رئیس‌جمهور: برنامه گذار به «دولت هوشمند» سریع‌تر تدوین شود

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه قصد دولت تسهیل و تسهیل کار مردم و افزایش دسترسی به خدمات با تلاش همه روسا و ادارات است، تاکید کرد: این نظر همه دستگاه های دولتی برای نجات مردم از فرار است. خدمات و خدمات عمومی را به طور کامل در دسترس آنها قرار دهد.

به گزارش خبر روزانه، سیدابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه (14 بهمن) در بیست و سومین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات با تبریک ولادت با سعادت امام محمد باکر (ع) و حلول ماه رجب گفت: یکی از ضروریات است. فعالیت های مرتبط با این شورا این است که اساسنامه اجرای آن در اسرع وقت به تصویب شورای عالی فضای مجازی برسد.

وی افزود: اقدام مهم دیگر، ارزیابی و آسیب شناسی بخشی از اقداماتی است که تاکنون برای اجرای مصوبات این شورا انجام شده است تا ببینیم چه تعداد از اهداف محقق شده و دلایل عدم رعایت کامل آن چیست. سایر مقررات.”

رئیس جمهور گفت: درست است که دستگاه اداری را در جایگاه رگولاتوری قرار دهیم و اجرای مصوبات و خدمات را به بخش خصوصی واگذار کنیم که هر جا که انجام شد بسیار مفید و موثر بود.

وی در ادامه اولویت وظایف و خدمات را قابل توجه دانست و بیان کرد: بدیهی است همه خدمات از اهمیت یکسانی برخوردار نیستند و لازم است با تفکیک خدمات بر اساس اهمیت، خدمات کلیدی به صورت الکترونیکی اولویت بندی شود.

رئیسی اجرای سریع و دقیق مصوبات و برنامه های هیأت اجرایی فناوری اطلاعات را منوط به تخصیص این معضل در نهادها و سازمان های ملی در جایگاهی شایسته و ممتاز دانست و خاطرنشان کرد: افرادی که در این سمت هستند باید با این موضوع آشنا باشند. انگیزه لازم و کافی برای سازماندهی سریع و دقیق امور و انتخاب از بهترین نیروها.

رئیس جمهور در ادامه بر لزوم اتصال دستگاه های اجرایی به مرکز تبادل اطلاعات تاکید کرد و گفت: داده های موجود در سازمان ها و نهادها در اختیار این نهاد نیست، بلکه این داده ها باید به عنوان یک سرمایه ملی مورد استفاده سایر دستگاه ها قرار گیرد. ” بر حسب نیاز.»کردن.

رئیسی همچنین افزود: اگر فکر می‌کردیم شبکه‌ها و دستگاه‌ها وظایف خود را به موقع انجام می‌دهند، امروز دولت الکترونیک محقق می‌شود و به سمت ساخت دولت هوشمند می‌رفتیم.

رئیس جمهوری ایران تسهیل خدمات عمومی، ارتقای شفافیت و مبارزه با فساد را از نتایج و ثمرات اجرای دولت الکترونیک خواند و گفت: باید تلاش کنیم خلأ در این حوزه برطرف شود. دولت الکترونیک در اسرع وقت

وی همچنین خواستار بازنگری دستگاه ها در سطح نظام الکترونیک و هوشمند اداری در سیاست گذاری منابع انسانی شد و تصریح کرد: ماموریت اصلی دستگاه ها در این حوزه باید مانورپذیری با نگاه به نیازهای کشور و نیازهای نظام اداری باشد.

رئیس جمهور تغییر دیدگاه ها و نگرش ها، تغییر فرآیندها و تغییر نهادها و سازمان ها را سه مرحله ایجاد تحول در نظام اداری کشور عنوان کرد و خاطرنشان کرد: ارتقا و تسریع سیستم های اطلاعاتی در قالب دولت الکترونیک.

رئیسی با بیان اینکه سامانه واحد کسب و کار باید هر چه سریعتر تکمیل شود، گفت: تکالیف طراحی شده برای دستگاه ها برای دستیابی به دولت الکترونیک در قانون و مستندات فوق به صراحت مشخص شده است.

وی ایجاد پورتال واحد دولتی هوشمند و الزام دستگاه ها به ارائه خدمات از طریق آن، اصلاح فرآیندهای ارائه خدمات با رویکرد کاهش و حذف، راه اندازی داشبوردهای مدیریتی برای نظارت دقیق و به موقع بر فرآیندهای الکترونیکی توسط مدیران را برشمرد. این امر باید به منظور تسریع در اجرای دولت الکترونیک انجام شود.

رئیسی همچنین خواستار تسریع در ایجاد زیرساخت های لازم برای اجرای کامل دولت الکترونیک توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شد و گفت: اگر از ظرفیت های موجود به درستی و بهینه استفاده نشود، باید این نقیصه برطرف شود. “

رئیس جمهور تدوین پلان هوشمند دولت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را یک نیاز مبرم خواند و افزود که امور آنها را حل و فصل کرده است.

رئیسی با بیان اینکه هدف دولت تسهیل در کار مردم و افزایش دسترسی مردم به خدمات با تلاش همه روسا و ادارات است، تاکید کرد: این نگاه باید در همه دستگاه های دولتی وجود داشته باشد تا مردم آنها را از کار برای خدمات نجات دهند و ابزار و خدمات دولتی بسازند. به طور کامل در اختیار آنها قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، در این نشست ایجاد و توافق بر روی کلیه طرح ها و پروژه های ارائه خدمات الکترونیک با رویکرد حکمرانی هوشمند و تسریع در اجرای سایر وظایف قوه مجریه، استانداردسازی و مهندسی مجدد خدمات الکترونیکی خواهد بود. -خدمات دولتی و کاهش بازدید از امکانات دستگاه های اجرایی و دولتی، شش مصوبه اعضا اتخاذ شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا