کاهش ۵۰ درصدی ترخیص بیماران کرونایی از بیمارستان های استان در ۲۴ ساعت گذشته

فرمانده عملیات مقابله با بیماری عروق کرونا ویروس قلب در کلانشهر تهران ، با هشدار نسبت به کاهش انطباق با اقدامات بهداشتی ، از کاهش 50 درصدی ترخیص بیماران کرونا ویروس در بیمارستان های استان طی یک روز گذشته خبر داد.

به گزارش خبر روزانه ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر علیرضا زالی امروز شنبه با بیان آخرین وضعیت بیماری عروق کرونا ویروس قلب در تهران اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته در تهران ، در مجموع 3500 بیمار به عنوان سرپایی با بیماری کرونا ویروس قلب تشخیص داده شده است. و درمان برای ما پیش آمد که نسبت افرادی که به مراکز درمانی مراجعه کردند حدود دو هزار نفر بود.

وی افزود: در مجموع حدود 1916 بیمار در استان تهران با تشخیص ‘تاج’ در یکی از بیمارستان های تهران بستری هستند و اگر 24 ساعت قبل به این آمار مراجعه کنیم ، با رشد سه درصدی روبرو خواهیم شد.

دکتر هال ادامه داد: “علاوه بر این ، میزان ترخیص در تهران طی 24 ساعت گذشته نسبت به 24 ساعت قبلی ما کاهش یافته است و از 300 ترخیص ، 150 بیمار مرخص شده اند.”

وی یادآور شد: تعداد افرادی که در 24 ساعت گذشته به دلیل موارد جدید بیماری عروق کرونا ویروس قلب در تهران بستری شدند 223 نفر بود که از این تعداد 80 نفر به طور مستقیم در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند.

دکتر هال گفت: متأسفانه در 24 ساعت گذشته میزان مرگ و میر نسبت به 24 ساعت گذشته 1.4 برابر شده است.

وی با اشاره به روند کاهش رویه ها و انطباق با پروتکل های بهداشتی در استان در هفته گذشته ، یادآور شد: “در هفته های اخیر ، ما با کاهش انطباق با اقدامات بهداشتی در تهران روبرو شده ایم ، که می تواند یک نگرانی جدی باشد و مقدمه ای برای موج های بعدی بیماری در تهران.

دکتر هال یادآوری کرد که متوسط ​​مشاهدات پزشکی در دو هفته گذشته به 76.3 درصد رسیده بود ، اما متأسفانه در هفته گذشته این تعداد به 75.4 درصد کاهش یافته بود.

وی درباره افزایش شیوع در گروه های سنی بین پنج تا 17 سال توضیح داد: بروز تاج در این گروه سنی طی دو هفته گذشته در تهران افزایش یافته است. اگرچه تعداد بستری ها در این گروه سنی قبل از دسامبر از 1.5 تا 2 درصد متغیر بود ، اما اکنون این تعداد به هشت تا 10 درصد رسیده است.

دکتر هال گفت: “یک دلیل این امر این است که ما با اشکال جدیدی از بیماری روبرو هستیم که جوانان و نوجوانان را درگیر خود می کند ، و دلیل دیگر اینکه جوانان ممکن است بیشتر در معرض تعاملات اجتماعی باشند.” علاوه بر این ، حضور در شهر می تواند به حدی باشد که جوانان بیشتری در معرض بیماری کرونا ویروس قلب قرار بگیرند.
وی یادآور شد: حتی اگر نرخ مرگ و میر را از صفر تا پنج سال در مقایسه با مارس 1998 که در آن زمان حدود 0.4-0.5 درصد بود در نظر بگیریم ، در ژانویه امسال این رقم به 4.4 درصد رسید.

دکتر هال با بیان اینکه تعداد مولدهای پایه در تهران به عنوان شاخص مهم هفتگی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد ، افزود: متأسفانه در پایان هفته گذشته این تعداد به 1.1 رسید.

وی گفت: اگر تعداد مولدهای پایه از یكی بیشتر شود ، این نشان دهنده افزایش بیماری همه گیر است و اگر كمتر از یكی باشد ، نشان دهنده كاهش بیماری است. هفته گذشته این رقم به 1.1 درصد رسید.

در پایان ، دکتر هال اظهار داشت که بیماری کرونا ویروس قلب و سایر بیماری های تنفسی و تنفسی فوقانی از نوع ویروسی یا عفونی با هوای آلوده و تماس با ذرات ویروسی آلوده در ارتباط است. ماسک بهینه با کیفیت خوب و پوشش مناسب ، استفاده منظم از مواد ضد عفونی کننده و شستشوی منظم دست برای کلیه بیماری های ویروسی از جمله بیماری کرونا ویروس قلب می تواند بسیار مثر باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا