همه سرماخوردگی ها اومیکرون است

شروین شکوهی با اشاره به افزایش روزافزون بیماران مبتلا به آمیکرون گفت: در حال حاضر هر بیماری که به دلیل سرماخوردگی مراجعه می‌کند، اولین نفری است که به بیماری عروق ویروس کرونا قلب مبتلا می‌شود و باید دوره قرنطینه را در خانه سپری کند.

وی گفت: افرادی که سرماخورده هستند نیازی به آزمایش تاج ندارند. تمام سرماخوردگی ها باید به عنوان omicron و قرنطینه در نظر گرفته شود.

شکوهی با اشاره به اینکه کیت های omicron هیچ تفاوتی با دلتا ندارند، افزود: تست تاج برای بیماران مبتلا به omicron هیچ تفاوتی با سایر سویه های تاج ندارد و با استفاده از همان تست تاج قابل تشخیص است، بنابراین این اشتباه است که بگوییم omicron نیاز به آزمایش خاصی دارد. ».

لقمان حکیم رئیس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان گفت: افزایش تعداد بیماران روزانه در آمریکا و کشورهای اروپایی نشان می‌دهد که شیوع اومیکرون بسیار بالاست.

وی گفت: نباید با اومیکرون ساده برخورد کرد و همین ساده سازی ها باعث شده تعداد بیماران یک روزه از 3 هزار نفر به 9 هزار نفر افزایش یابد.

استاد شهید بهشتی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه واکسیناسیون تاثیر زیادی در کاهش مرگ و میر دارد، افزود: واکسیناسیون تاج دار میزان مرگ و میر بالایی را کاهش می دهد، اما اینکه بگوییم مرگ و میر کاهش می یابد و در درازمدت ما را کاهش می دهد. اثرات افزایش تعداد بیماران را ببینید.

شکوهی گفت: تافته Omicron به طور جداگانه بافته نمی شود و باید مانند گونه های قبلی تاج بافته شود و فقط احتمال مرگ آن کمتر است.

مدت زمان قرنطینه برای بیماران مبتلا به امیکرون

وی در خصوص تعداد روزهای قرنطینه Omicron تاکید کرد: در آمریکا با توجه به اینکه بیش از یک میلیون نفر در روز به این بیماری مبتلا می شوند، تعداد روزهای قرنطینه مورد نیاز 5 روز با علائم خفیف و 10 روز با علائم شدید است. اعلام شده است. آنها می توانند کار را مدیریت کنند، اما در ایران روزهای کافی برای قرنطینه نداریم، بنابراین مردم باید مانند گذشته برای جلوگیری از شیوع بیماری و قطع زنجیره انتقال تا بهبودی کامل در خانه های خود بمانند.

این فوق تخصص بیماری های عفونی گفت: درصد کمی از مبتلایان به ویروس سرماخوردگی ممکن است امیکرون نداشته باشند اما برای گسستن این زنجیره توصیه می کنیم همه افراد با کوچکترین علائم سرماخوردگی قرنطینه شوند و نیازی به غربالگری نداشته باشند. ندارد.

وی ادامه داد: قطعاً تعداد مبتلایان به بیماری عروق ویروس کرونا قلب بارها گفته شده است، زیرا این آمار فقط مربوط به افرادی است که در مورد کرامت نتیجه مثبت داده اند و با توجه به خطای 50 درصدی آزمایشات می توان گفت که آمار بسیار بالاتر هستند.»

شکوهی تاکید کرد: طی یکی دو هفته آینده انفجاری در تعداد بستری ها خواهیم داشت و از اواخر بهمن ماه روزها و ماه های بدی خواهیم داشت.

لقمان حکیم رئیس بخش بیماری های عفونی بیمارستان افزود: تعداد فوتی ها در این منطقه کمتر از دلتا است، اما تعداد بیماران دلتا چندین برابر خواهد شد، بنابراین تعداد بیماران و بستری شدن در بیمارستان افزایش می یابد. افزایش چشمگیری.»

نیاز به بازگرداندن محدودیت ها

شکوهی در خصوص کودکان نیز گفت: کودکان و دانش آموزان بزرگ ترین منبع عفونت در خانواده هستند، بنابراین اینکه می گویند دانش آموزان حضوری به مدرسه بروند اشتباه است. همه ما می دانیم که آموزش حضوری بسیار بهتر از مجازی است، اما در این شرایط باید بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنید.

وی در خصوص واکسیناسیون کودکان نیز گفت: به والدین توصیه می شود که فرزندان خود را واکسینه کنند زیرا نسبت به دیگران آسیب پذیرتر هستند.

شهید بهشتی مدرس دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد: اگر فردی در آمریکا و اروپا واکسینه نشده باشد! آنها نیز واکسینه شده اند، اما تعداد بیماران Omicron در این کشورها بسیار زیاد است و این آینده ماست که باید با اقدامات، پیشگیری و محدودیت های لازم به این آینده دست پیدا کنیم تا سیستم بهداشت و درمان تحت تاثیر قرار نگیرد. ما نمی توانیم تعداد بیماران را متوقف کنیم، اما می توان سوگیری را کاهش داد.

شکوخی در خصوص پیک ششم گفت: در پیک 4 و 5 قبل از اینکه به پیک برسیم همه اینها را گفتیم و مذاکرات علمی لازم برای پیک ششم انجام شد و امیدوارم مسئولان تصمیم درستی در مورد آن بگیرند. محدودیت سریعتر است، زیرا در غیر این صورت رو در رو با ساده سازی ماه های بدی در پیش داریم.

دکمه بازگشت به بالا