رئیسی: اقتصاد بیمار کشور باید بر اساس راهکارهای علمی درمان شود

وی با بیان اینکه “ما با تجربه باز از تجربه افراد دیگر استقبال می کنیم” ، افزود: “اقتصاد بیمار نباید بر اساس سلیقه ، بلکه براساس تصمیمات علمی و تخصصی درمان شود”.

به گزارش خبر روزانه ، به نقل از روابط عمومی دفتر رئیس جمهور منتخب خوجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی ، روز چهارشنبه (14 ژوئیه) در یک جلسه سه ساعته با اساتید و کارشناسان اقتصادی در مورد اولویت های اقتصادی دولت سیزدهم ، اظهار داشت: این یکی از مظاهر دولت سیزدهم است. با نخبگان تعامل داشته و نظرات و راه حل های آنها را برای حل مشکلات کشور به دست آورید.

رئیس جمهور منتخب صمیمانه از حضور اساتید و صاحبنظران و همچنین کارشناسان و نظرات بی تفاوت آنها تشکر کرد و افزود: به رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت نزدیک باشید.

رئیسی ابراز امیدواری کرد که در جلسات آتی با کارشناسان مشکلات و موضوعات از نظر اولویت ها و فوریت ها شناسایی شود و همچنین در مورد راه حل های حل مشکلات و راه های اجرای آنها بحث شود. و مطمئناً در این جهت نه بر اساس سلیقه بلکه بر اساس نظرات و راهکارهای علمی و تخصصی عمل خواهد کرد.

وی تأکید کرد: برای پیشرفت کشور از تمام تخصص منابع انسانی م effectiveثر کشور ، صرف نظر از روند سیاسی و شخصی ، کمک خواهیم گرفت.

رئیس جمهور منتخب با اشاره به اینکه بیماری اقتصاد کشور مزمن شده و به سایر بخشها سرایت می کند ، گفت: پزشکان این بیمار از اساتید و کارشناسان اقتصادی هستند و دولت سازوکار مناسبی برای حفظ و تقویت روابط با این متخصصان دارد در سراسر کشور.” خواهم ساخت.

رئیسی گفت که دولت معتقد است که او مسئول درمان اقتصاد بیمار کشور است ، اما راه حل ها و راه های اجرای این استراتژی ها را بر اساس نظر متخصص انتخاب می کند. بنابراین ، ما به طور آشکار از تجربه اثبات شده دیگران استفاده می کنیم و محدودیتی در استفاده از تجربیات موفق نداریم.

رئیس جمهور منتخب در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تمرکز دولت بر عدالت و مبارزه با فساد است ، افزود: اجرای عدالت و مبارزه جدی با فساد خواسته های مردم است و دولت با جدیت خواستار مردم “. البته عدالت از مبارزه با فساد جدا نیست ، زیرا هرچه عدالت بیشتر انجام شود ، فساد نیز کمتر خواهد بود.

رئیسی با تأکید بر اینکه کشور باید براساس این طرح هدایت شود ، اظهار داشت: اگر برنامه های تدوین شده قبلی در کشور اجرا نشده است ، نباید فکر کنیم که نیازی به این طرح نداریم ، بلکه باید دلایل عدم اجرای این برنامه ها. “

رئیس جمهور منتخب اظهار داشت: کشور باید بر اساس طرحی اداره شود تا اولاً همه بر اساس این طرح بتوانند آینده را پیش بینی کنند و از طرف دیگر کارشناسان در هر مرحله بر اجرای این طرح نظارت کنند.

رئیس جمهور منتخب افزود: راهکارهای جلوگیری از کسری بودجه ، راهکارهای رفع کسری بودجه ، اصلاح هزینه های غیرضروری دولت ، تنظیم بانک ها ، اصلاح مالیات ، سیستم های مالی ، پولی ، گمرکی و مشکلات مشابه از چالش های پیش روی دولت است برای رفع آنها .

رئیسی با اشاره به اینکه دولت رهبر خوبی در زمینه مسائل اقتصادی نیست ، گفت: همانطور که دولت تأکید کرد ، ما در اجرای سیاست خصوصی سازی موفق نبوده ایم ، اما این به معنای توقف اجرای این سیاست نیست.

وی افزود: نباید تصور كرد كه واگذاری بنگاه های اقتصادی دولتی به بخش خصوصی پایان كار دولت با این واحدها است ، اما این تنها آغاز كنترل دولت و حمایت از بخش خصوصی است.

رئیس جمهور منتخب در پایان با اشاره به استفاده از برخی سیستم های اطلاعاتی در کشور گفت: سیستم های اطلاعاتی در بخشهای مختلف باید هرچه سریعتر تکمیل و فعال شوند ، زیرا عملکرد این سیستم ها مهمترین ابزار دولت در برابر فساد.”

در این جلسه 17 استاد و کارشناس اقتصادی با گرایش های مختلف دیدگاه ها ، نظرات و تصمیمات خود را در مورد وضعیت اقتصادی کشور ، رویکرد دولت به مشکلات اقتصادی و راه های رسیدگی به آنها بیان کردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا