همکاری شهرداری تهران و بنیاد مسکن جهت تسهیل در روند خانه دارشدن شهروندان

شهردار تهران از همکاری با صندوق مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت و ساز گسترده مسکن، تسهیل در روند اسکان شهروندان، ترویج ساخت مسکن اجتماعی و تامین مسکن استیجاری شهروندان خبر داد.

به گزارش خبر روزانه، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه دیدار با اکبر نیکزاد ثمرین، رئیس کل بورس و اوراق بهادار انقلاب اسلامی، گفت: سهام مسکن از قابلیت های بالا و سابقه طولانی در مسکن و زیرساخت های مختلف در سال 1390 برخوردار است. حوزه فنی و عمرانی».

وی ادامه داد: بر اساس این سابقه، در سایه همکاری های مستمر، شهرداری می تواند در زمینه مسکن کلان، تسهیل در روند مسکن، تسهیل در ساخت مسکن اجتماعی و تامین مسکن استیجاری برای شهروندان اقدام کند. اقدامات لازم برای عبور از این وضعیت تهران به عنوان گران ترین شهر کشور از نظر مسکن و ایجاد شرایط راحت تری برای زندگی شهروندان است.

شهردار تهران افزود: با تفاهم صورت گرفته مقرر شد در چارچوب اقداماتی انجام شود که ساخت و ساز مسکن به ویژه در ساختمان های ناپایدار و مجموعه های خطرناک شهری را تسریع کند.

زاکانی خاطرنشان کرد: همچنین می‌توانیم بر اساس ساخت مجتمع‌های بزرگ در تهران، پهنه‌بندی مشخصی داشته باشیم و در توسعه زیرساخت‌های شهری به‌ویژه در بزرگراه‌های شهری و مجتمع‌های مرتبط با این منطقه و همچنین مترو همکاری داشته باشیم و ملاقات کنیم. فرصت‌های بنیاد مسکن برای ایجاد مسکن است و امیدواریم نتیجه آن به بهبود زندگی و شکستن وضعیت آشفته قیمت مسکن و اجاره در تهران کمک کند.

برنامه بنیاد مسکن انقلاب برای توسعه خطوط متروی تهران

اکبر نیکزاد ثمرین رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این نشست گفت: بنیاد مسکن و شرکت های تابعه در زمینه های مختلف با شهرداری تهران همکاری دارند.

وی ادامه داد: در این جلسه توافقات خوبی برای بحث همکاری در زمینه زیرساخت های شهر تهران به ویژه ساخت و توسعه خط متروی تهران صورت گرفت که هم اکنون یکی از آنها توسط یکی از شرکت های تاسیساتی در حال توسعه است. سرمایه “.

رئیس صندوق مسکن انقلاب اسلامی گفت: مقرر شد در سایر خطوط مترو مسکن و شرکت های تابعه نسبت به توسعه و تکمیل سریعتر اقدام و کمک کنند.

نق زاد افزود: در بحث ساخت و ساز مسکن در شهر تهران مقرر شد با برنامه ریزی مناسب و در راستای اقدامات قبلی در این مدت شتاب بیشتری در ساخت بلوک ها ایجاد شود.

به گزارش سایت شهر، وی ادامه داد: بر این اساس مقرر شد زمین مورد نظر شهردار به ما ارائه و برای آنها در حوزه مسکن مطالعه و برنامه ریزی شود، بنابراین به زودی شاهد ساخت این واحدهای مسکونی در تهران.» تا تهرانی ها را خانه دار کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا