علمی و پزشکی

ویروس جهش‌یافته کرونا، کشنده‌تر است / طرح شهید سلیمانی با جدیت پیگیری شود

به گزارش شفافا ، دکتر علیرضا زالی با اشاره به سفر خود به پردیس ، دوماواندا و فیروزو در جلسه ستاد مبارزه با تاج ولیعهد اظهار داشت: خوشبختانه شاهد پیشرفت و تسریع خوبی در اجرای پروژه شهید سلیمانی در سه شهر. پردیس ، دوماوند و فیروزو. “پیشرفت چشمگیری در پشتیبانی و کنترل صورت گرفته است. بنابراین ، در بیشتر شهرهای تهران ، اجرای این پروژه به 75 درصد اهداف رسید و شهرهای تهران از موقعیت بسیار خوبی برخوردار شدند. اجرای تست و ردیابی در شهرهای تهران آهنگ بسیار خوبی دارد.

وی افزود ، “در مورد ویروس جهش یافته ، ویروس انگلیسی ، ما پیش بینی می کنیم که ویروس برای مدتی در گردش است و کاهش سن عفونت همراه با افزایش علائم عفونت است.” ویژگی های ویروس جدید شامل قدرت انتقال بالا و افزایش مرگ و میر است.

وی ادامه داد: در روزهای اولیه تشخیص جهش ، اعتقاد بر این بود که ویروس بر مرگ و میر تأثیر نمی گذارد ، اما امروز به وضوح بیان شده است که ویروس جدید کشنده تر است.

وی تاکید کرد: موضوع دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد. حفاظت از پرسنل پزشکی نیاز به نظارت ویژه در این زمینه دارد. این به این دلیل است که ویروس جدید ممکن است در ابتدا به دلیل سطح بالاتر عفونت علائم شدیدتری را برای کارکنان ایجاد کند.

فرمانده عملیات مبارزه با تاج در تهران در بخشی دیگر از سخنان خود با تأکید بر لزوم برنامه های دقیق برای ردیابی و ردیابی بیماری ، خاطرنشان کرد: آزمایش PCR و آزمایشات سریع در روزهای اخیر مثبت شده است که این خود نشانه ای از چرخش بیماری در تهران. بنابراین ما باید درمان های سلامتی بیشتری را دنبال کنیم. البته اعلام اینكه امروز در آستانه ی بیماری جدید هستیم ، نیاز به تجزیه و تحلیل آمار روزهای گذشته دارد ، اما آنچه در استان خوزستان مشاهده می كنیم در سایر استان ها نیز قابل مشاهده است و این زنگ خطر بالقوه ای است.

وی ادامه داد: از برنامه شهید سلیمانی نمی توان کم کرد. در این راستا ، لازم است به طور جدی در یک حمله به چرخه ویروسی قرار بگیریم ، و همچنین چرخه ویروس و قرنطینه را کنترل و خنثی کنیم.

وی تأکید کرد: تهران از ترافیک درون شهری ، شهری و خارجی بالایی برخوردار است ، بنابراین باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد. هفته گذشته 30 درصد خودروهای کشور که از راه دور حمل و نقل داشتند پلاک تهران داشتند. بنابراین ، مشکل چرخش ویروس در تهران یک مشکل بالقوه بسیار خطرناک است.

وی در مورد واکسیناسیون گفت: امیدواریم هرچه زودتر واکسیناسیون در تهران امکان پذیر باشد. سند واکسیناسیون ملی سه هفته پیش تصویب شد. ما به معاونان سه دانشگاه اعتقاد داریم واکسیناسیون با استفاده از انصاف و انضباط اداری انجام می شود و ما نشت نخواهیم کرد.

هال گفت: “ما باید بدانیم كه ویروس جهش یافته تهاجمی تر است.” بیشتر مسری و کشنده و بی رحم است. مراقبت در منزل در طرح شهید سلیمانی باید همراه با مکمل آزمایشات باشد و رعایت پروتکل های بهداشتی باید مورد توجه جدی قرار گیرد. زیرا محو شدن آن آسیب جدی وارد می کند. پیشنهادات ستاد استانی استان تهران در جلسه ستاد ملی ضد تاجگذاری با حضور رئیس جمهور ارائه شد که نظر کلی اعضای ستاد استان تهران بود.

سالن های حاشیه جلسه و در مقابل خبرنگاران نیز گفت: تشکیل گروه های نظارتی در قالب طرح شهید سلیمانی به گونه ای انجام شد که به همراه گروه های نظارتی پلیس بتوانیم افزایش نظارت را به طور کلی مشاهده کنیم . شهر و استان تهران وسعت زیادی دارد و جمعیت زیادی را در خود جای داده است. به همین دلیل ما به همکاری مردم نیاز داریم.

وی ادامه داد: “گزارش های جهانی موید این است که جهش ویروس کشنده تر است و علائم بیماری شدیدتر است.” اما همه گزارش ها تأیید می کنند که استفاده از ماسک ، فاصله اجتماعی و ضد عفونی کننده دست هنوز در جهش ویروس موثر است. از این پس ، می توانیم جهش هایی را در ویروس مشاهده کنیم و هنوز هم رعایت قوانین مهم است. بنابراین اگر این ویروس را ساده کنیم روزهای سختی را برای ما به همراه خواهد داشت. در طول سه شیوع بیماری ، بیماری و مرگ و میر همیشه با کاهش انطباق با اقدامات پزشکی همراه بوده است.

وی ادامه داد: علائم سرپایی در مقایسه با هفته قبل به طور قابل توجهی افزایش یافته است و در 24 ساعت گذشته 7 هزار و 500 نفر با علائم کرونا به پزشکی مراجعه کرده اند. البته ممکن است سرپایی بیشتری داشته باشیم. چون خیلی ها به دکتر مراجعه می کنند. به طور کلی ما شاهد افزایش 23 درصدی در بخش سرپایی بودیم.

وی ادامه داد: حادثه در استان خوزستان می تواند شروعی برای سایر استانها و تهران باشد. در بیشتر استانها ما از نوع آموزش نسبتاً همگن برخورداریم و فقط زمان متفاوت است.

هال تأکید کرد: واکسن ها در دو قسمت از تولیدات داخلی ، جایی که محققان همه بسترهای لازم را ایجاد می کنند ، به زودی نمونه کارهای متنوعی از واکسن ها خواهیم داشت و در واقع همه بسترهای تولید واکسن را در اختیار خواهیم داشت. در حال حاضر سه واکسن در مرحله بالینی و برخی دیگر در انتهای حیوان وجود دارد. البته تولید انبوه نیاز به سرمایه گذاری و حمایت جدی دارد و هم اکنون واکسیناسیون از طریق واکسن های وارداتی روسی انجام می شود.

دکمه بازگشت به بالا