تمهیدات هلال احمر برای بازگشت زمینی زائران اربعین و اخذ تست کرونا در مرزها

به گزارش شفاف ، محمد حسن کوسیان مقدم وی در خصوص اقدامات جمعیت هلال احمر برای بازگشت زائران اربعین به کشور گفت: طبق پیش بینی ها ، بازگشت زائران اربعین به کشور از امشب آغاز می شود و برخی از زائرانی که از طریق هوا به عراق رفته اند ، از طریق زمینی وارد کشور می شوند. ”

وی ادامه داد: در همین راستا 52 نقطه امدادی دائمی و موقت در استان های ایلام و خوزستان برای خدمت به زائران ایرانی که از عراق باز می گردند طراحی شده است ، همچنین 410 امدادگر هلال احمر در قالب 82 نیروی کار آماده کمک در هر حادثه احتمالی هستند. به

به گفته دبیرکل جمعیت هلال احمر ، 33 آمبولانس سازمان امداد و نجات ، چهار اتوبوس آمبولانس ، سه ارتباط رادیویی و سه هلیکوپتر هلال احمر تجهیزاتی است که تا ظهر سه شنبه 14 آنلاین در اختیار نیروهای کار قرار گرفته است.

کوسیان در مورد آزمایش تاج برای زائرانی که به کشور باز می گردند ، گفت: به دلیل قیمت بالای آزمایش تاج در عراق ، ما در تلاش هستیم تا فردا آزمایش های فوری برای زائران ایرانی در مراکز درمانی هلال احمر عراق انجام دهیم. و هنگامی که زائران بازگشت به کشوری با این آزمایشات ، قابل قبول است.

وی ادامه داد: علاوه بر این اقدامات لازم در مرز برای اخذ آزمایش تاج از مسافران ورودی به کشور انجام شده است و برای تهیه کیت های آزمایشگاهی با وزارت بهداشت تماس می گیریم.

کوسیان همچنین در مورد خدمات جمعیت هلال احمر به زائران در مسیر عتبات گفت: با توجه به اینکه سفر زمینی به عراق انجام نشده است ، هیچ ترتیبی در این زمینه نداریم و در مقر اربعین هستیم. بازگشت ، ما اقدامات لازم را در پایانه های زمینی و هوایی انجام داده ایم.

دکمه بازگشت به بالا