اقتصادی

پل سنجان در حال تبدیل شدن به موزه غربی اراک است

خبر روزانه/ مرکز شهردار اراک گفت: بیشتر مردم شهرداری اراک را متهم می کنند که پل سنجان را تکمیل نکرده است و متاسفانه اکنون این پل در حال تبدیل شدن به موزه غرب اراک است و در وضعیت ناپسندی قرار دارد که نیاز به دستور خاصی دارد. این پروژه را تکمیل کنید.»

علیرضا کریمی روز پنجشنبه 12 اسفندماه در شورای مسکن استان مارکاسی گفت: بحث طرح جامع اراکا به دلیل کمبودهای فراوان و یکی از نیازهای اصلی مردم است و لازم است این طرح به گونه ای تکمیل شود. در اسرع وقت. همچنین آماده نیست که از ظرفیت طرح یکپارچه شهری اراکا در بخش مسکن استفاده شود.

وی در خصوص کنارگذر شهر اراک نیز گفت: این مسیر انحرافی هنوز تکمیل نشده و در منطقه اضطراری است که مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می کند، در مرکز شهر ایجاد نکنید.

وی گفت: مناطق تفریحی و گردشگری در اراک بسیار کم است که پیش بینی می شود با اتمام واگذاری اراضی دره آجیل و کوه مستوفی برای مردم اراک ایجاد شود و در سال آینده تکمیل شود.

شهردار اراکا افزود: با توجه به اینکه طرح 58 متری لغو شده است، انتظار می رود طرح جایگزین که 24 متری است زودتر تعیین تکلیف شود و مردم از این بلاتکلیفی خارج شوند.

کریمی خاطرنشان کرد: تخصیص زمین برای پروژه های شهری یکی از الزامات مدیریت شهری است چرا که اجرای هر طرح شهری نیازمند زمین است که در این زمینه با آن مواجه هستیم و انتظار می رود تعامل و همکاری لازم انجام شود. ایجاد مشاغل ناخوشایند و آلاینده .

وی افزود: اجرای طرح های بازآفرینی شهری در سکونتگاه های غیررسمی نیازمند توجه ویژه است و امیدواریم با اجرای این طرح ها شاهد توسعه مناطق کم برخوردار باشیم. بسیاری از شهروندان در حومه راه آهن زندگی می کنند که خواهان بازسازی این خانه ها و حفظ حریم خصوصی آنها هستند. حریم خصوصی راه آهن باید در دستور کار ویژه ای قرار گیرد تا مشکل اکثر مردم در این زمینه حل شود.

فرماندار اراک در این نشست گفت: باید تامین زمین برای 2000 واحد مسکونی برای نیازمندان در دستور کار قرار گیرد و در حوزه راه های مواصلاتی نیز خواهان نوسازی راه های روستایی تا بزرگراهی هستیم.

امیر هادی ادامه داد: در اراک 264 واحد مسکونی ایثارگران وجود دارد که با توجه به تورم فعلی 80 درصد مشکلات فیزیکی با مشکل مواجه شده است و 700 میلیون ریال تسهیلات به این بلوک اختصاص داده شده است که برای تکمیل این بلوک ها باید این تسهیلات انجام شود. سه میلیارد ریال افزایش یابد.

سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز با اشاره به اینکه استان مرکزی از نظر زیرساخت های درمانی با مشکل مواجه است، افزود: بیمارستان امیر کبیر اراک دارای چهار بلوک آپارتمانی است که در تفاهم نامه تغییر کاربری این واحدهای ارائه دهنده خدمات استفاده شده است. به مردم.

وی ادامه داد: 71 هکتار زمین در سال 63 در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت اما سند یک صفحه ای این زمین به نام این دانشگاه منتقل نشد. در این زمین سازمان انرژی اتمی بیمارستانی برای دانشگاه ساخت. زمان برای گرفتن.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا