شربت زینک سولفات کودکان برای چی خوبه؟

شربت زینک سولفات 5 میلی گرم رازک باعث تقویت سیستم ایمنی، تقویت اشتها، افزایش و بهبود رشد مو، تقویت و بهبود استحکام ناخن‌ها، افزایش رشد و نمو کودکان، کاهش شدت و مدت سرماخوردگی و کمک به درمان اسهال می‌شود. تا با خیالی آسوده خرید خود را انجام دهند. شربت زینک سولفات رازک، مکمل‌غذایی مناسبی، جهت تامین نیاز بدن به روی و جلوگیری از کمبود و ایجاد عوارض ناشی از آن است.در کشورهایی با سطح درآمد پائین و متوسط، سالانه میلیون‌ها کودک از اسهال شدید رنج می‌برند و بسیاری از آن‌ها به دلیل کم‌آب شدن بدن می‌میرند.

همچنین برای درمان و پیشگیری از پوکی‌استخوان‌ها در سالمندان، رشد طبیعی، پیشگیری از عوارض کمبود زینک در سنین رشد و تقویت حافظه و غیره موثر است. زینک جزء مواد معدنی بسیار ضروری بدن است که باعث رشد طبیعی، ترمیم بافت، التیام زخم‌ها، دفاع ایمنی بدن، ادراک چشایی و بویایی و اعمال فیزیولوژیک می‌شود. کمبود این ماده معدنی بر روی رشد سیستم عصبی به‌ویژه کودکان و نوزادان تاثیر منفی دارد. بدن انسان مقدار مشخصی از این ماده معدنی را برای حفظ و تجمع ویتامین ای مهیا می‌کند و باعث افزایش جذب ویتامین آ می‌شود. این مکمل دارای طعم مطلوب و مناسب با ذائقه کودکان است. همچنین از طعم‌دهنده‌های طبیعی استفاده شده است و فاقد لاکتوز و گلوتن است.

همواره خرید مکمل و شربت تقویتی با کیفیت برای کودکان و حتی برای بزرگسالان امری بسیار مهم است زیرا کیفیت محصول می‌تواند به صورت جدی و مستقیم روی سلامتی فرد اثر گذار باشد. خرید شربت زینک سولفات رازک نیز از این قاعده پیروی کرده و باید با دقت زیادی و از جای معتبری خریداری شود. داروخانه داروچی امکان خرید شربت زینک سولفات رازک را فراهم ساخته تا بتوان خرید شربت زینک سولفات رازک را با بهترین قیمت و با بهترین کیفیت انجام داد. همچنین سیستم مشاوره رایگان داروچی راه اندازی شده تا مشتریان بتوانند سوالات خود را پیرامون شربت زینک سولفات رازک از کارشناس داروچی بپرسند.

این محصول، می‌تواند برای تامین نیاز تمام افراد، به‌خصوص، خانم‌های باردار و شیرده، بیماران دیابتی، افراد سیگاری، افراد مبتلا به آرتروز، افراد مبتلا به آلرژی و التهابات پوستی و البته افراد مبتلا به آکنه‌های شدید یا عفونت‌های پوستی، مناسب باشد. روی، عنصری مهم در بدن، و کوفاکتور بیش‌از 300 آنزیم است. کمبود این ماده‌ی معدنی در بیشتر از یک‌سوم افراد وجود داشته و باعث مشکلاتی، مانند: مشکلات پوستی، کاهش رشد در سنین بلوغ، افزایش حساسیت به عفونت‌ها و مشکلات پوستی شود. چنانچه مشکل، کمبود هورمون رشد در کودکان باشد، دادن شربت زینک سولفات به نوزاد گاهی از 6 ماهگی آغاز می‌شود؛ در غیر این صورت بهترین زمان مصرف شربت زینک سولفات برای کودکان از یک سالگی است.

ایا شربت زینک سولفات اشتها آور است؟

مطالعات نشان داده است که کمبود روی می‌تواند باعث کاهش اشتها شود؛ به‌طورکلی، روی را می‌توان یک محرک اشتها در کودکان و بزرگسالان تلقی کرد که با تحریک بخش‌هایی از سیستم عصبی که با اشتها در ارتباط هستند، باعث می‌شود که میل بیشتری به غذا خوردن داشته باشند. کودکان در سنین 1 تا 3 سالگی به 3 میلی‌گرم زینک در روز و در سنین 4 تا 8 سالگی به 5 میلی‌گرم زینک در روز نیاز دارند. به گفته برخی از متخصصین نیاز نیست که کودک به‌طور روزانه این مقدار زینک را دریافت کند، بلکه شما می‌توانید در طی چند روز یا یک هفته نیاز او را برطرف کنید.

شربت زینک سولفات کودکان برای چی خوبه؟

استفاده از زینک سولفات می تواند به تقویت سیستم ایمنی، تقویت عملکرد مغز و حافظه، بهبود سلامت پوست و موو همیچنین بهبود سلامت استخوان ها کمک کند. از طرفی مصرف مکمل زینک می تواند به کاهش مدت زمان بیماری ها و شدت آن ها کمک کند. البته به این نکته توجه کنید که مصرف بیش از حد زینک می تواند به جای بهبود سلامت، به بیماری ها و عوارض جانبی منفی منجر شود. بدن انسان قادر به تولید زینک نیست و این ماده معدنی را باید طریق مواد غذایی دریافت کند. بعضی از منابع غذایی سرشار از زینک شامل گوشت قرمز، مرغ، ماهی، بادام، فندق، نخود، لوبیا سبز، لوبیا سیاه، جوانه گندم و غیره هستند. زینک سولفات به دلیل مزایای زیادی که دارد، از جمله مکمل ‌های غذایی پرکاربرد در غذای کودکان است.

نشان داده شده که مصرف مایعات خوراکی (با استفاده از محلول رهیدراتاسیون خوراکی (oral rehydration solution; ORS)) جان کودکان را نجات می‌دهد، اما تاثیری بر طول مدت زمانی که کودکان مبتلا به اسهال هستند، ندارد. مصرف مکمل روی می‌تواند به کاهش طول مدت و شدت اسهال کمک کند، بنابراین در کاهش مورتالیتی کودکان سود بیشتری را نسبت به ORS به همراه دارد. روی معمولا به صورت سولفات روی، استات روی، یا گلوکونات روی، که همگی ترکیبات محلول در آب هستند، تجویز می‌شود. سازمان جهانی بهداشت (WHO) و بنیاد کودکان سازمان ملل متحد (UNICEF) تجویز 10 تا 20 میلی‌گرم روی را در روز برای کودکان مبتلا به اسهال توصیه می‌کنند.

چندین مکانیسم عمل برای روی در زمینه اسهال حاد وجود دارد که برخی از آن‌ها به سیستم دستگاه گوارش اختصاص دارند: روی، یکپارچگی سد مخاطی و فعالیت آنزیم آنتروسیت پرزها را بازسازی کرده و تولید آنتی‌بادی‌ها و لنفوسیت‌ها را در برابر پاتوژن‌های روده‌ای ارتقا می‌دهد، و اثر مستقیمی روی کانال‌های یونی دارد، که به عنوان یک مسدود کننده کانال پتاسیم ترشح کلرین با واسطه 3-5-سیکلیک مونوفسفات آدنوزین عمل می‌کند. محققان کاکرین شواهد موجود را تا 30 سپتامبر 2016 مورد بررسی قرار دادند. سی‌و‌سه کارآزمایی شامل 10,841 کودک، معیارهای ورود را به این مطالعه مروری داشتند.

در کودکان بالای شش ماه، مکمل روی ممکن است متوسط طول دوره اسهال را حدودا نصف روز کوتاه کرده (شواهد با قطعیت پائین)، و احتمالا تعداد کودکانی را که اسهال آن‌ها تا روز هفتم ادامه دارد، کاهش می‌دهد (شواهد با قطعیت متوسط). در کودکان مبتلا به علائم سوء‌تغذیه، این اثر بیشتر به نظر می‌رسد، و طول دوره اسهال را تا حدود یک روز کاهش می‌دهد (شواهد با قطعیت بالا). برعکس، در کودکان زیر شش ماه، شواهد موجود نشان می‌دهد که مکمل روی ممکن است تاثیری بر میانگین طول دوره اسهال (شواهد با قطعیت پائین)، یا تعداد کودکانی که اسهال آن‌ها تا روز هفتم ادامه دارد، نداشته باشد بی‌تاثیر باشد. مکمل روی باعث افزایش خطر بروز استفراغ در هر دو گروه سنی (شواهد با قطعیت متوسط) شد.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا