اقتصادی

فروشگاه های آنلاین ماه رمضان از تاریخ 26 ماه مه آغاز می شود

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت (سمات) از توزیع 200 هزار تن کالای اساسی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: فروش ویژه اینترنتی کالاهای پرمصرف در این ماه از فردا (شنبه) 26 اردیبهشت آغاز می شود. ”

به گزارش خبر روزانه ، حسین مدرس خیابانی در برنامه رویکرد رادیو اگستاد اظهار داشت: شب عید و ماه مبارک رمضان دو دوره مهم برای مسئولان در زمینه تنظیم بازار کشور است. برای این منظور ، دولت از مدت ها قبل برنامه ای منسجم را در نظر گرفته است تا موارد مورد نیاز مردم تهیه شده و با هماهنگی با شبکه های توزیع به منظور تهیه کالاها و شبکه های پایش به منظور تشدید نظارت و کنترل بازار ، آنها را تهیه کنند. سعی در مدیریت ماه مبارک رمضان و همچنین شب عید دارند.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود: بر این اساس بیش از 200000 تن کالاهای اساسی و ضروریات مردم در ماه مبارک رمضان توزیع می شود که مهمترین ضروریات مورد نیاز مردم در طول سال است. ماه مبارک رمضان “. آرامش کالاهای دیگر مورد نیاز مردم فراموش نخواهد شد.

وی افزود: به همین دلیل با شبکه های توزیع ، اصناف ، فروشگاههای بزرگ ، تعاونیهای مصرف نیروی کار ، کارمندان و نیروهای مسلح هماهنگی بسیار خوبی صورت گرفته است تا این کالاها بدون هیچ مشکلی و با قیمت مناسب به افراد برسند. “

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در امور بازرگانی با بیان اینکه از ابتدای اردیبهشت تاکنون بازرسان سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ، سازمان مجازات دولت و اتحادیه های کارگری نظارت جدی بر بازار را آغاز کرده اند ، افزود: ویژه طرح نظارت و بازرسی بازار ماه رمضان همچنین ، به موازات این اقدامات ، آنها در سطح عرضه و توزیع کالا شکل می گیرد و در کشور با شدت اجرا می شود.

وی از نظارت دقیق انبارها با راه‌اندازی سامانه جامع انبارها خبر داد و گفت: این طرح با هدف حفظ آرامش بازار و افزایش رفاه اقشار آسیب پذیر ، جلوگیری از تخلف احتمالی اتحادیه های صنفی و غیره اجرا می شود. خوشبختانه با اقدامات انجام شده در ماه مبارک رمضان ، کالاها و کالاهای مصرفی خانواده ها در مقادیر کافی ، با دسترسی آسان و قیمت مناسب ، در اختیار مردم قرار می گیرد تا شهروندان از این امر نگران نباشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خرما جزو پرمصرف ترین کالاها در ماه مبارک رمضان است ، اظهار داشت: دامنه قیمت خرما به عنوان یکی از کالاهای محبوب در ماه مبارک رمضان چه از نظر تولید و چه از نظر مصرفی است. ، در سیستم 124 تنظیم شده است ؛ با این حال ، این سیستم توانایی ثبت و رسیدگی به شکایات تخلفاتی از قبیل سرقت ، پنهان کردن ، احتکار ، عدم اعلام قیمت و عدم درج قیمت انواع کالاها و خدمات آنلاین را دارد و بنابراین ، افراد در صورت مشاهده عرضه کالا به قیمت های بالاتر می توانند در بخش ثبت شکایات این سامانه ثبت شوند و تخلفات را در اسرع وقت گزارش دهند.

این مربی خیابانی در ادامه برنامه رادیو اچتساد ادامه داد: “موارد صنفی مانند خاکستر ، حلیم ، زولبیا و بامیه نیز توسط اصناف و کمیسیون نظارت بر قیمت گذاری شده است ، در حالی که نکته مهم این است که دامنه قابل قبولی داشته باشیم.” قیمت برای تهیه این کالاها است.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت امور تجارت اظهار داشت: امسال از نظر شیوع تاج در کشور شرایط ویژه ای وجود دارد و بنابراین همه اتحادیه های صنفی و مغازه داران باید کالا را به طور یکسان در اختیار مردم قرار دهند. مسیر.” در همین حال ، پروتکل های بهداشتی مربوط به مواد غذایی خارجی از جمله خاکستر و حلیم توسط سازمان غذا و داروی و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تهیه شده و به اتحادیه های صنفی ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه بازدیدهای مردم برای رفع نیازهایشان در ماه مبارک رمضان معمولاً یک هفته قبل از آغاز این ماه انجام می شود و تا شب های قدر ادامه دارد ، افزود: اکنون بازار خوشبختانه آرام است و تزریق کالاهای اساسی تا زمان پایان ماه رمضان. ” ادامه دارد.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین تصریح کرد: امسال در ایام عید به دلیل اینکه به مردم گفته شد که به دلیل شرایط خاص شیوع ویروس تاج ، خانه های خود را ترک نکنند ، تلاش کردیم با راه اندازی یک جشنواره خرید آنلاین ” بر این اساس ، فاز دوم این جشنواره از 6 آوریل به منظور رفع نیازهای مردم در قالب فروشگاه های آنلاین و جبران برخی از خسارات ناشی از تعطیلی مغازه ها و بنگاه های اقتصادی از طریق راه اندازی این پروژه آغاز شد. .

به گفته این مسئول مسئول مرحله بعدی جشنواره فروشگاه اینترنتی که به ویژه برای ماه مبارک رمضان آماده شده است ، از روز شنبه 26 اردیبهشت همزمان با آغاز ماه رمضان آغاز می شود ، براساس آن فروشگاه های بزرگ آنلاین دارای صفحه ویژه ای برای فروش کالاهای ویژه هستند. و برای گذراندن ماه مبارک رمضان ، اطمینان حاصل کنید که افراد برای رفع نیازهای خود از تلفن و اینترنت استفاده می کنند و همچنین به دلیل مشکلات بهداشتی خانه را ترک نمی کنند.

معاون وزیر سکوت خاطرنشان کرد: همه اصناف و اتحادیه ها برای اطمینان از عدم حضور مردم در جماعت تلاش می کنند و البته بخشی از ضررهای شغلی جوانان ایرانی است که در ناوگان حمل و نقل بین المللی مشغول به کار هستند و از شیوع تاج برخوردار هستند. ، غرامت باشد. بنابراین مردم برای حفظ سلامتی خود باید همچنان در خانه بمانند و برای کمک به این بخش از اشتغال کشور ، باید خرید خود را از طریق تلفن و به صورت آنلاین سفارش دهند تا چرخ این بخش از اشتغال کشور نیز چرخانده شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا