اقتصادی

محدودیت های کرونایی برای سفرها ادامه می یابد؟

پس از کاهش 30 درصدی سفر مردم ، تعداد تاجگذاری و مرگ و میر در روز از حدود 500 به 178 مورد افزایش یافت و آیا این محدودیت ها باید برای کاهش سفر مردم و کنترل بهتر و فعالتر تاج در کشور ادامه یابد؟

به گزارش خبر روزانه ، علی رغم هشدارهای بیشمار مقامات ادارات و وزارتخانه های مختلف از جمله وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و وزارت راه و شهرسازی ، آمارها نشان می دهد مردم هنگام ملاقات در تعطیلات در نیمه دوم سال جاری به مسافرت می روند. آنها در حال عزیمت بودند و البته عدم رعایت سایر نکات باعث می شد که آمار روزانه عفونت و مرگ و میر ناشی از شیوع ویروس Crown روز به روز افزایش یابد. کار به جایی رسیده است که براساس اطلاعات منتشر شده در 17 نوامبر سال جاری ، بیش از 486 نفر کشته شده اند که بیشترین تعداد مرگ در تاجگذاری در ایران است.

به دنبال وخیم شدن اوضاع ، شایعاتی مبنی بر اعلام مقررات جدید ستاد مبارزه با فساد تاج ملی منتشر شد و این محدودیت ها که شامل محدودیت در ترافیک درون شهری و خارج از شهر بود ، از اول دسامبر اعمال شد که طبق آن در صورت حذف یک اعداد غیرواقعی از استانها و شهرهای قرمز و نارنجی و در استانها و شهرستانها برای رانندگان متخلف از نظر شیوع ویروس تاج تا سقف یک میلیون تومان جریمه در نظر گرفته شد.

این حادثه تعداد مسافران و رانندگان در محورهای برون شهری را کاهش داده است زیرا به گفته محمد اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی ، سفرهای مردم در هفته های گذشته 30 درصد کاهش یافته است.

وی در گفت وگو با خبر روزانه اظهار داشت: اعمال محدودیت های ترافیکی در هفته های اخیر و حتی قبل از آن بر سفرهای طولانی مدت افراد با وسایل نقلیه عمومی و شخصی تأثیر گذاشته است. آمارهای ثبت شده نشان می دهد که مسافرت مردم در وسایل حمل و نقل عمومی کاهش یافته و ادامه دارد و مسافران قطارها ، هواپیماها و اتوبوس ها نیز در این مدت نسبت معینی کاهش می یابند. میزان ترافیک نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش یافته است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر سال گذشته در شرایط عادی 330 اتومبیل در ساعت رانندگی می کردند ، اکنون این تعداد به حدود 220-230 خودرو رسیده است.

به نظر می رسد این کاهش ترافیک به کاهش میزان تاج و مرگ و میر کمک کرده است زیرا طبق آخرین آمار منتشر شده توسط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، تعداد کشته شدگان تاج در 24 ساعت گذشته بیش از دو نفر است. و نصف شد و یک شبه به 178 نفر رسید. اکنون طبق گزارشی از آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای معرفی محدودیت های ترافیکی طی هفته های آینده ، باید دید ستاد ملی تاج برای کنترل شیوع و مرگ و میر بیماری در کشور این محدودیت ها را ادامه خواهد داد. بودن؟

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا