جزییات مجوز مصرف داوطلبانه برای ۲ واکسن ایرانی کرونا / الزامات واکسیناسیون کودکان

مدیر کل سازمان غذا و دارو تحت نظارت سازمان غذا و دارو با اشاره به آخرین وضعیت اضطراری صدور مجوز داخلی واکسن ها ، گفت:

دکتر سید حیدر محمدی در گفت وگو با خبر روزانهوی در مورد آخرین وضعیت صدور مجوزهای اضطراری واکسن های تولید داخل گفت: در زمینه واکسن برکت نتایج مرحله دوم تکمیل شده و حدود 20 هزار نفر در مرحله سوم آزمایش بالینی این واکسن ها واکسینه می شوند. ” تزریق دوم برخی از داوطلبان از امروز آغاز می شود. ما در حال بررسی این موضوع هستیم که آیا می توانیم به صورت داوطلبانه مجوز مصرف دهیم. ما حدود یک هفته است که این موضوع را بررسی می کنیم و نتیجه آن به زودی مشخص خواهد شد.

وی افزود: تصمیم گرفته شده است تعدادی از اسناد اضافی برای واکسن پاستور در اختیار ما قرار گیرد و اگر آنها این اسناد را ارائه دهند و تیم تحقیقات بالینی ما را تأیید کنند ، ممکن است مجوز این واکسن را نیز صادر کنیم.

محمد گفت: تزریق داوطلبانه این واکسن ها به این معنی است که مردم می دانند این واکسن در مرحله سوم آزمایش بالینی است و هرکسی که می خواهد واکسن ببرد. واکسنهایی که مرحله سوم را به پایان رسانده اند و از طرف ما مجوز دارند ، همان وارداتی هستند. طبیعتاً هر واکسنی که مرحله سوم خود را به پایان برساند دیگر مسئله ای داوطلبانه نیست. بنابراین ، برای واکسنی که در مرحله سوم است ، باید داوطلبانه بودن آن را اعلام کنیم تا مردم بدانند که این واکسن در مرحله تحقیق است.

وی گفت: “به هیچ وجه اینگونه نیست كه واكسنی كه برای استفاده داوطلبانه مجاز باشد ، عوارض جانبی داشته باشد.” اگر فازهای اول و دوم آزمایشات بالینی واکسن تأیید شود ، به این معنی است که ایمنی واکسن در سطح محدودی از فازهای اول و اول در فاز دوم تأیید می شود. اثر بخشی واکسن که معمولاً در سطح بالاتری ارزیابی می شود ، به عنوان مثال ، در مرحله سوم آزمایش بالینی ، 20000 نفر واکسینه می شوند. طبیعتاً اگر واکسنی عوارض جانبی را نشان دهد ، در این مرحله خود را نشان می دهد. به همین دلیل است که آنها می گویند مرحله سوم را انجام می دهند و حتی بعضی از کشورها مرحله چهارم را در مقیاس بسیار بزرگتری انجام می دهند تا نشان دهند واکسن عوارض جانبی دارد یا خیر.

وی افزود: “به عنوان مثال ، مرحله سوم مطالعه بالینی واکسن Astrazenka بر روی 22000 نفر انجام شد ، اما بعدا مشخص شد که هر یک از 250،000 نفر از لخته خون رنج می برند ، که ظاهرا تولید کنندگان این واکسن از طریق بازسازی آنها درستش کرد

محمدی درباره مطالعه واکسیناسیون کودکان در برخی کشورها نیز گفت: “معمولاً افراد زیر 18 سال در تحقیقات مربوط به واکسن تاج شامل نمی شوند و معمولاً آنها در سنین 18 تا 50 یا 55 سالگی مطالعه می کنند.” برای واکسیناسیون کودکان در برابر بیماری بیماری کرونا قلب ، قلب ، باید در این گروه سنی نیز مطالعه شود. یک یا دو کشور که این کار را انجام داده اند ، پس از واکسیناسیون ، بخشی از جمعیت زیر 18 سال را شامل می شود که به نظر من 15 تا 18 سال دارند.

وی به واکسیناسیون کودکان ادامه داد: این هنوز امکان پذیر نیست ، زیرا واکسیناسیون ما هنوز به سطح واکسیناسیون دسته جمعی نرسیده است. البته ، ما هنگام تزریق واکسن خانگی ، واکسن مورد نظر را مطالعه خواهیم کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا