برترینهای کسب و کارعمومی

راهنمای خرید ماشین ظرف شویی

ماشین ظرفشویی خوب چی بخرم؟

در ادامه بهترین راهنمای خرید ماشین ظرفشویی، لازم است که انواع ماشین ظرفشویی مشخص شوند. ماشین‌های ظرفشویی به‌طور کلی به سه دسته رومیزی، ایستاده و توکار تقسیم می‌شوند. اگر خانواده پرجمعیتی نیستید و جای کافی برای نگهداری ندارید، بهتر است از ماشین‌ظرفشویی‌های رومیزی استفاده کنید که قیمت پایین‌تری دارند. بهترین ماشین‌های ظرفشویی دنیا برندهایی مثل بوش، ال جی و سامسونگ هستند. اما همان‌طور که می‌دانید ممکن است این برندها امروزه در ایران به‌سختی گیر بیایند یا قیمت بسیار بالایی داشته باشند. در این صورت می‌توانید از برندهای ایرانی باکیفیتی همچون اسنوا و جی پلاس استفاده کنید.

 کم مصرف ترین ماشین ظرفشویی

یک ماشین ظرفشویی خوب باید مصرف انرژی را کاهش دهد و آب و برق را بهینه‌ مصرف کند. طبق استانداردهای جهانی، ماشین‌های ظرفشویی مناسب باید کمتر از 270 کیلووات انرژی در ساعت مصرف کنند و مصرف آبشان در هر شست‌وشو بیشتر از 3.5 گالن آب نباشد. پس حتما پیش از خرید، به برچسب انرژی و مقدار آب مصرفی نگاهی بیندازید.

ماشین ظرفشویی خارجی قیمت مناسب دارد؟

این روزها قیمت لوازم خانگی خارجی روزبه‌روز در حال افزایش است و ماشین ظرفشویی هم شامل این موضوع می‌شود. به‌عنوان مثال برای خرید یک ماشین ظرفشویی ال جی باید حدود 40 میلیون تومان هزینه کنید. اما قیمت این لوازم به قابلیت‌ها و امکانات آن‌ هم بستگی دارد. در کل، در راهنمای خرید ماشین ظرفشویی، بیشتر به امکانات و جیب خود نگاه کنید تا اسم برند.

Washing machine buying guide

در راهنمای خرید ماشین ظرفشویی، این حرف را آویزه گوشتان کنید

چه به دنبال راهنمای خرید ماشین ظرفشویی هستید، چه راهنمای هر وسیله برقی دیگری، یادتان باشد که نیاز خودتان را در اولویت قرار دهید. ممکن است برای شما تمیزکردن ظرف‌ها و مصرف انرژییکی از مهم ترین و ضروری ترین وسایل آشپزخانه است که کار شستن ظروف را برای افراد خانه آسان می کند. اگرچه همه خانواده ها از این ماشین استفاده می کنند اما متاسفانه خیلی از مردم در هنگام خرید ماشین ظرفشویی اطلاعات چندانی در مورد مشخصات فنی و برندهای مطرح آن ندارند و در میان مدل ها و برندهای مختلف با تفاوت قیمت بالا سردرگم می شوند و نمی دانند کدام مدل برای آنها مناسب است. در این مقاله قصد داریم به راهنمای خرید ماشین ظرفشویی از ۲۰ تا ۲۵ میلیون پرداختیم تا بتوانید با این بودجه ماشین ظرفشویی مورد نظر را خریداری کنید.

چگونه ماشین ظرفشویی مناسب خریداری کنیم؟

هنگام خرید هر نوع دستگاهی باید عملکرد و خصوصیات آن را کامل بررسی کرد و بعد این خصوصیات و قابلیت ها را با قیمت محصول مقایسه نمود و در نهایت گزینه مناسب جهت خرید را انتخاب کرد. ماشین ظرفشویی هم باید طبق این روش خریداری شود.  خیلی اوقات مشتری فقط به قیمت ماشین ظرفشویی اهمیت می دهد و چنانچه یک مدل ارزان قیمت را پیدا کند آن را می خرد اما همین افراد بعد از مدتی به این نتیجه می رسند که ماشینی که انتخاب کردند عملکرد خوبی ندارد و از خرید خود پشیمان می شوند. اگر در بودجه خود محدودیت ندارید مقاله را مطالعه کنید.

خیلی از مشتریان دیگر هم همین روند را برای برند ماشین ظرفشویی تکرار می کنند یعنی فقط بر اساس برند انتخاب می کنند و باز تجربه قبلی برای آنها هم تکرار می شود. راه رهایی از این تجربه های ناخوشایند و خریدهای نادرست این است که علاوه بر قیمت و برند، مشخصات فنی و خصوصیات ماشین ظرفشویی را کاملا بررسی کنید و در مورد آنها از فروشنده راهنمایی بگیرید. راهنمای خرید ماشین ظرفشویی به شما مشتریان گرامی توصیه می کند که قبل از خرید ماشین ظرفشویی موارد زیر بررسی کنید.

نکات مهم در راهنمای خرید ماشین ظرفشویی  ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان

 

برنامه های شستشو

همیشه میزان کثیفی ظروف یکسان نیست و گاهی فقط با یک آبکشی ساده ظروف تمیز می شوند در حالی که گاهی ممکن است ظروف کاملا چرب و کثیف باشند و باید شستشوی سختی روی آنها انجام شود. پس یک ماشین ظرفشویی خوب باید مجهز به انواع برنامه های شستشو مثل شسشوی هوشمند، شستشوی سریع، آبکشی و … باشد تا شما بتواید متناسب با نیاز خود آن را تنظیم کنید.

ظرفیت ماشین ظرفشویی (چند نفره بودن)

معمولا ظرفیت ماشین ظرفشویی را بر اساس تعداد نفرات بیان می کنند و در تعداد مختلفی در بازار موجود است (۱۲ نفره، ۸ نفره و…). شما سعی کنید مدلی را انتخاب نمایید که تعداد نفرات آن با تعداد اعضای خانواده شما متناسب باشد تا در هزینه های مصرف انرژی صرفه جویی شود.

جنس مخزن

جنس داخلی مخزن ظرفشویی یکی از نکات مهمی است که حتما باید قبل از خرید آن را بررسی کنید. بعضی از ظرفشویی ها جنس مخزن آن از پلاستیک است و به همین دلیل طول عمر بسیار کمی دارند. خیلی دیگر از مدل ها هم مجهز به مخزن از جنس فولاد ضد زنگ هستند. این نوع ظرفشویی ها از مقاومت و ماندگاری بسیار بالایی برخوردارند و عملکرد بهتری هم در هنگام شسشتو دارند.

کیفیت شستشو

به جرات می توان گفت کیفیت شستوی ظروف مهم ترین ویژگی یک ظرفشویی است و در صورتی که این گزینه مورد پسند شما نباشد سایر خصوصیات ماشین هیچ اهمیتی ندارد.

خشک کن

خیلی از ظرفشویی ها مجهز به خشک کن هستند یعنی پس از شستشو و آبکشی ظروف، آنها را هم کاملا خشک می کنند و این یک قابلیت بسیار خوب و پرطرفدار است.

قفسه های ماشین ظرفشویی

در کل می توان گفت که تمامی مدل های ظرفشویی موجود در بازار در دو دسته ۲ سبده و ۳ سبده قرار می گیرند. مدل هایی که دارای ۲ سبد هستند نسبتا جای کمتری برای ظروف دارند اما مدل ۳ سبده مجهز به قفسه مخصوص چنگال، قاشق و سایر ظروف ریز است. یکی دیگر از خصوصیات ۳ سبده بودن این است که می توانید ارتفاع سبدها را براساس ظروف خود تنظیم کنید.

میزان دسی بل

همه مردم از سروصدای اضافی فراری هستند و عملکرد ماشین ظرفشویی هم با کمی سروصدا همراه است. پس در هنگام خرید به میزان نویز ظرفشویی و نوع موتور آن توجه کنید و به دنبال یک مدل با کمترین میزان نویز باشید. بازه نویز ۳۸ تا ۴۸ دسی بل در ظرفشویی کاملا استاندارد و مناسب است.

بهترین برندهای ماشین ظرفشویی کدامند؟

برندها و شرکت های زیادی در کشورهای مختلف هر ساله انواع ماشین ظرفشویی را با کیفیت عالی و قیمت های متنوع به بازار جهانی عرضه می کنند و مشتری متناسب با نیاز و توان مالی خود یکی از این برندهای موجود را تهیه می نماید. خیلی از این برندهای مطرح جهانی در بازار لوازم خانگی ایران موجود است و مردم به راحتی می توانند به آنها دسترسی داشته باشند. اغلب همه مشتریان به دنبال بهترین ماشین ظرفشویی هستند و در مورد این که کدام برند از همه معتبرتر است پرس و جو می کنند.

در پاسخ به این سوال که کدام برند از همه معتبرتر است نمی توان جواب قطعی و مشخصی داد زیرا هر کدام از برندها مدل های بسیار مختلف با خصوصیات و قابلیت های متنوعی دارند که هر کدام از آنها در مقایسه با یکدیگر کم و کاستی هایی دارند. اما در کل می توان اینگونه بیان کرد که برندهای ، و از برترین، محبوب ترین و پرفروش ترین برندهای چند سال اخیر در بازار بوده اند. البته سایر برندها هم بسیار معتبر و مشتری پسند هستند اما همان طور که قبلا هم اشاره کردیم تنها برند ملاک مناسبی برای خرید نیست و باید خصوصیات و قیمت آنها را هم ارزیابی کنید.

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی از ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان

بعد از تمام این موارد نوبت به قبمت و هزینه خرید ماشین ظرفشویی می رسد که برای خیلی از مردم بسیار حائز اهمیت است زیرا توان مالی آنها نسبتا محدود است و در نتیجه مدل های مناسب با بودجه آنها هم محدود می شود و در میان آنها قصد دارند بهترین گزینه را انتخاب کنند. برای افرادی که قصد دارند با بودجه ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان یک ماشین ظرفشویی مناسب خریداری کنند مدل های زیر را توصیه می کنیم.

ماشین ظرفشویی ۱۴ نفره بوش مدل SMS67TW02

مجهز به انواع برنامه شستشو، ۳ سبد با قابلیت تنظیم ارتفاع آنها، قفل کودک، کم‌ترین میزان نویز، خشک کن، کمترین مصرف انرژی، طراحی زیبا و شیک و بهترین عملکرد است و ماندگاری بالایی دارد.

ماشین ظرفشویی ۱۴ نفره ال جی مدل ۴۲۵

که یکی از پرفروش ترین مدل ها در سال ۲۰۲۲ بوده است. این مدل ۱۴ نفره بوده و مجهز به خشک کن، ۱۰ برنامه شستشو، صفحه تمام لمسی، سه سبد، کمترین میزان صدا و مصرف انرژی و طراحی مینیمالیستی است.

ماشین ظرفشویی ۱۴ نفره بوش مدل SMS88TW02

یکی از مدل های محبوب بوش در سال ۲۰۲۲ است که از جدیدترین تکنولوژی ها و قابلیت ها برخوردار است و گزینه مناسبی برای خانواده های پرجمعیت می باشد. این مدل مجهز به سیستم خشک کن، ۸ برنامه شستشو، نمایشگر لمسی، قفل کودک و طول عمر زیاد است. هر کدام از مدل های گفته شده برای افرادی که تا سقف ۲۵ میلیون تومان برای خرید بودجه دارند گزینه بسیار مناسب و ایده آلی است زیرا علاوه بر مناسب بودن قیمت از جدیدترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی ها بهره گرفته اند و عملکرد بسیار خوب و ایده آلی دارند.  در آخر خرید و با جدیدترین مدل ها و مناسب ترین قیمت را از این نمایندگی خدمات پس از فروش ظرفشویی بوش به شما مشتریان گرامی توصیه می کنیم.

نتیجه گیری

در انتها به شما توصیه می کنیم که اگر قصد خرید ماشین ظرفشویی دارید ولی با مشخصات آن و نکات مربوط به خرید چندان آشنا نیستید، راهنمای خرید ماشین ظرفشویی از ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان که در این مقاله ارائه شده است را مطالعه فرمایید تا خریدی آگاهانه و درست انجام دهید. اگر قصد خرید دارید و نیاز به مشاوره بیشتر دارید می توانید با خدمات بوش مشورت بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا