دستور وزیر بهداشت برای آغاز واکسیناسیون ۴۸ سال به بالاهای برخی استانها

به گزارش شفاف ، سعید نمکی در نامه ای به روسای دانشگاه های علوم پزشکی که نسخه ای از آن توسط خبر روزانه ارائه شده است ، اقدامات لازم برای به حداکثر رساندن امکان ایجاد مراکز و واکسن ها را تشریح کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

“با سلام و تبریک عید سعید قربان و ارادت به مقابله هیجان انگیز با پیک پنجم بیماری و تشکر از تلاش همه عزیزان برای افزایش مراکز واکسیناسیون و افزایش سرعت عمل ؛ با توجه به اینکه جمعیت بیش از 60 و استانهای جنوبی و جنوب شرقی بالای 50 سال به لطف پوشش واکسیناسیون به سطح قابل قبولی رسیده اند ، دیروز کمتر از مراکز واکسیناسیون بازدید کردیم.

بنابراین ، با توجه به تأمین و پشتیبانی کافی از واکسن ها و همچنین توسعه مراکز تزریق در سراسر کشور ، که آماده تزریق روزانه بیش از پانصد هزار نفر هستند ، باید از این مراکز و واکسن ها با حداکثر ظرفیت استفاده شود. بنابراین ، شما باید موارد زیر را انجام دهید:

– باید بلافاصله اعلام شود که از کلیه افراد بالای 60 سال که هنوز به سایت پیوند داده نشده و در آن ثبت نام نکرده اند ، برای ثبت نام دعوت شده و به نوبه خود تبلیغات یا هر وسیله مناسب دیگری را در سراسر کشور اعلام کنند.

برای این گروه سنی در استانهای بالای 50 سال تبلیغ کنید.

استانهایی که گروه سنی هدف آنها بیش از 60 سال و افراد بالای 50 سال واکسینه شده اند با 75 درصد گروه سنی هدف ممکن است فردا برای جمعیت 60-58 ساله در استانهایی که گروه سنی هدف آنها بیش از 60 و 48 تا 50 سال است کار خود را آغاز کنند. . در استانهایی که گروه سنی هدف آنها بیش از 50 سال است ، باید ثبت نام آغاز شود و واکسیناسیون این گروه نیز به نوبه خود آغاز شود.

وی افزود: خوشبختانه واکسن کافی است و همکاران می توانند جمعیت هدف جدیدی را بشمارند و خواستار ارسال سریع واکسن شوند.

دکمه بازگشت به بالا