نقش‌آفرینی جهاد دانشگاهی در مهارت‌آموزی و اشتغالزایی/ذخیره‌سازی 900 نمونه خون بند ناف در گلستان

خبر روزانه/ گلستان رئیس جهاد دانشگاهی گلستان با بیان اینکه مشکلات اشتغال با تامین مکان حل نمی شود، گفت: حل معضل بیکاری نیازمند فرهنگ سازی، توانمندسازی جامعه هدف و حل مشکلات بازار است که جهاددانشگاهی بر عهده دارد. در این مسیر گام برمی دارد.

ابراهیم شهبازی امشب دوشنبه ششم تیرماه در دیدار با رئیس دفتر ولی فکی در دانشگاه های گلستان گفت: تشکل دانشجویی در دانشگاه ها و در حوزه های مختلف مذهبی، ملی، زیست محیطی، اجتماعی، کارگری فعالیت های فرهنگی انجام می دهد. و حوزه های سیاسی، گسترش تاج و مجازی و مجازی سازی دانشگاه ها، فعالیت های این سازمان کاهش یافت اما متوقف نشد.

وی افزود: وظیفه و رسالت تشکل دانشجویی تربیت جوان مومن، انقلابی و در تراز انقلاب اسلامی است که بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، رویدادهای فرهنگی مختلف را در دانشگاه ها اجرا و مدیریت می کند. “

رئیس جهاد دانشگاهی استان گلستان به فعالیت تصویرگر (مرکز تولید محتوا) اشاره کرد و گفت: این مرکز برای خنثی سازی حملات دشمن در فضای مجازی ایجاد شده است که تولیدات مختلفی از جمله موشن گرافیک، پوستر، کلیپ را انجام می دهد. در حال آماده سازی و غیره هستند.» بودن.

شهبازی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در کنار تمامی ماموریت های پژوهشی خود اقدام کرده است، گفت: جهاد دانشگاهی با استخدام 29 پژوهشکده در حوزه های مختلف فنی، پزشکی، مهندسی و علوم انسانی رتبه اول را دارد. دهم در جهان به خودم اختصاص داده شد.

ایجاد شغل برای 1300 نفر در زمینه توسعه مشاغل خانگی

وی از اجرای طرح اقدام برای کاهش آسیب های اجتماعی از طریق توسعه مشاغل خانگی در آک کالا خبر داد و افزود: در این طرح افراد بدون ارائه تسهیلات برای جامعه آموزش می بینند و برای اشتغال، پیوند بازار کار تلاش می کنند. و فروش.” . محصولات آنها پشتیبانی می شود. همچنین این طرح برای زنان سرپرست خانوار گلستان در مرحله دیگری در سال 1398 اجرا شد که در آن 200 زن سرپرست خانوار مشغول به کار شدند.

نقش جهاد دانشگاهی در مهارت آموزی و اشتغالزایی / ذخیره سازی 900 نمونه خون بند ناف در گلستان

رئیس جهاد دانشگاهی گلستان گفت: تعهد جهاد دانشگاهی گلستان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ایجاد شغل برای 2300 نفر است. ، مشکلات اشتغال با تامین مکان حل نمی شود، بلکه باید فرهنگ سازی، توانمندسازی جامعه هدف و حل مشکلات بازار که در جهت ایجاد اشتغال واقعی گام برداریم.

ایجاد دهکده گیاهان دارویی در گالیسیا

شهبازی با بیان اینکه با توجه به توانمندی ها و پتانسیل های گلستان و آمایش سرزمین، حوزه جهاد دانشگاهی این استان به حوزه گیاهان دارویی اختصاص دارد، در این راستا گفت: ایجاد دهکده گیاهان دارویی به وسعت حدود 100 میلیون تومان. 1000 متر 9 هکتار در گالیسیا با ارزیابی نیازهای اقتصادی شروع می شود و با ترویج گیاهان دارویی، تولید نهال، قرارداد با کشاورز، کشت، خرید، فرآوری و تولید اسانس پایان می یابد. از گیاهان دارویی

وی با بیان اینکه فعالیت های دهکده گیاهان دارویی در راستای تقویت سلامت عمومی جامعه و ارتقای سطح رفاه مردم گلستان است، تاکید کرد: وجود زمین مستعد و ظرفیت لازم دلیل انتخاب شهر گالیسیا بود. ایجاد دهکده ای از گیاهان دارویی

نقش جهاد دانشگاهی در مهارت آموزی و اشتغالزایی / ذخیره سازی 900 نمونه خون بند ناف در گلستان

رئیس جهاد دانشگاهی استان گلستان به فعالیت بانک خون بند ناف گلستان به عنوان یک خدمت دانش بنیان اشاره کرد و یادآور شد: اگر در سال های گذشته از خون بند ناف به عنوان ضایعات بیولوژیک یاد می شد، پژوهشگاه رویان قابلیت ذخیره سازی بند ناف را به ما داد. خون بند ناف و غیره تا کنون در گلستان حدود 900 نفر برای نگهداری خون بند ناف مراجعه کرده اند.

شهبازی با بیان اینکه آموزش و کارآفرینی از دیگر حوزه های فعالیت جهاددانشگاهی است، گفت: جهاد دانشگاهی علاوه بر آموزش بلندمدت، در بخش آموزش کوتاه مدت نیز فعالیت می کند که توانایی تدریس حدود 700 رشته و سه رشته را دارد. مراکز علی آبادکتول، گرگان و گنبدزه کاووس در این زمینه فعالیت می کنند که همه این حوزه ها پاسخگوی نیازهای جامعه است که در درجه اول منجر به اشتغال می شود. آنها شمارش، شناسایی، گردآوری و سپس آموزش داده خواهند شد.

وی گفت: «در سال‌های اخیر، بیشتر آموزش‌های کوتاه‌مدت ما به حوزه پزشکی از جمله دستیاران دندانپزشکی، آمبولانس‌ها و غیره اختصاص یافته است.

رئیس جهاد دانشگاهی گلستان در ادامه به فعالیت های جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی در کنار سایر خدمات اقدام به راه اندازی مرکز آزمون استخدامی کرده است که حدود 24 هزار نفر در این آزمون ها شرکت کرده اند. پنج سال گذشته.”

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا