راهنمای خرید بهترین روکش صندلی برلیانس

این روزها روکش صندلی خودرو جزو یکی از تزئینات داخلی به حساب می‌آید که بیشتر توسط جوانان مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این صورت که می‌توان با توجه به رنگ ماشین یا رنگ‌بندی قسمت‌های مختلف اتاق خودرو، رنگ روکش را انتخاب کرد تا قسمت داخلی خودرو زیباتر شود. بسیاری از افرادی که برای خودروی خود به دنبال روکش صندلی هستند، در انتخاب روکش پارچه ای یا چرم مردد بوده و نمی دانند کدام جنس و چه رنگی را انتخاب نمایند. معمولا صاحبان خودرو هم برای نونوار شدن خودرو و هم برای تغییر دکوراسیون خودرو اقدام به تعویض روکش صندلی می کنند. ما در مقاله ی به بررسی مطالب عمومی درباره روکش صندلی می پردازیم.

همه چی درباره انواع روکش صندلی خودرو

کاربرد روکش صندلی ماشین

این وسیله علاوه بر زیبایی بخش داخلی خودرو، قطعاً کاربردهای دیگری نیز دارد. اگر راننده هستید و مدت زمان طولانی را پشت فرمان خودرو صرف می‌کنید، طراحی ارگونومی و راحتی صندلی برای شما بسیار بیشتر از سایر سرنشینان اهمیت پیدا می‌کند.

ساعات طولانی نشستن به مرور زمان آسیب‌های شدیدی به ستون فقرات، کمر و پاها وارد می‌کند. پس برای سلامت خود هم که شده بعد از خواندن این مقاله بهترین روکش صندلی برلیانس h330 را برای خود انتخاب کنید.

انواع روکش صندلی خودرو

برای هر ماشینی تعداد زیادی روکش صندلی با رنگ ها و جنس های مختلف وجود دارد. روکش صندلی اصولا از جنس چرم و یا پارچه ای تولید می شود و یا ترکیبی از جنس پارچه و چرم.

اولین قدم برای انتخاب روکش صندلی باید جنس مدنظر خود را انتخاب کنید اینکه می خواهید روکش صندلی ها چرم یا پارچه  ای و جنس ترکیبی باشد. نکته مهم تر از جنس روکش ها کیفیت نوع پارچه و چرم می باشد. روکش صندلی باید دارای الگوی دوخت مناسب باشد.

1-روکش های چرمی صندلی ماشین

روکش صندلی چرمی ماشین

این نوع روکش‌ها بیشتر مورد پسند جوانان بوده و برای خودروهای لوکس کاربرد دارند. البته برای خودروهای دیگر نیز می‌توان از این جنس روکش استفاده کرد اما ممکن است یافتن روکش مناسب کمی سخت باشد چون این جنس بیشتر برای خودروهای گران‌قیمت و لوکس طراحی می‌شود.

  • این روکش‌ها به راحتی قابل شستشو هستند،
  • نیازی نیست برای شستشوی روکش آن‌ها را از صندلی جدا کنید،
  • لکه‌ها به راحتی و با مقدار کمی شوینده و پارچه تمیز، پاک خواهند شد،
  • ظاهری لوکس به بخش داخلی خودرو می‌دهند.
  • امکان گردش هوا در این جنس وجود ندارد،
  • یکی از معایب روکش های چرمی این است که اگر طولانی مدت روی صندلی بشینید باعث عرق کردن می شود.
  • این روکش‌ها به دلیل داشتن منافذ بسته، گرما را در خود حفظ می‌کنند،
  • به دلیل عدم گردش هوا و منافذ بسته، احتمال عرق کردن به شدت افزایش پیدا می‌کند،
  • به مرور و با تابش نور خورشید ترک خورده و پوسته پوسته می‌شوند،
  • گرانتر از انواع روکش‌های دیگر هستند.

در ضمن اگر جنس چرم طبیعی، باکیفیت و اصلی باشد این مععایب و مشکلات اتفاق نمی افتد و دوام و کیفیت بیشتری نسبت به روکش های مصنوعی دارند.

انواع روکش صندلی چرم خودرو

  • مشتقات نایلون: این نوع چرم که از جنس نایلون می باشند بدترین نوع روکش صندلی به شمار می روند. که این روکش های چرمی از نوع نایلون را به اسم روکش چرم معرفی می کنند بهتر است بدانید که این نوع چرم ها دوام و طول عمر پایینی دارند. راه تشخیص روکش چرم نایلونی یا فومی که ضخامت نازکی دارند. راه دیگر چروک شدن قسمت نخ ها و دوخت ها می باشد.
  • چرم های طبیعی: این نوع چرم که طبیعی هستند نیز برخاف تصور طول عمر زیادی ندارند  بسیار گران می باشند.
  • چرم های صنعتی: این نوع چرم صنعتی برای روکش صندلی ها بسیار مناسب می باشد و از نظر کیفیت. دوام و ماندگاری بسیار خوب می باشند. این نوع چرم همه قیمت به صرفه تری دارد و هم از نظر دوام بهتر و ماندگارتر است.

2-روکش های پارچه ای صندلی ماشین

روکش پارچه ای صندلی خودرو

روکش‌های پارچه‌ای بیشتر متداول هستند و تنوع آن‌ها نیز در بازار بیشتر است. علت آن هم راحتی در دوخت و تنوع پارچه و رنگ است.

مزایا:

  • از تنوع بالایی در طرح و رنگ برخوردار هستند،
  • جریان هوا در این روکش‌ها راحتتر انجام می‌شود،
  • به دلیل جریان یافتن هوا در این روکش‌ها، احتمال عرق کردن به شدت کاهش پیدا می‌کند،
  • نشستن برای راننده و سرنشین‌ها راحتتر است،
  • قیمت پایین‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تری نسبت به دیگر جنس‌ها دارند.
  • با تابش نور خورشید سریعتر از سایر جنس‌ها دچار رنگ‌پریدگی می‌شوند،
  • برای شستشو و تمیزکاری حتماً باید روکش‌ها را از صندلی جا کنید،
  • اگر لکه‌ای بر روی روکش ایجاد شود به سختی پاک خواهد شد،
  • اگر لکه‌ها ماندگار شوند، ظاهر داخلی خودرو را زشت خواهند کرد.

3-روکش های ترکیبی پارچه و چرم

روکش صندلی ترکیبی چرم و پارچه

تولیدکنندگان برای اینکه خریداران راحت تر انتخاب و خرید کنند و همچنین جنس بهتری را تولید کنند از ترکیب چرم و پارچه برای تولید روکش استفاده می کنند. این روکش هایی که از جنس ترکیبی پارچه و چرم دوخته شده اند معایب روکش های چرمی و پارچه ای را ندارند. مثلا در این نوع روکش ها در جای تکیه گاه در وسط از پارچه استفاده کرده اند که ایده آل ترین روکش می باشد.

4- روکش های حرفه ای صندلی ماشین

روکش های صندلی خودرو دارای طیف گسترده ای از تنوع می باشد که با توجه به کیفیت و کارایی قیمت های متفاوتی نیز دارند. افرادی که ساعت های بیشتری را مشغول رانندگی می باشند می توانند از این روکش ها که ماساژور هم دارند استفاده کنند.

در روکش های لاکچری صندلی خودرو ماساژور در قسمت کمر و نشیمن ویبره طراحی شده است که با لرزش آن بدن ماساژ داده می شود. این روکش ها به برق ماشین وصل می شوند و قابل برنامه ریزی در روش و نحوه ی ماساژ دادن دارند.

بهترین برند روکش صندلی ایرانی | بهترین برند روکش صندلی ساینا | بهترین برند روکش صندلی کوییک

روکش صندلی ماشین چرم بهتره یا پارچه ای؟

روکش صندلی ماشین چی خوبه

در بین انواع جنس های روکش های صندلی خودرو می توان گفت که روکش هایی از جنس چرم به نسبت پارچه دوام و کارایی و زیبایی بیشتری دارند که البته در مورد زیبایی این موضوع کاملا سلیقه ای است.

یکی از مشکلاتی که ممکن است استفاده از روکش های چرمی داشته باشد این است که به علت منافذ بسته روکش، هوا در آن جریان پیدا نکرده ودر صورت نشستن زیاد باعث عرق کردن می شود. اما روکش های چرمی ظاهری اسپرت و خاص به خودروی شما می دهد واکثر افراد در سنین پایین و جوانی این نوع روکش ها را ترجیح می دهند. اگر علاقه مند به ظاهر اسپرت برای خودروی خود هستید، روکش های چرمی قطعا برای شما بهترین گزینه خواهند بود.

روکش های پارچه انواع طرح و رنگ بیشتری نسبت به چرم دارند؛ هوا در آن ها جریان پیدا می کند و به همین علت احساس راحتی را به شما منتقل کرده و از عرق کردن جلوگیری می کند اما روکش های پارچه بسیار آسیب پذیرتر از روکش های چرمی هستند زیرا ممکن است در اثر ریختن مواد بر روی آن یا برخورد جسمی تیز، لک و دچار پاره گیری شوند. در نظر داشته باشید قیمت روکش های پارچه ای صندلی از روکش های چرمی کمتر است و در نتیجه مقرون به صرفه خواهند بود.

در پایان شما می توانید با توجه به توضیحات داده شده و طبق سلیقه ی خود، روکش صندلی خودروی خود را در شکل وطرح زیبا و با بهترین جنس، انتخاب و خریداری کنید و از ظاهر زیبای خودروی خود نهایت لذت را ببرید.

بیشتر بدانید:

تشخیص جنس خوب روکش صندلی ماشین

انواع پارچه روکش صندلی خودرو

روکش های صندلی خودرو از لحاظ جنسی به 2 دسته ی پارچه ای و چرمی تقسیم می شوند که هر یک از روکش ها مزایا و معایبی را به دنبال دارد. چنانچه قصد خرید روکش صندلی پارچه ای دارید، روکشی را انتخاب نمایید که دوخت ریزتری دارد.

همچنین یک روکش صندلی پارچه ای جنس خوب، وزن بالاتری نسبت به روکش های پارچه ای دیگر دارد. بنابراین مقاومت بالاتری نیز در مقابل پوسیدگی خواهد داشت. گفتنی است روکشهای نازک و سبک عمر کوتاه تری دارند.

برای تشخیص بهترین جنس چرم نیز باید به چرم دست زده تا بتوانید کیفیت آن را تشخیص بدهید. پشت رویه ی چرم اصلی، پشمی مانند بوده و از لحاظ کیفیت نیز نرم تر از چرم مصنوعی است.

چنانچه روکش چرم انتخابی شما مصنوعی باشد، بعد از مدتی ترک خورده و ظاهر نامناسبی را به خود می گیرد.

انتخاب رنگ روکش صندلی ماشین

انتخاب رنگ روکش صندلی ماشین

مبنای اصلی انتخاب رنگ در محیط داخلی ماشین، کمربند ایمنی است. البته رنگ غالب استفاده شده در داشبورد، قطعات روی درها و پنل ترمز نیز تاثیر بسیاری در انتخاب رنگ روکش صندلی دارد؛ اما این موضوع از پیش توسط طراحان اولیه خودرو بررسی شده و با توجه به رنگ این قطعات، رنگ کمربند ایمنی انتخاب شده است.

برای انتخاب رنگ روکش صندلی با توجه به کمربند ایمنی دو گزینه رنگ همسان و متضاد وجود دارد.

رنگ همسان

انتخاب رنگ روکش صندلی باید بر اساس رنگ کمربند ایمنی و طیف اصلی تریم یا همان رنگ داخل اتاق انتخاب شود مثلا اگر رنگ کمربند ایمنی طوسی است رنگ روکش صندلی هم باید نزدیک به این طیف رنگ انتخاب شود.

رنگ تضاد

اما در گزینه دوم باید کمی درباره دنیای رنگ ها و شناخت رنگ های متضاد بدانید؛ انتخاب درست این ترکیب بسیار در زیبایی نمای داخلی ماشین و اسپرت کردن آن تاثیر دارد. به طور مثال ترکیب قرمز و مشکی، یکی از محبوب ترین رنگ هایی است که برای پوشش صندلی استفاده می شود.

قیمت روکش صندلی خودرو

قیمت خرید روکش صندلی خودرو به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد، از این عوامل می‌توان به هزینه دوخت، نوع جنس روکش و کیفیت جنس مصرفی می‌توان اشاره کرد، اما مهم‌ترین مورد نحوه خرید آن می‌باشد. بدیهی است که در خریدهای جزئی و به اصلاح خرده فروشی امکان خرید مستقیم از تولیدی نمی‌باشد و امکان دارد شما با چندین واسطه روکش صندلی خودرو را تهیه کنید.

معیارهای انتخاب بهترین روکش صندلی خودرو

راهنمای خرید روکش صندلی خودرو

تا اینجای مطلب در مورد انواع مدل‌ها و جنس روکش صندلی خودرو و معایب و مزایای هر کدام گفتیم، در این بخش می‌خواهیم از معیارها و فاکتورهایی بگوییم که در انتخاب درست و مناسب موثر هستند.

مرجع: youtube

دکمه بازگشت به بالا