عکس| فرد کوتوله‌ای که به عنوان غول درگذشت!

به گزارش خبرگزاری خبر روزانه، بسیاری از مردم این نظریه را مطرح کرده اند که آدام می خواست قدش بلندتر شود زیرا در زمان مرگش غول بزرگی بود و قدش بیش از ۷ فوت بود. با این حال، قد غیرمعمول او عوارض متعددی را به دنبال داشت، که نمونه ای از ضرب المثل “مواظب باش چه آرزویی داری” بوده‌است.

آدام راینر در سال ۱۸۹۹ در گراتس اتریش به دنیا آمد. زندگی شخصی آدام تا حد زیادی ناشناخته است. این به این دلیل است که شیفتگی آنها به زندگی او ناشی از وضعیت غیرعادی او است که باعث شد در طول زندگی خود هم کوتوله و هم غول باشد. گذشته از این نکته، هیچ چیز دیگری در مورد زندگی او کنجکاوی عمومی را برنانگیخت.

هر دو والدین آدام قد معمولی داشتند. وقتی جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۴ شروع شد، آدام در ارتش نام نویسی کرد. قد آدم در این مرحله به سختی ۴ فوت و ۶ اینچ بود. پزشکان او را به دلیل قدش به عنوان کوتوله طبقه بندی کردند و قد آن او را ضعیف تر از آن کرد که بتواند یک سرباز مولد باشد.

آنها او را به عنوان یک مسئولیت و نه یک کمک ارزشمند به ارتش می دیدند.

علیرغم اینکه آدام از ورود به ارتش محروم شد، اما در مورد خدمت سرسخت بود. قد آدم ۲ اینچ بزرگ شده بود و یک سال بعد دوباره وارد ارتش شد. او دوباره به دلیل قدش رد شد.

کوتولگی معمولاً به عنوان ارتفاع ۴ فوت ۱۰ اینچ یا کمتر تعریف می شود. آدام در سن ۱۹ سالگی به سختی ۴ فوت و ۸ اینچ قد داشت. در نتیجه، او هنوز به عنوان یک کوتوله طبقه بندی می شد. سوابق پزشکی او همچنین نشان می دهد که او بسیار لاغر بوده است.

آدام علیرغم جثه کوچک و لاغرش، دست ها و پاهای غیرعادی بزرگی داشت. طول دستان او ۲۳.۹ سانتی متر (۹.۴ اینچ) بود. گزارش شده است که وقتی آدام برای اولین بار اقدام به ثبت نام در ارتش کرد، کفش هایی به اندازه EU ۴۳. (US ۱۰) پوشید. زمانی که او برای دومین بار تلاش کرد در ارتش ثبت نام کند، سایز کفش او دو برابر شده بود و به EU ۵۳ (US ۲۰) رسیده بود. این یک اندازه کفش غیرمعمول برای مردی با جثه کوچکش بود.

آدام در سن ۲۱ سالگی با سرعتی نگران کننده شروع به رشد کرد، زمانی که رشد بیشتر مردم متوقف شد. آدام در سال ۱۹۳۲ زمانی که ۳۳ سال داشت ۷ فوت و ۲ اینچ قد داشت. همراه با رشد سریع، انحنای شدید ستون فقرات آدام ایجاد شد.

عکس| فرد کوتوله‌ای که به عنوان غول درگذشت!

چه چیزی باعث این پدیده عجیب شد

پزشکان از رشد سریع آدام غافلگیر شدند. دو پزشک به طور خاص شروع به آزمایش و ارزیابی آدام برای تعیین منبع جهش سریع رشد او کردند. دکتر ماندل و دکتر ویندهلز تشخیص دادند که آدام از آکرومگالی رنج می برد. این به دلیل وجود تومور در غده هیپوفیز آدم بود.

آکرومگالی یک بیماری هورمونی است که در اثر تولید هورمون رشد بیش از حد غده هیپوفیز در دوران بلوغ ایجاد می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، استخوان ها، به ویژه استخوان های دست، پا و صورت، بزرگ می شوند.

آدام ویژگی های کلاسیک یک بیمار آکرومگالی را به نمایش گذاشت. دستها و پاهای بزرگی داشت. به دلیل برآمدگی پیشانی و فک، صورتش به شدت کشیده شده بود. علاوه بر این، لب‌های او بسیار ضخیم‌تر از لب‌های معمولی انسان بود و دندان‌هایش فاصله زیادی داشت.

دکتر ماندل و دکتر ویندهلز تصمیم گرفتند آدام را عمل کنند تا تومور را خارج کنند و از رشد بیشتر جلوگیری کنند. آنها می‌دانستند که احتمال موفقیت این عمل بسیار کم است، زیرا تومور تقریباً ده سال در این مرحله رشد کرده بود.

آدام ماه ها پس از عمل او اندازه گیری شد. او قدش بلندتر نشده بود، اما انحنای ستون فقراتش بدتر شده بود، که نشان می‌داد هنوز در حال رشد است، البته با سرعت بسیار کمتری.

سلامتی آدام با کاهش شنوایی و نابینایی از ناحیه چشم راست رو به وخامت گذاشت. آدام نیز به همین ترتیب در یک تخت محصور شد زیرا انحنای ستون فقرات او بدتر شد. او بقیه عمر خود را در رختخواب گذراند.

آدام در ۴ مارس ۱۹۵۰ از دنیا رفت، او تنها ۵۱ سال داشت. آدام در زمان مرگ ۷ فوت و ۸ اینچ قد داشت. او تنها مرد تاریخ است که در طول عمرش هم کوتوله و هم غول بوده است.

منبع: هیستوری‌آف‌یستردی

۲۲۷۲۲۷

دکمه بازگشت به بالا