گلایه رئیس علوم پزشکی اراک از صنایع/ولیعصر آخرین تیر در ترکش ماست

خبر روزانه / مرکزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراکا گفت: بیمارستان آیت الله حنصاری در حال تعطیلی است و بیمارستان ولیعصر در واقع آخرین ستون دانشگاه برای بستری شدن بیماران کرونا ویروس است.

در تاریخ 7 نوامبر ، دکتر سید محمد جمالیان در حیاط رسمی شورای شهر اراک گفت: “هیچ راهی غیر از پیشگیری برای مبارزه با بیماری های همه گیر وجود ندارد و در واقع درمان آخرین مرحله است و تا به امروز هیچ درمان قطعی برای ویروس کرونا وجود ندارد.”

وی با اشاره به شدت بیماری و تأکید بر لزوم کاهش عادی سازی بیماری ، افزود: در هشت سال دفاع مقدس استان مارکیز ، 6 هزار و 200 شهید تقدیم شد ، اما هنگام بحث در مورد بیماری کرونا ویروس قلب ، از ویروس برابر است با تلفات جنگ هشت ساله.

جمالیان افزود: پیش بینی ما این است که در ماه های آینده تعداد موارد و مرگ و میر افزایش می یابد ، اما چرا در پیشگیری موفق نشده ایم؟ در هر کجا که موفقیت بود ، قرنطینه خوبی وجود داشت ، اما تا به امروز ما نتوانسته ایم اقتصاد را به خوبی اداره کنیم ، در دستیابی به سلامتی ناکام مانده ایم و فقط انتظارات ایجاد شده است. امروز رئیس اتاق اصناف بارها تکرار می کند که اصناف از آیین خود پیروی کرده اند ، اما آیا به جز دو هفته آخر اسفند و دو هفته نوروز ، در اصناف تعطیلات داشته ایم؟

وی با بیان اینکه با ترک شرایط ، در کمتر از یک ماه همان افرادی که امروز عادی شده اند به مراکز درمانی مراجعه می کنند و ما تختخالی خالی برای ارائه خدمات به آنها نخواهیم داشت. “نه تنها یک تخت خالی بلکه اکسیژن نیز وجود دارد.” ما نه پرستار خواهیم داشت و نه پزشک و مطمئناً در این شرایط همراهان بیمار شهر را ویران می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تأکید کرد: ما به دنبال افزایش و سیاه نمایی و چشم پوشی از تلاش نیستیم ، اما من به عنوان یک متولی بهداشت وظیفه دارم بگویم که طی دو هفته آینده در این شهر چه اتفاقی می افتد.

وی افزود: “طبق تصمیم ستاد ملی تاج ، کلاسها از ساعت 18:00 در 11 نوامبر تعطیل خواهد بود ، اما من قاطعانه اعلام می کنم که هیچ اتفاقی نخواهد افتاد زیرا توافق نامه اجرا نمی شود ، مراسم عروسی و اختتامیه هنوز برگزار می شود و کار می کند مکانهای دو “. ، سه و چهار هنوز فعال هستند.

جمالیان با تأکید بر اینکه هشت ماه تجربه جهانی نشان داده است که هیچ درمانی غیر از پروتکل های صحیح زیر وجود ندارد ، گفت: “ما مشکلات اقتصادی را درک می کنیم ، اما اگر آرایشگاه و سالن هایی را ببینیم ، بیش از 50٪ مشکلات حل می شود. این شهر ، زمانی که سه سال پیش در این کشور تصویب شد ، عرضه قلیان ممنوع است. در واقع ما هنوز عملا در ابتدایی ترین موارد هستیم.

وی افزود: من به دنبال انتقاد نیستم اما عواقب مشکلات امروز طی دو هفته همه ما را تحت تأثیر قرار می دهد. اگر در بیمارستان تختی وجود نداشته باشد ، همه چیز زیر سوال می رود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراکا گفت: “ما تشخیص می دهیم که کسانی که در بازار هستند در حال حاضر دارای مشکلات اقتصادی هستند ، اما جلسات در چنین مکان هایی بسیار بزرگ است و سلامتی انسان را تهدید می کند.” اگر این مجموعه ها امروز بسته شوند ، بهتر است فردا با خطری که وجود دارد بسته شوند. ما باید با یک سقف و دو هوا جلوی این وضعیت را بگیریم.

وی با تأکید بر اینکه ما به جز انطباق و انطباق با پروتکل ها هیچ الزام دیگری نداریم ، اما تصویب باید و نباید به درستی انجام شود ، گفت: ضد عفونی ترمینال مسافربری هر شب توسط شهرداری در ذخیرهگاه اراک انجام می شود تا از ترافیک جلوگیری کند. دیوار ساخته شده است ، اما برخی از رفتارها و بی اهمیت بودن افراد باعث عدم انگیزه می شود. بدون شک ادامه این بیماری عواقبی را برای همه به دنبال دارد و باید برای حفظ سلامت جامعه مقاومت کنیم.

یامالیان فروش مواد غذایی ، مدیریت پسماند و جلوگیری از انبارهای زباله در خیابان ها ، ایجاد حساسیت اجتماعی مبلمان شهری و نصب بنرها و بیلبوردهای اطلاعاتی ، ضد عفونی پارک ها و اماکن عمومی و تره بار ، جلوگیری از استفاده از قلیان در پارک ها ، از ساعت 18:00 ، مشارکت فعال در جلوگیری از جلسات در مکان های بسته و پارک های تحت نظارت شهرداری – یکی از الزامات دانشگاه علوم پزشکی آراکا.

وی گفت: “ما انتظار داریم كه توافق طی ماه آینده به درستی و جدی انجام شود ، اما در حال حاضر اتوبوس ها با ظرفیت كامل در حال كار هستند و ما باید برای این مسئله راه حلی پیدا كنیم و شرایط ویژه را بپذیریم.” در حال حاضر 190 بیمار در بیمارستان امیرالمومنین و 120 بیمار در بیمارستان آیت الله کنساری بستری هستند. در تابستان 12 میلیارد حجم مولد اکسیژن خریداری شد ، اما کمبود آن هنوز وجود دارد ، کپسول ها در کمتر از 2-3 ساعت تخلیه می شوند و این وضعیت تهدید بزرگی است.

جمالیان افزود: بیماران سرطانی بستری در بیمارستان آیت الله حنصاری به بیمارستان امیرکبیر منتقل شده اند ، کل حجم بیمارستان آیت الله حنصری به تاج اختصاص داده شده است و تا پایان هفته در صورت ادامه روند مشابه ، ظرفیت این بیمارستان تکمیل می شود. و در این مورد فقط بیمارستان ولیعصر برای بستری شدن بیماران کرونا ویروس باقی مانده است.

وی افزود: بیمارستان ولیعصر (عج) تنها مرکز جراحی در استان است و اگر بخشی از آن به بیماران ایسکمیک اختصاص یابد و امکانات آن به اتمام برسد ، ما مرکزی برای بستری شدن بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب نخواهیم داشت که هنگام مراجعه به مدار سریعاً پر می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراکا تأکید کرد: جدای از کمبود جا ، مشکلات مراقبت و کمبود منابع مالی نیز وجود دارد ، هر بیمار 6 میلیون تعهد هزینه می کند اما بازگشتی ندارد ، به هر پرستار یک میلیون تامان لباس محافظ برای هر شیفت تعلق می گیرد. بازگشتی وجود ندارد و تقریباً تمام دانشگاههای علوم پزشکی به ورشکستگی عظیمی می پردازند.

وی گفت: “من از صنعت شکایت دارم.” اتاق بازرگانی اصفهان پس از پرداخت این پول ، 80 میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اهدا كرد ، اما در استان ماركواسی این صنعت به دنبال تهیه ماسك و دستكش از دانشگاه است.

جمالیان گفت: آیا در این استان کارخانه سودآوری وجود ندارد؟ آیا این صنایع با رویگردانی مردم و دانشگاه در این بحران به آلودگی محیط زیست کمک نمی کنند؟ چه کسی باید صنعت را دعوت کند؟ ما در همه جا صحبت می کنیم و از صنعت کمک می خواهیم ، اما احساس راحتی می کنید بازخورد دهید.

وی با تأکید بر اینکه کارکنان پزشکی خسته و شرایط بسیار دشواری هستند ، اظهار داشت: در حال حاضر 451 پرستار ، پزشک و پرستار را آلوده کرده و هرکسی که از مدار خارج شود بقیه کارکنان را تحت فشار قرار می دهد. وقتی پایداری تمام شد ، ممکن است روزی فرا برسد که خدمات مراکز درمانی دریافت نشود. ما تحت فشار هستیم ، من به هیچ وجه مسائل مالی را مطرح نمی کنم ، در حالی که در حال حاضر کارکنان پزشکی سه ماه حقوق دریافت نمی کنند و ما هر روز اعلام می کنیم که در شب مراکز عمومی ، راهروها و غیره را بازرسی خواهیم کرد.

اراک ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ، گفت: “تاج امروز یک مشکل در سراسر جهان است ، و هر کجا که در برابر تاجگذاری موفق شده است ، نتیجه همدلی بوده است. نتیجه بی تفاوتی را می بینیم. به 20 نفر رسیده است.

جمالیان تأکید کرد: چشم اندازها خوب نیست و تعداد کشته های ما در حال کاهش است ، قبلاً تعداد کشته شدگان بیش از 70 سال بود ، اما امروز تعداد کشته ها به بیش از 60 سال رسیده است و امیدوارم نگویم که طی دو هفته به بیش از 50 سال رسیده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا