس بیماران با افراد خارجی. . به ویژه گروه های آسیب پذیر مانند کودکان، سالمندان و افراد با سیستم ایمنی ضعیف بسیار مهم هستند.

رئیس اداره تغذیه و داروی وزارت بهداشت گفت: ضعف شدید، بی حالی و از دست دادن هوشیاری از علائم کم آبی شدید است که در این صورت و در صورت مشاهده خون در مدفوع باید به پزشک مراجعه کرد. “

وی که در این برنامه رادیویی صحبت می کرد، در پایان گفت: اسهال های ویروسی نیازی به مصرف آنتی بیوتیک ندارد و نباید خودسرانه مصرف شود مگر اینکه با دستور پزشک این کار انجام شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا