علمی و پزشکی

وزیر بهداشت: همراهی کنید تا در دام ویروس جهش یافته نیفتیم

وی گفت: “كاهش مرگ و میر از تاج ثبات نخواهد داشت ، و همانطور كه ​​بارها گفته ام ، وقتی افراد عادی می شوند ، ممكن است روزهای سخت دیگری داشته باشیم.”

به گزارش خبر روزانه ، دکتر سعید نمکی با اشاره به اینکه روز گذشته تعداد کشته شدگان تاجگذاری دو برابر شد ، گفت: “متأسفانه در بیست و چهار ساعت گذشته 98 عزیز را از دست داده و بسیاری از خانواده ها ویران شده اند. با این حال ، در مقایسه با روزهای گذشته ، اگر مرگ ما از سه رقمی تشکیل شده باشد ، این یک موفقیت بزرگ و قابل تحسین برای مقامات بهداشتی کشور و همه کسانی است که با ما بودند تا مرگ های دو رقمی انجام دهند.

وی ادامه داد: البته این آمار پایدار باقی نمی ماند و همانطور که بارها بیان کردم ، ممکن است روزهای سخت دیگری نیز داشته باشیم ؛ یکی از نگرانی های اصلی ما ایجاد و جهش ویروس است ، اولین مورد ویروس جهش یافته انگلیس در شخصی که برگشته است از انگلستان.

نمکی با بیان اینکه “خوشبختانه با توجه به اطلاعات بیمار و خانواده وی ، وی در قرنطینه کامل بود” ، گفت: “ما تمام افرادی را که با وی در تماس بوده اند بررسی کردیم و هیچ اثری از ویروس در افراد دیگر پیدا نکردیم.”

وزیر بهداشت تأکید کرد: اگر کوچکترین بی توجهی به ویروس جهش یافته ای که اروپا را به زانو درآورده و مشکلات زیادی را برای انگلیس ایجاد کرده و کار کل سیستم بهداشتی درمانی آن کشور را مختل کرده است ، کل ساختار ما به پایان خواهد رسید. همچنین فرو خواهد ریخت.

وی با بیان اینکه مبارزه با ویروس مانند ویروس قبلی چاره ای نبود جز فاصله گرفتن و پیروی از پروتکل های مکرر اعلام شده ، گفت: در سالروز شهادت سردار سلیمانی موفق شدم و در کرمان حضور یافتم و شاهد آن بودم که همه دستورالعملهای بهداشتی بیش از آنچه در مراسم سالگرد سردار شهید انتظار داشتیم ، رعایت شدند که من از آن سپاسگزار سپاه پاسداران هستم.

نمکی افزود: همکاران ما از کسانی ناراحت هستند که شرایط را عادی می دانند و اوضاع کشور را در مورد ویروس درک نمی کنند. اگر افراد اطاعت نکنند ، همکاران مراقبت های بهداشتی ما ممکن است دوباره با موج جدیدی از بیماری روبرو شوند که در صورت مبارزه با ویروس جهش یافته بسیار دشوار و گاهی غیرقابل کنترل است ، بنابراین توصیه می کنم: دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرید.

وی گفت: “من نمی توانم به رئیس دانشگاه علوم پزشکی ، كه 11 ماه به همراه همكارانش در سخت ترین شرایط به ویروس آلوده شده است ، بگویم كه شما باید هر موج پیش رو را كنترل كنید و دیگران حق هرگونه مشاوره را دارند.” مشاهده نشده است! این موارد باعث ناامیدی و سرخوردگی همکارانی می شود که ماهها و شبها را صرف خدمت به مردم کرده اند.

بنا به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت ، نمکی سرانجام یادآور شد: از مردم می خواهم که شرایط را عادی تلقی نکنند و از مسئولان محترم می خواهم که ما را در اجرای پروتکل ها بیشتر همراهی کنند. ، نیفتیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا