نظر کمیته علمی کرونا درباره “بازگشایی مدارس” و “مراسم اربعین”

دبیر کمیته علمی دولتی کووید 19 شرایط و توصیه های علمی برای مرمت مدارس و پیاده روی اربعین را توضیح داد.

دکتر عاطفه عابدینی در گفت وگو با خبر روزانهوی در خصوص توانبخشی مدارس کشور گفت: موضوع افتتاح مدارس یک تصمیم اجرایی است. از نظر ما ، هنگامی که واکسیناسیون به سطح مناسب رسید ، سطح امنیت جامعه می تواند با بازسازی تعدادی از مراکز و فضاها موافقت کند. با این حال ، کنترل قله پنجم ضروری است و ما جهش جدیدی نداریم. بنابراین هنوز برای گفتن قطعی هنوز زود است.

وضعیت واکسیناسیون کودکان

عابدینی در مورد واکسیناسیون دانش آموزان نیز گفت: در حال حاضر واکسن برای کودکان در سراسر جهان وجود دارد و چندین بستر تأیید شده در جهان وجود دارد. به عنوان مثال ، Sinofarm می تواند قبل از سه سالگی تجویز شود ، Pfizer مجوز تزریق در نوجوانان را دریافت کرده است ، اما ما هنوز باید منتظر بمانیم تا نتایج مطالعات این واکسن ها مشخص شود ، و سپس در این زمینه در ایران تصمیم گیری می شود. به واکسن پاستور را می توان تا 12 سال تزریق کرد ، اگرچه در حال حاضر در کوبا مجوز دارد.

Arbain Holding؛ آره یا نه؟

وی در خصوص مراسم اربعین در شرایط کنونی کشور و عزیمت حجاج به عراق گفت: این موضوع بستگی به الگوی شیوع بیماری همه گیر کوییدیچ در عراق و ایران دارد و نمی توان درباره آن اظهار نظر کرد. از این به بعد “. تصمیمات همزمان با تلاش برای پیروی از پروتکل ها تا آنجا که ممکن است ، اتخاذ می شود.

اوبدینی تاکید کرد: در عین حال توصیه ثابت ما رعایت پروتکل های مراقبت های بهداشتی است. بنابراین اکنون نمی توان 100٪ گفت که مراسم اربعین برگزار می شود یا خیر. اما باید ببینیم اپیدمی چگونه پیش می رود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا