محدودیت‌های جدید ناشی از کرونا در پکن و هراس از موج دوم شیوع

به گفته شفافا ، هفته گذشته پس از مثبت بودن آزمایش آزمایش تاجگذاری برای حدود 300 نفر ، به شهرستانهای شیجیازژوانگ و زینگ تای در استان هبی ، جنوب پایتخت چین دستور داده شد که هفت روز قرنطینه خانگی انجام دهند. با این تصمیم ، بیش از 18 میلیون نفر در یک وضعیت قرنطینه جهانی جدید قرار می گیرند.

طبق اعلام انجمن ملی بهداشت چین ، روز دوشنبه حدود 55 مورد جدید از بیماری کرونا قلب در این کشور کشف شد. روز یکشنبه ، این تعداد بیش از 100 نفر بود.

لانگ فانگ ، یک شهر اقماری در پکن ، 4.9 میلیون نفر را در قرنطینه منازل قرار داده و برای جلوگیری از شیوع ویروس دستور آزمایش های گسترده را داده است.

شیجیازژوانگ ، مرکز استان هبی ، نیز از آخرین اپیدمی بیشترین آسیب را دید ، به طوری که 82 مورد در روز یکشنبه در منطقه گزارش شده است. این امر باعث شد مجلس نمایندگان استان جلسه سالانه را لغو کند. این جلسه قرار بود در تاریخ 25 ژانویه برگزار شود.

منبع آخرین اپیدمی هنوز مشخص نشده است ، اما طبق روزنامه South China Morning Post ، از دسامبر سال گذشته مراسم عروسی ، تشییع جنازه و مراسم مذهبی در روستاهای اطراف Shijiazhuang در حال انجام است. برخی از بیماران اگرچه علائمی داشتند اما به کلینیک های محلی و نه بیمارستان های دولتی با مسافت حداکثر 45 کیلومتر ارجاع شدند.

مقامات بهداشتی چین توانسته اند موج اول تاج را مهار کنند و از آن زمان با شیوع تصادفی این بیماری مقابله کردند.

آرنان کوی ، تحلیلگر موسسه دراگونومی گوکال ، در یادداشتی نوشت که وجود نقاط کور در روستای هبی و توانایی محدود در آزمایش کووید از دلایل اصلی شیوع تاج در منطقه است.

طبق آمار دانشگاه جان هاپکینز در چین ، بیش از 96600 نفر مبتلا به “تاج” تشخیص داده شده اند که منجر به مرگ 4700 نفر شده است.

دکمه بازگشت به بالا