عکس | کشاورز خوش‌شانس، کمربند طلا 2500 ساله را در زمین خود پیدا کرد

ماه گذشته یک کشاورز اهل چک با چشمان خود شاهد معجزه ای بود و یک ورقه نازک و مچاله شده از طلا را در مزرعه پیدا کرد! بعدها مشخص شد که این ورق نازک یک کمربند طلایی 2500 ساله است. این کمربند طلایی متعلق به عصر برنز است و در حال حاضر باستان شناسان به طور فعالتری در حال مطالعه آن هستند.

یک کشاورز خوش شانس کمربند طلایی 2500 ساله پیدا کرد

ماه گذشته یک کشاورز اهل جمهوری چک کمربند طلایی 2500 ساله را در زمین خود پیدا کرد. این شی تزئین شده با خاک پوشیده شده بود. با این حال، به خوبی حفظ شده است.

ظاهراً کشاورز که این شی را پیدا کرده بود از آن عکس گرفته و سپس آن را برای باستان شناسان موزه سیلسی در نزدیکی اوپاوا فرستاد. حالا کشاورز ترجیح می دهد در رسانه ها ناشناس بماند.

یری جوچلکا، رئیس بخش باستان شناسی موزه سیلسیا، به رادیو بین المللی پراگ گفت که این شی 51 سانتی متری احتمالاً قسمت جلویی یک کمربند چرمی بوده است. این کالا از طلا ساخته شده و دارای قطعاتی از نقره، مس و آهن است.

کمربند طلایی 2500 ساله

کمربند طلایی 2500 ساله با دایره های متحدالمرکز و گیره هایی به شکل گل رز تزئین شده است. به گفته جوهلکا، ممکن است چندین قسمت کوچک از کمربند گم شده باشد. به غیر از این ایراد کوچک، تسمه در شرایط عالی است.

Teresa Alex Kilnar در حال حاضر مشغول مطالعه و تجزیه و تحلیل این کمربند در موزه Brunthal است. متخصصان بر این باورند که بر اساس سبک تزئینات، این کمربند طلا متعلق به عصر برنز میانه و اواخر (حدود قرن 14 قبل از میلاد) است.

عصر برنز به خاطر تعداد زیادی مصنوعات برنزی شناخته شده است. در این دوران مواد اولیه مانند طلا نیز مورد معامله قرار گرفت و به یکی از اقلام ویژه طبقه بالای جامعه تبدیل شد.

کمربند طلایی 2500 ساله

باستان شناسان قبلا اشیای طلای دیگری را در قبرهای اروپای مرکزی کشف کرده بودند که قدمت آن به عصر برنز باز می گردد. علاوه بر این، اقلام طلا در برخی از انبارها یافت شد که نشان دهنده ارتباط بین هدیه دادن طبقه بالای جامعه و باورهای ماوراء طبیعی آنهاست.

اطلاعات کمی در مورد کمربند طلایی 2500 ساله وجود دارد. هنوز مشخص نیست که این کمربند متعلق به قبر یا انبار بوده است یا خیر. به گفته کیلنار، این کمربند به احتمال زیاد متعلق به فردی از طبقه بالای جامعه بوده است. زیرا در آن زمان چیزهای ارزشمندی مانند این کمربند به ندرت تولید می شد.

کاترین فریمن، باستان شناس دانشگاه ملی استرالیا که در مطالعه فلزکاری در اروپای عصر برنز تخصص دارد، نیز دریافته است که صاحب این کمربند طلا فردی با موقعیت اجتماعی یا معنوی بالایی است.

کمربند عصر برنز

به گفته فریمن، فلزکاری، از جمله تذهیب، در عصر برنز شکوفا شد. فریمن همچنین گفت که اجسام طلایی با نقوش دایره ای اغلب با سیستم های فضایی عصر برنز، با تمرکز بر چرخه های خورشیدی، مرتبط هستند.

اهمیت بالای این کمربند طلایی با وجود عدم تحقیقات کامل کارشناسان امری آشکار است. فریمن می گوید: به ندرت می توان زیورآلاتی از این نوع را با این ظرافت یافت که تا این حد کامل و کامل باشد; زیرا ورق طلا مانند کاغذ پاره می شود. به ندرت پیش می آید که طلای بتنی در حین حفاری ها یافت شود. این کشف نه تنها در منطقه ما، بلکه در کل جمهوری چک بی نظیر است.

227227

دکمه بازگشت به بالا