مصوبه‌ای مبنی بر حذف شرط تزریق واکسن و تست منفی کرونا برای حضور در مدارس ابلاغ نشده است

معاون بهداشتی وزارت بهداشت با بیان اینکه مصوبه حذف واکسیناسیون و تست منفی ویروس کرونا برای مراجعه به مدارس ابلاغ نشده است، گفت: آزمایش PCR منفی برای افرادی که واکسن دریافت نکرده اند، برای بازدید از اماکن مانند مدارس دارای ‘ اجباری است.

به گزارش خبر روزانه، دکتر کمال حیدری معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به انتشار مصاحبه هایی در فضای مجازی مبنی بر رفع نیاز به واکسیناسیون و داشتن تست تاج منفی به عنوان شرط ورود به فضای آموزشی مدرسه است. وی گفت: که همواره موضوع جلسات متعدد با معلمان و مربیان بوده است این بود که در صورت راه اندازی سیستم مراقبت از مدارس، وزارت بهداشت کمتر دغدغه مدیریت و کاهش بیماری در بین دانش آموزان در مدارس را خواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز این امر محقق نشده است، نسخه صفر نوتیفیکیشن هفت گانه همچنان باقی است و در صورت منفی بودن تست PCR برای افرادی که واکسن دریافت نکرده اند، مراجعه به مکان هایی مانند مدرسه ضروری است. “

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: بازدید مجازی یا بازدید در ساعات دیگر علاوه بر اینکه افراد واکسینه شده در مدارس حضور دارند، از مواردی بود که در جلسات متعدد با افراد تحصیلکرده نزدیک مطرح شد.

حیدری گفت: تاکنون هیچ تصمیمی مبنی بر عدم نیاز به انجام آزمایش PCR از ستاد کل کشور دریافت نکرده ایم. اما تاکید می شود که اگر راه حلی وجود دارد باید دنبال شود. موضوع در کمیته تخصصی ستاد تاج و تخت مطرح شده و همچنان منتظر تایید هستیم.

به گزارش وب دا، وی گفت: از سوی دیگر وزارت کشور نیز در نامه ای به وزارت بهداشت گزارش داد که با توجه به اینکه سامانه امید برای رفع معقول محدودیت ها در تمامی سازمان ها، نهادها و جامعه ابلاغ شده است. , تست PC لزومی ندارد که این سوال مرتبط باشد هرچند به دلیل عدم اجرای کامل این سیستم در تمامی مدارس باز هم باید با وسواس به این موضوع رسیدگی شود تا انشالله مسئولین مدرسه به ورود این بستگان

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا