شناسایی ۷ مورد مبتلا به کرونای انگلیسی در استان تهران

فرمانده ستاد ضد تاج در کلانشهر تهران از کشف 7 مورد بیماری کرونا ویروس قلب در استان تهران خبر داد و گفت: علی رغم جهش ویروس Covid-19 ، رعایت پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از عفونت ادامه خواهد داشت. ”

به گزارش خبر روزانه و با اشاره به روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر علیرضا زالی در مصاحبه زنده با سیما نیوز گفت: ویروس های کرونا ویروس ها را جهش می دهند و تقریباً یک سال پس از شیوع Covid-19 باید انتظار انواع مختلف جهش ” در صحنه جهانی باشید. بنابراین ، وقوع جهش های انگلیسی و سایر جهش ها یک اتفاق عجیب و اجتناب ناپذیر نیست و اولین و آخرین جهش نخواهد بود.

وی ادامه داد: “بر خلاف ویروس های دیگر که جهش های آنها برای سازگاری بیشتر با محیط زیست منجر به کاهش بیماری زایی می شود ، تاکنون جهش های Covid-19 ثبت شده اند که انواع تهاجمی بیشتری ایجاد کرده اند ، متأسفانه نشان دهنده افزایش انتقال است.” با این حال ، نمونه هایی از ویروس های کرونا در برزیل ، آفریقای جنوبی ، انگلستان ، آرژانتین و مکزیک مناطق جهش جهانی هستند.

به گفته دکتر هال ، یک نکته بسیار مهم این است که با وجود همه این جهش های ویروسی ، اصول پروتکل های مراقبت های بهداشتی همچنان به پیشگیری از عفونت منجر می شود. بنابراین ، این پروتکل ها غیرقابل تغییر هستند. بنابراین ، لازم است هنگام انجام روش ها ، یک استراتژی سختگیرانه تری اعمال شود.

فرمانده ستاد عملیات ضد تاج در تهران افزود: وضعیت فعلی ما در تهران شبیه دسامبر نیست. افزایش تعداد بیماران سرپایی و بستری ، تعداد زیادی آزمایش مثبت نشان می دهد که در ماه فوریه شاهد نوع دیگری از چرخه های ویروسی خواهیم بود که ممکن است نشانه های جدیدی از بیماری را نشان دهد. وقتی چهارمین افزایش رخ می دهد ، میزان انتقال ، عفونت و انتقال بسیار بیشتر از امواج قبلی است.

دکتر هال گفت: تاکنون تنها 7 مورد از تاج انگلیس در استان تهران کشف شده است. اثبات این نوع ویروس یک روش آزمایشگاهی است. این مرد که هفته گذشته از تاج انگلیس درگذشت نیز یک بیماری بزرگ داشت.

وی نتیجه گیری كرد: “متأسفانه طی دو هفته گذشته ، بیشتر بیماران بستری شده اعضای خانواده بوده اند یا روابط نزدیك خانوادگی داشته اند.” علاوه بر این واقعیت که هنوز تحقیقات روشنی در مورد چگونگی پاسخ این ویروس جهش یافته به پروتکل های درمانی وجود ندارد ، همه راهبردها باید همچنان بر پیشگیری متمرکز شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا