چالش‌های تامین پانسمان – خبر روزانه

مدیرکل اداره پیوند و بیماری های خاص وزارت بهداشت درباره مشکلات در زمینه پانسمان بیماران سوختگی گفت: در این حوزه انواع پانسمان وجود دارد. برخی از این پانسمان ها بسیار تخصصی هستند و به دلیل تحریم ها، برخی از شرکت های صادرکننده این پانسمان ها رسما اعلام کرده اند که نمی توانند این نوع پانسمان ها را به ما عرضه کنند.

به گزارش خبر روزانه، مهدی شادنوش وی در نشست خبری که به مناسبت روز ملی پیشگیری از سوختگی (اول آذرماه) در بیمارستان حضرت فاطمه (س) برگزار شد، گفت: سوختگی ها نیاز به محیطی استریل و درمان همه جانبه دارند و ما به دلیل مشکلات مختلف از جمله تحریم های ناجوانمردانه آمریکا هستیم. مشکلات بحث در مورد تجهیزات مربوط به این مسائل و پانسمان های خاص برای آن و لباس برای سوختگی که مورد نیاز است.

وی در خصوص مشکلاتی که در زمینه پانسمان بیماران سوختگی وجود دارد، افزود: انواع پانسمان در این زمینه وجود دارد. برخی از این بانداژها بسیار تخصصی هستند. همه کشورها این بانداژها را تولید نمی کنند. به طور معمول این شرکت تولید و صادرات این پانسمان ها را به 50 تا 60 کشور دنیا انجام می دهد، در حالی که به دلیل تحریم ها برخی از شرکت ها به طور رسمی به ما اعلام کرده اند که نمی توانند این نوع پانسمان ها را در اختیار ما قرار دهند. کار صبورانه در حال حاضر در حال انجام است، اما برای انجام این کار به طور ایده آل نیاز به کار پیشرفته است.

شادنوف سوختگی های «برقی» (برق سوختگی) را سوختگی های قابل توجه در کشور خواند و گفت: طبق آمار سالانه 300 تا 400 هزار سوختگی در درجات مختلف داریم که بیشتر از کشورهای همسایه است و تنها 30 هزار نفر به دنبال آن هستند. درمان بیمارستانی

به گفته وی سوختگی الکتریکی سوختگی شدیدی است که باعث بریدگی یک یا دو دست و پا می شود و این سوختگی در سازندگان مشاهده می شود.

مدیرکل معاونت پیوند و بیماری های خاص وزارت بهداشت ادامه داد: بنابراین دستگاه های ذیربط مانند شهرداری، سازمان نظام مهندسی و حتی سازندگان لوازم برقی باید به این موضوع توجه کنند. ” هر شهری بیمارستان سوختگی ندارد. باید بتوانیم در مواقع اضطراری اقدام کنیم و اولین قدم ها را برداریم. امروز سوختگی بالای 50 درصد را هم درمان می کنیم و از این نظر مشکلی نداریم.

شادنوش با بیان اینکه تقریباً در همه استان ها بیمارستان سوختگی وجود دارد یا رو به اتمام است، گفت: در برخی استان ها مانند سمنان نیز بیمارستان سوختگی در حال افتتاح است.

وی با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری از سوختگی نباید به عصر چهارشنبه سوری محدود شود و باید در طول سال تذکرات لازم داده شود، گفت: در این راستا موضوع آموزش همگانی باید مورد توجه و هشدارهای مستمر قرار گیرد. اطلاعات در این زمینه بسیار مهم است. گاهی در بین افراد دیابتی، افراد مبتلا به پای دیابتی حتی در یک حمام ساده با ریختن آب داغ روی پا دچار سوختگی می شوند.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا